Tweede Divisie

JMD

Well-known member
Een bus met sponsors van Quick Boys was toegestaan
Dat vind ik dus zo idioot... Dat het bestuur mag komen is logisch, maar verder moet je dan bij een verbod ook iedereen verbieden. En ja, sponsors zijn vaak vooral met zichzelf bezig en interesseren zich meer voor netwerken dan het net in het doel, maar dan alsnog.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Welke vraag had je fout?
Een aanvaller heeft met toestemming van de scheidsrechter plaats genomen achter de achterlijn. De bal wordt vervolgens zijn richting op gespeeld. Volgens de assistent scheidsrechter wordt hij hierbij strafbaar, omdat hij zijn tegenstanders beïnvloedt. Daarop vlagt de (neutrale) assistent scheidsrechter voor buitenspel. Wat beslist de scheidsrechter?

Ik had affluiten voor buitenspel, het goede antwoord was doorspelen.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Ben je scheidsrechter of grensrechter?
Ik ben scheidsrechter bij de jeugd in groep C. Afgelopen seizoen gedegradeerd. 2x de O18 van Cambuur bijvoorbeeld gefloten. Komend seizoen zal dat eerder de O16 zijn.

Maar deze bijeenkomst en testen waren voor mijn functie als grensrechter. Daarin zit ik in de hoogste groep, groep A.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Dat strenger bestraffen van commentaar zag ik in de samenvatting bij Cambuur al. Ze kregen een penalty maar omdat er ook om een andere kleur kaart werd gezeurd kregen ze ook twee gele kaarten cadeau.
Precies! Dat werd tijdens de bijeenkomst door Makkelie ook aangehaald. Dit was een heel goed voorbeeld van hoe ze het bij de KNVB willen gaan zien. Ook op de amateurvelden.
 

De Groene Scout

Well-known member
Quick Boys, HHC en Spakenburg zijn de enige 3 ploegen die beide duels wonnen tot nu toe.
Katwijk kan daar nog bij komen, maar hun duel bij Jong Almere haalde het einde niet. Er werd 2x gestaakt vanwege hevig onweer.
 

de waan

Well-known member
Het is daar onderhand al een paar jaar een behoorlijke bestuurlijke puinhoop heb ik het idee.

Of zullen ze al rond zijn met Jeroen van Bezouwen?
 

JMD

Well-known member
RBB - QB gaat vanmiddag niet door wegens een (grote) brand in het clubgebouw op de MIddelmors waarbij mogelijk giftige stoffen zijn vrijgekomen
 

JMD

Well-known member
FC Lisse en Noordwijk zijn niet sterk begonnen (sowieso alle Bollenclubs niet, ook VVSB, SJC en Ter Leede wachten nog steeds op hun eerste competitie-overwinning).
 

Abubakari

Well-known member
Eens wat anders, keertje naar ACV gegaan. Thuis tegen Noordwijk. Niet bepaald de beste ACV wedstrijd gezien. Creëerden vrijwel niks tegen het afwachtende Noordwijk. Dat kreeg wel kansen, scootde na een kwartier 0-1, vlot daarna bijna 0-2 met een bal op de binnenkant paal. Na rust nog eens binnenkant paal en kort voor tijd dé kans op 0-2 uit een strafschop, maar die schoten ze tegen de onderkant lat. En ja hoor, een wedstrijd die je met een nulletje of 3 had moeten winnen speel je dan nog gelijk. In blessuretijd de 1-1 uit de tweede kans van ACV.

6505c55b416ec-IMG_2115.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan