Tweede Divisie

De Groene Scout

Well-known member
De Tweede divisie heet komend seizoen ook weer 'gewoon' 2e divisie of wordt er nog een sponsor aan gekoppeld?
Dit zijn in ieder geval de teams die de strijd aangaan met elkaar:

  • ACV
  • ADO'20
  • AFC
  • Jong Almere City
  • Excelsior M
  • GVVV
  • HHC Hardenberg
  • Katwijk
  • Koninklijke HFC
  • Kozakken Boys
  • FC Lisse
  • Noordwijk
  • Quick Boys
  • Rijnsburgse Boys
  • Scheveningen
  • Spakenburg
  • Jong Sparta Rotterdam
  • De Treffers
 

SC Heerenveen

Well-known member
Na mijn eerste seizoen vierde geworden als ASR in de hoogste (A) groep, een meer dan verdienstelijk debuutjaar dus! Als scheidsrechter helaas wel een groep afgezakt. En als rapporteur gestopt.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Na mijn eerste seizoen vierde geworden als ASR in de hoogste (A) groep, een meer dan verdienstelijk debuutjaar dus! Als scheidsrechter helaas wel een groep afgezakt. En als rapporteur gestopt.
Waarom niet volledige focus op ASR?
 

SC Heerenveen

Well-known member
Gefeliciteerd, zit er nog promotie als asr naar het betaald voetbal in?
Nee, daarvoor ben ik te oud. Maar dat hoeft van mij ook niet hoor. Want dan verandert er wel wat.

Hopelijk wel als ik zo doorga de mooiere wedstrijden in de 2e divisie volgend seizoen.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Waarom niet volledige focus op ASR?
Ik vind het fluiten nog veels te leuk om mee te stoppen. Doe het nu ook al 12 seizoenen voor de KNVB, dan stop je niet zomaar.

Overigens deze week voor de achtste keer op rij actief bij de Storsjö Cup in Östersund (Zweden) als scheidsrechter. Toernooi begint woensdag en eindigt zaterdag. Tijdens trio wedstrijden in de hogere categorieën vlag ik ook.

Vanochtend getraind (waar ik mijn skills als keeper nog heb getoond), vanmiddag watervallen bezocht en vanavond nog naar een mooi uitkijkpunt toe en bij terugkomst een pubquiz die door mij georganiseerd is.
 

Sjorro

Active member

Amateurs van De Treffers ontvangen Franse profs van Olympique Lyon voor een oefenwedstrijd

De amateurs van De Treffers tegen de duurbetaalde profs van Olympique Lyon, vrijdag 14 juli staat het duel op het programma. De tweededivisionist uit Groesbeek is door de Franse voetbalclub voor de vriendschappelijke wedstrijd gevraagd. De aftrap van het duel op Sportpark Zuid is om 19.00 uur.
De Treffers profiteert van het trainingskamp van Lyon in Nederland. De nummer zeven van de Ligue 1 van vorig seizoen resideert vanaf zaterdag tien dagen in ons land. In die periode speelt Lyon – dat donderdag aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen begint – welgeteld één oefenwedstrijd, tegen De Treffers dus. Het allereerste duel na de zomerstop. Wat volgt voor Olympique Lyon na De Treffers? Manchester United.
 

erka

Well-known member
Heb je dat geneuzel weer.
Voor de KNVB vallen de competities vanaf de tweede divisie naar beneden onder het amateurvoetbal.
En ja er zijn genoeg clubs in de divisies en in de 1e en 2e klassen die spelers betalen.
Je zou die clubs tot het betaald voetbal kunnen rekenen, maar het wordt er imo niet overzichtelijker op.

Het is me allemaal wat, Atlas.
 

Joost

Well-known member
Heb je dat geneuzel weer.
Voor de KNVB vallen de competities vanaf de tweede divisie naar beneden onder het amateurvoetbal.
En ja er zijn genoeg clubs in de divisies en in de 1e en 2e klassen die spelers betalen.
Je zou die clubs tot het betaald voetbal kunnen rekenen, maar het wordt er imo niet overzichtelijker op.
De Treffers valt bij de KNVB onder het amateurvoetbal maar de spelers zelf zijn allesbehalve amateurs.
Dus tenzij het 4e van De Treffers tegen Lyon gaat spelen klopt de tekst niet.
 

Sjorro

Active member
Ik heb het verhaaltje ook maar van de Gelderlander overgenomen.
Maar ik heb ook liever dat ze spreken over "De Treffers" ipv "de amateurs van De Treffers".
De schrijver van het stukje wil hiermee de tegenstelling weergeven tussen de beide clubs, de grootverdieners tegen de klein verdieners;).
 

de waan

Well-known member
Heb je dat geneuzel weer.
Voor de KNVB vallen de competities vanaf de tweede divisie naar beneden onder het amateurvoetbal.
En ja er zijn genoeg clubs in de divisies en in de 1e en 2e klassen die spelers betalen.
Je zou die clubs tot het betaald voetbal kunnen rekenen, maar het wordt er imo niet overzichtelijker op.

Dat hoeft niet. Maar ze tot twee keer toe pontificaal "de amateurs van De Treffers" noemen lijkt me niet echt nodig.

Maar goed, wat Sjorro zegt. De kleinverdieners tegen de grootverdieners.
 

Sjorro

Active member
De KNVB wil gokken tegengaan dus heet het komend seizoen de BetNation Divisie.
BadNation Divisie dus.

Ik vind het maar een rare keuze, wat is het verschil tussen gokken en bijv. drinken? Het is allebei niet verboden, maar is een (maatschappelijk?) probleem bij overmatig gebruik. Kon HFC werd hiervoor enkele jaren geleden voor beboet met hun shi(r)treclame.
 
Bovenaan