Tweede Divisie

JMD

Well-known member
FC Lisse speelt 2x op zondagmiddag, tegen ADO'20 en Kon. HFC... Definitief programma is bekend
 

JMD

Well-known member
Ook tegen De Treffers op zondag. De wedstrijd tegen AFC is op de laatste speeldag.
En ook nog een keer om 13.45 starten...

De laatste speelrondes zijn om 18.00. Ook in de 4e divisie (volgens voetbal.nl), 3e divisie om 15.30...
 

de waan

Well-known member
Inmiddels nog maar een potje voor Lisse op zondag, alleen tegen ADO'20.

(Snap alleen niet waarom ze dan laatst bij elkaar hebben gezeten als er toch nog weer van alles wordt omgegooid.)
 

Fregge

Well-known member
Inmiddels nog maar een potje voor Lisse op zondag, alleen tegen ADO'20.

(Snap alleen niet waarom ze dan laatst bij elkaar hebben gezeten als er toch nog weer van alles wordt omgegooid.)
Wij hebben voorwaardelijk afgesproken omdat we nog met bestuur precies moesten afstemmen.

Daarbij staan we nog vrij om wedstrijden te verzetten
 

SC Heerenveen

Well-known member
Gisteren de startbijeenkomst in Zeist gehad, waar o.a. zowel de scheidsrechters als assistent scheidsrechters van de 2e divisie aanwezig waren.

Makkelie is onze nieuwe 'baas', hij kwam op mij enthousiast en gemotiveerd over, en gaf een presentatie over de headset communicatie (welke standaard zal worden in enkel de 2e divisie) en nog een toelichting op de spelregelwijzigingen. Dit zijn er niet zoveel. Een schot richting doel waarbij hands gemaakt wordt is geen gele kaart meer en de buitenspelregel werd nog nader toegelicht.

Richtlijnen voor komend seizoen zijn in ieder geval dat het overdreven of massaal geven van commentaar op een beslissing van de scheidsrechter hard zal worden aangepakt, in navolging van het BV zullen dit gele kaarten gaan opleveren voor de overtreders. Ook opstootjes tussen spelers zijn ze helemaal klaar mee. Daarnaast zal er meer blessuretijd worden gegeten, zo zal de verloren tijd bij het vieren van een doelpunt bijgeteld worden.

Ook werd er een spelregeltoets afgenomen, hier had ik 19 van de 20 vragen goed. En daarna nog een conditietest, ook deze met succes afgerond. Gezien de warmte en het kunstgras maakte het er niet makkelijker op. Deze 2 testresultaten tellen ook mee als een rapport, dus ik ben het seizoen goed van start gegaan kan ik wel zeggen. :)
 

Bernardo

Well-known member
Gisteren de startbijeenkomst in Zeist gehad, waar o.a. zowel de scheidsrechters als assistent scheidsrechters van de 2e divisie aanwezig waren.

Makkelie is onze nieuwe 'baas', hij kwam op mij enthousiast en gemotiveerd over, en gaf een presentatie over de headset communicatie (welke standaard zal worden in enkel de 2e divisie) en nog een toelichting op de spelregelwijzigingen. Dit zijn er niet zoveel. Een schot richting doel waarbij hands gemaakt wordt is geen gele kaart meer en de buitenspelregel werd nog nader toegelicht.

Richtlijnen voor komend seizoen zijn in ieder geval dat het overdreven of massaal geven van commentaar op een beslissing van de scheidsrechter hard zal worden aangepakt, in navolging van het BV zullen dit gele kaarten gaan opleveren voor de overtreders. Ook opstootjes tussen spelers zijn ze helemaal klaar mee. Daarnaast zal er meer blessuretijd worden gegeten, zo zal de verloren tijd bij het vieren van een doelpunt bijgeteld worden.

Ook werd er een spelregeltoets afgenomen, hier had ik 19 van de 20 vragen goed. En daarna nog een conditietest, ook deze met succes afgerond. Gezien de warmte en het kunstgras maakte het er niet makkelijker op. Deze 2 testresultaten tellen ook mee als een rapport, dus ik ben het seizoen goed van start gegaan kan ik wel zeggen. :)
Ben je scheidsrechter of grensrechter?
 

Joost

Well-known member
Gisteren de startbijeenkomst in Zeist gehad, waar o.a. zowel de scheidsrechters als assistent scheidsrechters van de 2e divisie aanwezig waren.

Makkelie is onze nieuwe 'baas', hij kwam op mij enthousiast en gemotiveerd over, en gaf een presentatie over de headset communicatie (welke standaard zal worden in enkel de 2e divisie) en nog een toelichting op de spelregelwijzigingen. Dit zijn er niet zoveel. Een schot richting doel waarbij hands gemaakt wordt is geen gele kaart meer en de buitenspelregel werd nog nader toegelicht.

Richtlijnen voor komend seizoen zijn in ieder geval dat het overdreven of massaal geven van commentaar op een beslissing van de scheidsrechter hard zal worden aangepakt, in navolging van het BV zullen dit gele kaarten gaan opleveren voor de overtreders. Ook opstootjes tussen spelers zijn ze helemaal klaar mee. Daarnaast zal er meer blessuretijd worden gegeten, zo zal de verloren tijd bij het vieren van een doelpunt bijgeteld worden.

Ook werd er een spelregeltoets afgenomen, hier had ik 19 van de 20 vragen goed. En daarna nog een conditietest, ook deze met succes afgerond. Gezien de warmte en het kunstgras maakte het er niet makkelijker op. Deze 2 testresultaten tellen ook mee als een rapport, dus ik ben het seizoen goed van start gegaan kan ik wel zeggen. :)

Dat strenger bestraffen van commentaar zag ik in de samenvatting bij Cambuur al. Ze kregen een penalty maar omdat er ook om een andere kleur kaart werd gezeurd kregen ze ook twee gele kaarten cadeau.
 

Sjorro

Active member
Vorig jaar stonden fans van Quick Boys én Sinterklaas op het veld bij De Treffers, dit jaar zijn ze er niet bij



Een wedstrijd in het amateurvoetbal zonder uitpubliek: dat is zaterdagavond bij De Treffers-Quick Boys helaas het geval. De Groesbeekse tweededivisionist heeft voorwaarden gesteld aan het bezoek die de Katwijkse club te gortig vindt. Aanleiding is de wedstrijd eind vorig jaar. Die liep uit de hand.

De Treffers eiste onder meer een verplichte buscombi voor de uitfans; zo goed als een unicum bij de amateurs. Die wil het bestuur van Quick Boys niet faciliteren. Quick Boys moest bovendien een waarborgsom betalen voor het geval er schade zou worden gemaakt op Sportpark Zuid, zoals vorig seizoen bij het onderlinge duel in Groesbeek. ,,Hoe hoog die som is, dat ga ik niet zeggen? Daar gaat het ook niet om. We hebben Quick Boys een opening geboden om toch met supporters te komen”, zegt John Meeussen, secretaris bij De Treffers.

Sinterklaas

Bij het duel eind november misdroeg een deel van de supporters van Quick Boys zich. Meeussen somt op: ,,Een behoorlijke groep is voor de wedstrijd over de reling geklommen, er zijn hekken doorbroken en er is graffiti gespoten. Zo stond er zelfs een fan als Sinterklaas op het veld. Onze stewards werden uitgescholden toen ze hen aanspraken. Er was totaal geen respect. En daar kwam de financiële schade nog bij. De roterende ledboarding was kapot, ook door het afsteken van vuurwerk.”

Naar verluidt liep de schade van De Treffers in duizenden euro’s. En zo’n strop wilde de club dit keer voorkomen. ,,Alles gaat in nauw overleg en wordt afgestemd met politie en gemeente”, laat Meeussen weten. ,,We hebben nagedacht om alle supporters van Quick Boys te weren, maar we willen de goedwillende fans toelaten. Voetbal moet een feestje zijn. Uiteindelijk is het een besluit van Quick Boys geweest dat er geen fans komen. Ik ga er ook vanuit dat er niemand komt. Dat Quick Boys het duel live uitzendt op een scherm in hun clubhuis is positief.”

Al zijn de kassa’s zaterdagavond vlak voor de wedstrijd wel open voor losse kaartverkoop. Toeschouwers controleren op woonplaats, ligt niet voor de hand. Meeussen gaat er niet op in.

‘Verbazingwekkende keuze’

Bij Quick Boys wijzen ze naar het statement op hun website (‘een zorgvuldige afweging om het niet te doen’) en de reactie op voetbalindebollenstreek.nl. ,,Ik ga niet herhalen wat ik al gezegd heb”, aldus voorzitter Bart van Kruistum. ,,Ik was er de vorige keer ook niet bij. Maar ik weet wel dat er alle onderlinge wedstrijden ervoor niks aan de hand was. De keuze van De Treffers om deze voorwaarden te stellen, vind ik dan verbazingwekkend.” En: ,,Ik ben een voetballiefhebber, maar ik weet nog niet of ik zelf wel ga.”

Voor de aanhang van Quick Boys is het duel bij De Treffers, de ouverture van de competitie, zo een hard gelag. Ook bij de uitwedstrijden tegen Katwijk en Rijnsburgse Boys mogen ze niet aanwezig zijn. Bij de onderlinge potjes tussen die clubs is geen uitpubliek welkom. Van Kruistum repte al eerder over een wake-upcall. Meeussen: ,,Supportersgeweld is een algemeen probleem. Dit moeten we in de top van het amateurvoetbal gezamenlijk oppakken, met de veiligheidscoördinatoren die alle clubs hebben. Alleen stewards zijn niet genoeg.”
 

Sjorro

Active member
Het is niet de leukste oplossing, maar wel begrijpelijk.
De reactie van de voorzitter van Quick Boys getuigd ook niet echt van zelfreflectie.

En ja, er komen weleens vaker grotere groepen supporters in Groesbeek, maar van een paar clubs geeft dit echt overlast en Quick Boys was daar vorig jaar 1 van.
 
Het is niet de leukste oplossing, maar wel begrijpelijk.
De reactie van de voorzitter van Quick Boys getuigd ook niet echt van zelfreflectie.

En ja, er komen weleens vaker grotere groepen supporters in Groesbeek, maar van een paar clubs geeft dit echt overlast en Quick Boys was daar vorig jaar 1 van.
Terechte maatregelen van De Treffers. Quick Boys weigert de schade van eerdere edities te betalen. De media hebben het over een unicum in het amateurvoetbal. Maar bij onderlinge wedstrijden van Katwijk, Quick Boys en Rijnsburgse Boys zijn supporters van de bezoekende club ook niet welkom.

Ben wel benieuwd hoe de supporters van Quick Boys vandaag met de maatregelen omgaan.
 
Bovenaan