Regelmatig lees ik, dat een verplichte promotie naar de Jupiler League er zo snel mogelijk moet komen.
En dat de bovenste helft van de tweede divisie gemakkelijk mee zou kunnen in de Jupiler League.
Nu zijn 8 van die 9 allemaal zaterdagverenigingen ( alleen VVSB staat op plaats 8 )en ik heb zo het idee , dat de dominantie van het zaterdagvoetbal in de amateurtop een aantal mensen hier een vreselijke doorn in het oog is. Dat zal ook meespelen.
We hebben het hier vaker gehad over die verplichte promotie.
Zolang clubs ( liever ) niet dan wel willen promoveren vanuit de Tweede Divisie, daar geen uitdaging in zien, daar de meerwaarde niet van zien of zelfs hun best niet zouden willen doen om maar niet te hoeven promoveren, moet je zo'n promotie ook niet verplicht stellen, maar er een vrijwillige promotie van maken.
Wanneer een club uit de tweede divisie wel de overstap wil maken. Prima toch.
Ik heb begrepen, dat de amateurs erg aanhikken tegen de gestelde eisen. Men heeft natuurlijk ook Achilles '29 als slecht voorbeeld.
Overigens betwijfel ik of over een heel seizoen de topamateurs wel een rol van betekenis zouden kunnen spelen in de JL.
Welke veranderingen brengt voor topamateurs het spelen in de JL met zich mee ?
Aantal verplichte trainingen, toeschouwersaantallen, verplichte wedstrijddagen en tijdstippen, kun je dan ook spelers aantrekken tegen dezelfde voorwaarden als nu ? enz enz.
Maar ik denk, dat de zaterdagtop uit de tweede divisie zich zulke vragen ook wel stelt en dat men zich een mening erover vormt.