Tweede Divisie 2017/18

De Groene Scout

Well-known member
Ben benieuwd of de KNVB nu eindelijk die tokkies van Katwijk eens serieus bestraft.
Zat vanmiddag even FOX te kijken en na het laatste fluitsignaal toch weer tientallen snuivende leeghoofden op het veld en ruzie zoeken.
Ze komen er iedere keer weer mee weg; begrijp werkelijk niet waarom.

Unregistere

Well-known member
Barendrecht - Rijnsburgse Boys tussenstand 1-5...

Barendrecht miste het geschorste centrale duo en de belangrijke middenvelder Monster, eveneens geschorst. Maar dan nog, een pittige nederlaag! Kost ze de derde plek.

Wel een mooie apotheose zo, hopelijk doen Katwijk en Kozakken Boys volgende week allebei hetzelfde en dan wordt het me toch een finale in Werkendam! Wel zuur voor Jack, dat wel.

AFC zal ook wel balen, die verspelen punten tegen Achilles '29 (2-2). Best opvallend, want de gevallen 'BVO' verloor de voorgaande 19 wedstrijden. De Amsterdammers nemen dus nog niet genoeg afstand om zich veilig te wanen. Wordt ook nog heel spannend, zeker als De Dijk kan stunten tegen VVSB. Wint De Dijk morgen niet, dan zijn ze gedegradeerd.

Lennard95

New member
Ben benieuwd of de KNVB nu eindelijk die tokkies van Katwijk eens serieus bestraft.
Zat vanmiddag even FOX te kijken en na het laatste fluitsignaal toch weer tientallen snuivende leeghoofden op het veld en ruzie zoeken.
Ze komen er iedere keer weer mee weg; begrijp werkelijk niet waarom.

Was pas nadat een speler van Tec water gooide op katwijk supporters, tuurlijk klappen gaan te ver maar zou jij dan anders reageren?!

Voor de rest was Katwijk uitermate slecht maar ook die scheidsrechter was ook een krant hoor.

De Groene Scout

Well-known member
Was pas nadat een speler van Tec water gooide op katwijk supporters, tuurlijk klappen gaan te ver maar zou jij dan anders reageren?!

En zo is er altijd wel een excuus om het wangedrag te accepteren.
Uiteraard ligt het nooit aan Katwijk en is altijd de ander begonnen.
Jammer.

SanMark.

Well-known member
Regelmatig lees ik, dat een verplichte promotie naar de Jupiler League er zo snel mogelijk moet komen.
En dat de bovenste helft van de tweede divisie gemakkelijk mee zou kunnen in de Jupiler League.
Nu zijn 8 van die 9 allemaal zaterdagverenigingen ( alleen VVSB staat op plaats 8 )en ik heb zo het idee , dat de dominantie van het zaterdagvoetbal in de amateurtop een aantal mensen hier een vreselijke doorn in het oog is. Dat zal ook meespelen.

We hebben het hier vaker gehad over die verplichte promotie.
Zolang clubs ( liever ) niet dan wel willen promoveren vanuit de Tweede Divisie, daar geen uitdaging in zien, daar de meerwaarde niet van zien of zelfs hun best niet zouden willen doen om maar niet te hoeven promoveren, moet je zo'n promotie ook niet verplicht stellen, maar er een vrijwillige promotie van maken.
Wanneer een club uit de tweede divisie wel de overstap wil maken. Prima toch.

Ik heb begrepen, dat de amateurs erg aanhikken tegen de gestelde eisen. Men heeft natuurlijk ook Achilles '29 als slecht voorbeeld.
Overigens betwijfel ik of over een heel seizoen de topamateurs wel een rol van betekenis zouden kunnen spelen in de JL.
Welke veranderingen brengt voor topamateurs het spelen in de JL met zich mee ?
Aantal verplichte trainingen, toeschouwersaantallen, verplichte wedstrijddagen en tijdstippen, kun je dan ook spelers aantrekken tegen dezelfde voorwaarden als nu ? enz enz.

Maar ik denk, dat de zaterdagtop uit de tweede divisie zich zulke vragen ook wel stelt en dat men zich een mening erover vormt.

Een aantal dingen zijn heel simpel.

Verplichte promotie en gooi bijna alle eisen over boord. Ben je gepromoveerd naar de eerste divisie zonder ook maar een cent te betalen, dan moet dat in de eerste divisie ook gewoon kunnen. Train je maar 1x in de week. Prima als je als club zijnde denkt dat voldoende is.

Enige eisen is een transparante boekhouding. x aantal stewards en een uitvak . En dat de supporters veilig kunnen zitten.

Misschien nog wat kleine aanvullingen . Dan heb je als semi prof club gewoon te promoveren als je kampioen word van de tweede divisie. Want dat betekent dat je het niveau van de tweede divisie bent ontgroeit.

Joost

Well-known member
Heb je ze geteld ?

Dat mag jij doen, lukt prima op basis van die beelden. Ik schat zo ongeveer 400 mensen die je kan zien aan de lange zijde en achter de doelen die je kunt zien. Veel meer dan 300 zullen er aan de lange zijde met camera niet hebben gestaan.

De Groene Scout

Well-known member
NO, wees nu eens wijzer. Je kunt de beelden toch bekijken. Lange zijde tussen de 400 en 500 maximaal. Dat is de drukke kantine-kant. Achter beide doelen enkele tientallen.
De andere lange zijde is een gok, maar die zal zeker niet drukker zijn dan de overkant. Per saldo blijf je dus ruim onder de 1000.
Zo moeilijk is dat niet in te schatten voor mensen die al jaren bij amateurwedstrijden komen.
VoZ, zit gewoon altijd te hoog, dat weet iedereen.

Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Knap dat je dit weer aan het zaterdagvoetbal weet te linken. Dat ze bij voetbal op zaterdag niet kunnen tellen, daar kan ik niets aan doen. Een bekende die bij NSC v Eemdijk aanwezig was telde 360, VoZ meldt 700.

Ik zou overigens wel willen dat er een dergelijke site over het zondagvoetbal was.

Joost

Well-known member
Ja, VoZ gaat nou eenmaal over het zaterdagvoetbal en daar heb jij steeds op en aanmerkingen over.

Wie houdt je tegen ?

Ik heb daar inderdaad aanmerkingen op, maar niet omdat het een site over zaterdagvoetbal is. Toeschouwersaantallen hebben nu eenmaal altijd mijn interesse, ik doe zelfs mee aan een spelletje daarover.

Wat me tegenhoudt; geen concrete interesse in enkel de top van het amateurvoetbal, tijd en gebrek aan kennis van het opbouwen van een site.

Bovenaan