Tweede Divisie 2017/18

noordooster

Well-known member
Wat is UNA minder dan Barendrecht of Excelsior Maassluis?

Qua niveau schat ik Barendrecht en Excelsior Maassluis hoger in dan UNA.
Maar dat bedoel je niet, denk ik.

Barendrecht met een van de betere spelers van de tweede divisie , Jongman, is gewoon een attractieve sterke tweede klasser.
Tegen Excelsior Maassluis heeft HHC het vaak moeilijk.
Iets minder spectaculair dan Barendrecht, vind ik, maar vooral een goed georganiseerd en sterk team.

UNA ken ik alleen van de wedstrijden die HHC en Harkemase Boys tegen hen speelden.
En HHC heeft natuurlijk goede herinneringen aan de uitwedstrijd tegen UNA.
Maar met die club heb ik helemaal niks .
 

noordooster

Well-known member
Quick Boys promoveert dit seizoen in elk geval niet meer naar de tweede divisie. Dus die blijven er nog bij als mogelijke tegenstander voor De Dijk in de derde divisie. Ben wel benieuwd hoe sterk Jong Almere City FC nog voor de dag kan komen in de nacompetitie, opereren de laatste tijd vrij wisselvallig en de nacompetitie van het eerste elftal zal vast voorrang krijgen. Al is die mogelijk al voorbij als de nacompetitie voor de beloften begint.

Ohw, heeft Quick Boys ook geen kans meer als vervangend periode kampioen of zo ?
Qua historie en publieke belangstelling zou ik de club een verrijking vinden voor de Tweede Divisie.

Maar ja, ik zou het ook mooi vinden als een club als HSC '21, Quick '20 of Harkemase Boys op dat niveau zou kunnen uitkomen, maar het is duidelijk dat dat er nu ( nog ) niet in zit.
 

Unregistere

Well-known member
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1678...Buijs-en-Adrie-Poldervaart-willen-naar-de-top

Leuk stukje waarin de trainers van Barendrecht en Kozakken Boys / FC Groningen aan het woord komen.

Vandaag trouwens ontdekt dat Poldervaart stiekem ook trainer is van Red Bull Salzburg:

Marco+Rose+Olympique+Marseille+v+RB+Salzburg+GbiXuG9aRPzl.jpg
 

Forza AZ

Well-known member
Quick Boys promoveert dit seizoen in elk geval niet meer naar de tweede divisie. Dus die blijven er nog bij als mogelijke tegenstander voor De Dijk in de derde divisie. Ben wel benieuwd hoe sterk Jong Almere City FC nog voor de dag kan komen in de nacompetitie, opereren de laatste tijd vrij wisselvallig en de nacompetitie van het eerste elftal zal vast voorrang krijgen. Al is die mogelijk al voorbij als de nacompetitie voor de beloften begint.

Die nacompetities zitten elkaar zeker niet in de weg. Almere City is uiterlijk op 20 mei klaar, en Jong Almere City begint pas na 26 mei aan de nacompetitie.
 

Forza AZ

Well-known member
Ohw, heeft Quick Boys ook geen kans meer als vervangend periode kampioen of zo ?

Jong Almere en Scheveningen hebben de 1e en 2e periode gewonnen.

Aanstaand kampioen Spakenburg heeft nog geen periodetitel en ligt ook in de 3e periode ruim achter met nog 4 rondes te gaan:
Jong Volendam 18, DVS'33 16, Jong Twente 15, Spakenburg 12

Dus nagenoeg onmogelijk voor Quick Boys om de nacompetitie nog te halen. Ze hebben zelf 11 punten in de 3e periode.
 

noordooster

Well-known member
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1678...Buijs-en-Adrie-Poldervaart-willen-naar-de-top

Leuk stukje waarin de trainers van Barendrecht en Kozakken Boys / FC Groningen aan het woord komen.

Vandaag trouwens ontdekt dat Poldervaart stiekem ook trainer is van Red Bull Salzburg:

Marco+Rose+Olympique+Marseille+v+RB+Salzburg+GbiXuG9aRPzl.jpg

Ik mag graag een poosje bij de dug out van de tegenstander van HHC kijken.
Poldervaart komt altijd over als een rustige trainer , die ook altijd wel een vriendelijk praatje over heeft voor het publiek achter hem.
Een heel verschil met types als Hans Kraay of die man van VVSB.
Poldervaart maakt er trouwens geen geheim van dat hij graag trainer wil worden van Excelsior.
 

noordooster

Well-known member
Jong Almere en Scheveningen hebben de 1e en 2e periode gewonnen.

Aanstaand kampioen Spakenburg heeft nog geen periodetitel en ligt ook in de 3e periode ruim achter met nog 4 rondes te gaan:
Jong Volendam 18, DVS'33 16, Jong Twente 15, Spakenburg 12

Dus nagenoeg onmogelijk voor Quick Boys om de nacompetitie nog te halen. Ze hebben zelf 11 punten in de 3e periode.

Nou ik hoop in ieder geval niet dat jong Almere, jong Volendam en of jong Twente in de Tweede Divisie komt te spelen.
 

Unregistere

Well-known member
Voor een evenwichtigere verdeling van de beloften is dat anders niet zo verkeerd.

Adrie is een fantastische kerel inderdaad. Ook een goede trainer. Ik sluit ook niet uit dat hij ooit trainer bij Excelsior wordt, maar vraag me wel af of nu het goede moment is. Denk dat je toch apart binnenkomt als trainer als je eerst fysiotherapeut bent geweest bij dezelfde spelersgroep. Een tussenstap lijkt mij dan logischer.
 

Sjorro

Active member
In Lienden is het inmiddels ook aardig aan het rommelen. Hopelijk kan De Treffers hiervan profiteren in de huidige degradatiestrijd.
 

de waan

Well-known member
Als je zelfs bij De Dijk al kansloos op de kloten krijgt, kan ik me niet voorstellen dat Lienden nog veel punten gaat pakken.
 

noordooster

Well-known member
Als je zelfs bij De Dijk al kansloos op de kloten krijgt, kan ik me niet voorstellen dat Lienden nog veel punten gaat pakken.

Hiervoor had DGS nog een interessante verklaring :
Haha, dit lijkt een signaaltje van de spelers van FC Lienden richting de beleidsmakers. Die hebben het na het vertrek van HansieHansie bewust laten lopen.
FC Lienden hierdoor nog serieus in degradatienood.

Misschien dat de spelers na de theorie van Johan Derksen over het voorval in Lienden er wat anders over zijn gaan denken.
En nog maar kortgeleden las ik hier dat men nogal wat vertrouwen heeft in Jan Veldhuizen.
 

Unregistere

Well-known member
Als je zelfs bij De Dijk al kansloos op de kloten krijgt, kan ik me niet voorstellen dat Lienden nog veel punten gaat pakken.

Harry Zwarthoed had een goede dag, dan kan dat gebeuren. ;)

En niet eens speler van de week bij de FB-pagina van Tweede Divisie....
 

Joost

Well-known member
De grote geldschieters gaan er eind van het seizoen mee stoppen. Dus die zullen ook niet lang meer in de top van het semi-profvoetbal meedoen.

Het zou me niet verbazen als Lienden dan gelijk stopt op zondag. De vier overige seniorenteams spelen al tijden op zaterdag. Zijn ze gelijk weer terug op het niveau waarop ze tot 2003 nog speelden. 3e/4e klasse.
 

Unregistere

Well-known member
Onder het Facebook-bericht dat 247 Voetbal hierover schreef stonden wel enkele reacties die dit nuanceerden / ontzenuwden. Dus in hoeverre het echt waar is?

https://www.facebook.com/tweededivisie/

Bericht van 1 mei om 20.16 uur.

Enkele reacties:

,,Het is veel genuanceerder, de hoofdsponsoren hebben aangegeven te willen stoppen met hun bestuurlijke en organisatorische taken.
Maar er is geen sprake van stoppen met sponsoring."


,,Tweede Divisie in Rusland geweest???? Beetje nepnieuws verspreiden..."

,,hebben de klok horen luiden, maar weten niet waar de klepel hangt...."

,,Is dat al zeker dan ? Kan het me niet voorstellen dat Nico en Adrie stoppen.. Loonvisie en Jumbo hebben de club groot gemaakt .. niet de trainer.. en beide heren zijn zo met Lienden verbonden... mocht het zo zijn, ja dan is het met de club gedaan.. maar nogmaals kan het me niet voorstellen..."
 
Bovenaan