Tweede Divisie 2017/18

Joost

Well-known member
Als er teveel clubs zijn voor de zondag Derde Divisie, dan worden eerst vrijwilligers gezocht om op zaterdag te gaan spelen. De Dijk kan zich daar dan voor aanmelden.

Je kunt wel al met zekerheid stellen dat ze die vraag gaan krijgen.
 

noordooster

Well-known member
Vorig seizoen wilden ze van de derde divisie op zondag begrijpelijkerwijs liever op zondag blijven voetballen.
Uiteindelijk werd Magreb '90 min of meer omgekocht.
Stel dat er nu geen enkele club naar de zaterdag wil.
Wat dan ?
 

Fregge

Well-known member
Vorig seizoen wilden ze van de derde divisie op zondag begrijpelijkerwijs liever op zondag blijven voetballen.
Uiteindelijk werd Magreb '90 min of meer omgekocht.
Stel dat er nu geen enkele club naar de zaterdag wil.
Wat dan ?

Dan alle jong elftallen op zaterdag he
 

de waan

Well-known member
Ik vind het eigenlijk ook wel een aardig idee om de Derde Divisie zaterdag als doucheputje te blijven gebruiken voor dit soort nepclubs.
 

Joost

Well-known member
Vorig seizoen wilden ze van de derde divisie op zondag begrijpelijkerwijs liever op zondag blijven voetballen.
Uiteindelijk werd Magreb '90 min of meer omgekocht.
Stel dat er nu geen enkele club naar de zaterdag wil.
Wat dan ?

Guess what, dan gebeurt hetzelfde als vorig seizoen, dan wordt het reglement gevolgd!

Concreet betekend het dat de laagst geeindigde degradant naar de zaterdag 3e divisie gaat.
 

noordooster

Well-known member
Guess what, dan gebeurt hetzelfde als vorig seizoen, dan wordt het reglement gevolgd!

Concreet betekend het dat de laagst geeindigde degradant naar de zaterdag 3e divisie gaat.

Dat zou dan Achilles '29 worden. Of wordt die sowieso al als een zaterdagteam beschouwd ?
 

noordooster

Well-known member
Dan alle jong elftallen op zaterdag he

Welke nog meer dan ?
Er zitten er nu al 4 in de derde divisie zat en ik begreep dat dat het komend seizoen max. 3 mogen worden, toch ?
jong Vitesse zal wel promoveren uit de zo 3e D., jong Sparta gaat niet degraderen uit de 2e D., dan kun je alleen aan jong de Graafschap denken, als die zich handhaven in de zo 3e D.
Ik zou dan nog liever een paar echte leuke za. hoofdklassers naar de za 3e D. zien gaan, maar ja....
 

Joost

Well-known member
Welke nog meer dan ?
Er zitten er nu al 4 in de derde divisie zat en ik begreep dat dat het komend seizoen max. 3 mogen worden, toch ?
jong Vitesse zal wel promoveren uit de zo 3e D., jong Sparta gaat niet degraderen uit de 2e D., dan kun je alleen aan jong de Graafschap denken, als die zich handhaven in de zo 3e D.
Ik zou dan nog liever een paar echte leuke za. hoofdklassers naar de za 3e D. zien gaan, maar ja....

Ik wil je best herhalen dat er helemaal nog geen maximum is aan het aantal beloftenteams per poule. Dat is weliswaar de insteek maar zolang dat nog door de KNVB is vastgelegd is dat er nog niet.

Voor jouw beeld, er is in principe nog helemaal niets verandert ten opzichte van 12 maanden geleden.
 

Fregge

Well-known member
Als je nu regionaal indeelt en de thuisclub de dag laat bepalen heb je nooit dat probleem.
 

Fregge

Well-known member
Te veel stil blijven staan is achteruit gang he. Je moet continue vernieuwen. Maar we kunnen ook de zaterdagkliek gewoon hun gelijk blijven geven.
 

noordooster

Well-known member
De Tweede Divisie lijkt komend seizoen wel een mooiere competitie te worden dan dit en vorig seizoen.
Met een publiekstrekker als Spakenburg erbij en ook clubs als Scheveningen DVS '33 en Quick Boys zouden niet misstaan op dat niveau.
Laat jong Almere City maar in de derde divisie blijven. Kunnen die niet naar de zo. derde divisie ?
Waarschijnlijk gaan De Dijk en Achilles '29 er in ieder geval uit en ook AFC, TEC, De Treffers en Lienden zijn nog lang niet zeker dat ze erin blijven.
Ik ben geen fan van de beloftenteams, maar vorig seizoen vond ik jong Vitesse een aantrekkelijk team.
Ik zie hen liever in de Tweede Divisie dan UNA.
 

Unregistere

Well-known member
Quick Boys promoveert dit seizoen in elk geval niet meer naar de tweede divisie. Dus die blijven er nog bij als mogelijke tegenstander voor De Dijk in de derde divisie. Ben wel benieuwd hoe sterk Jong Almere City FC nog voor de dag kan komen in de nacompetitie, opereren de laatste tijd vrij wisselvallig en de nacompetitie van het eerste elftal zal vast voorrang krijgen. Al is die mogelijk al voorbij als de nacompetitie voor de beloften begint.
 
Bovenaan