Tweede Divisie 2017/18

Unregistere

Well-known member
Dat de correspondenten voor VoZ zelf de aantallen invullen en dat die lang niet altijd kloppen, mag inmiddels wel bekend zijn. Oude discussie weer, dus laten we terug gaan naar het voetbal. En dan weten we dat De Dijk vandaag is gedegradeerd door een nederlaag tegen VVSB!

Kortom, de spanning zit nog bovenin - Katwijk of Kozakken Boys - en om de nacompetitieplaatsen, waar nog meerdere kandidaten proberen de dans te ontlopen. Alles op een rijtje:

Speelronde 32

Achilles '29 - AFC 2-2 (2-1)
11. 1-0 Mehdi Naqqadi 24. 1-1 Tom van den Brink 36. 2-1 Christoff Dias de Oliveira 83. 2-2 Raily Ignacio

Barendrecht - Rijnsburgse Boys 1-5 (1-2)
7. 0-1 Bas Mourits 25. 1-1 Jeffrey Jongeneelen 27. 1-2 Donny van Oijen 48. 1-3 Donny van Oijen 61. 1-4 Carlos Opoku 64. 1-5 Jeffrey Jongeneelen

De Dijk - VVSB 0-1 (0-1)
17. 0-1 Pieter Koopman

Excelsior Maassluis - Jong Sparta Rotterdam 1-1 (0-0)
48. 0-1 Ayoub Boukhari (strafschop) 89. 1-1 Daan Blij (strafschop)

GVVV - De Treffers 0-2 (0-1)
38. 0-1 Cendrino Misidjan 54. 0-2 Boy van de Beek (strafschop)

Koninklijke HFC - HHC Hardenberg 3-4 (0-2)
19. 0-1 Rens van Benthem 27. 0-2 Rens van Benthem 46. 1-2 Danny Hols 51. 1-3 Rick Hemmink 54. 2-3 Wessel Boer 65. 2-4 Rick Hemmink 70. 3-4 Andr? Morgan
Bijz.: Gertjan Tamerus (Koninklijke HFC) mist bij 3-4 stand strafschop

Kozakken Boys - IJsselmeervogels 1-0 (1-0)
15. 1-0 Sanny Monteiro

FC Lisse - FC Lienden 2-4 (1-2)
20. 0-1 Danny van den Meiracker (strafschop) 34. 1-1 Justin Valk 45. 1-2 Abderrahim Loukili 51. 1-3 Frank Wiafe Danquah 54. 2-3 Moubarak Adouch 79. 2-4 Mo Bendadi
Rood: Ayoub Ait Afkir (FC Lisse)

TEC - Katwijk 2-0 (1-0)
22. 1-0 Serhat Ko? 90 (+5). 2-0 Kurtley de Windt

STAND

1. Katwijk 32-71
2. Kozakken Boys 32-68
3. HHC Hardenberg 32-56
4. Barendrecht 32-55
5. Rijnsburgse Boys 32-52
6. GVVV 32-51
7. Excelsior Maassluis 32-48 (+13)
8. VVSB 32-48 (-7)
9. IJsselmeervogels 32-45
10. Koninklijke HFC 32-44
11. Jong Sparta Rotterdam 32-43
12. AFC 32-39
13. De Treffers 32-38 (-4)
14. FC Lienden 32-38 (-15)
15. FC Lisse 32-37
16. TEC 32-35
17. De Dijk 32-27 *
18. Achilles '29 32-12 *

Achilles '29 zes punten in mindering

* = gedegradeerd

Topscorers:

1. Marciano Mengerink (Katwijk) 27
2. Ahmed El Azzouti (Kozakken Boys) 26
3. Halil Dervisoglu (Jong Sparta Rotterdam) 22
=. Danny van den Meiracker (FC Lienden) 22
5. Raily Ignacio (Kozakken Boys / AFC) 17
=. Rob van der Leij (HHC Hardenberg) 17
7. Roy Castien (Koninklijke HFC) 15
8. Ahmad Mendes Moreira (Kozakken Boys) 14
=. Robbert Olijfveld (IJsselmeervogels) 14
10. Joey Jongman (Barendrecht) 13
=. Serhat Ko? (TEC) 13
=. Jo?l Tillema (Rijnsburgse Boys) 13
13. Rick Hemmink (HHC Hardenberg) 12
=. Niek Versteegen (Achilles '29 / De Treffers) 12
15. Tommy Bekooij (VVSB) 11
=. Rens van Benthem (HHC Hardenberg) 11
=. Soufiane Laghmouchi (GVVV) 11
=. Robbert Susan (Katwijk) 11
19. Nick de Bondt (De Treffers) 10
=. Jeremy de Graaf (GVVV) 10
=. Jeffrey Jongeneelen (Rijnsburgse Boys) 10
=. Wimilio Vink (TEC) 10

HHCHardenberg_RensvanBenthem.jpg

Rens van Benthem scoorde twee keer voor HHC Hardenberg, waardoor de productiefste ploeg van de afdeling steeg naar plek drie en Van Benthem zelf ook in de dubbele cijfers belandde

Programma van de belangrijkste teams:

AFC - Kozakken Boys
De Treffers - Excelsior Maassluis
FC Lienden - Barendrecht
HHC Hardenberg - FC Lisse
Katwijk - Koninklijke HFC
VVSB - TEC

Achilles '29 - FC Lienden
De Dijk - De Treffers
Excelsior Maassluis - AFC
FC Lisse - Jong Sparta Rotterdam
Kozakken Boys - Katwijk
TEC - HHC Hardenberg

Wie durft er al voorspellingen te doen?

de waan

Well-known member
Wat me tegenhoudt; geen concrete interesse in enkel de top van het amateurvoetbal, tijd en gebrek aan kennis van het opbouwen van een site.

Heeft ook geen zin meer nu, zeker niet nu ook de Derde Divisie een mengelmoesje wordt komend seizoen.

Unregistere

Well-known member
Het wordt hier inderdaad wel erg vaak en met graagte vermeld dat de opgegeven toeschouwersaantallen op VoZ niet zouden kloppen.
Meestal door mensen die zelf niet bij de wedstrijd aanwezig waren .
Maar die aan de hand van camerabeelden zeker weten dat de aantallen niet kloppen.
En correspondenten die wel bij de wedstrijd aanwezig waren hebben het fout.
Tsja.

Die mogen het zelf invullen en dat wordt niet gecontroleerd. Neem Katwijk - Jong Sparta van afgelopen dinsdag. 1939 toeschouwers volgens de correspondent van VoZ. En heeeee, da's toevallig, dat is het oprichtingsjaar van Katwijk!! Leuk geintje van de correspondent uiteraard, maar geeft wel precies aan dat het verre van waterdicht is.

JMD

Well-known member
Nu zijn 8 van die 9 allemaal zaterdagverenigingen ( alleen VVSB staat op plaats 8 )en ik heb zo het idee , dat de dominantie van het zaterdagvoetbal in de amateurtop een aantal mensen hier een vreselijke doorn in het oog is. Dat zal ook meespelen.

Jij bent het die van alles een zaterdag/zondagdiscussie maakt... Wij niet, wij willen juist alles mixen. Of een club zat of zon is, is niet relevant voor een discussie over open piramide.

Joost

Well-known member
Het wordt hier inderdaad wel erg vaak en met graagte vermeld dat de opgegeven toeschouwersaantallen op VoZ niet zouden kloppen.
Meestal door mensen die zelf niet bij de wedstrijd aanwezig waren .
Maar die aan de hand van camerabeelden zeker weten dat de aantallen niet kloppen.
En correspondenten die wel bij de wedstrijd aanwezig waren hebben het fout.
Tsja.

Ik tel altijd zelf het aantal bij een wedstrijd als dat mogelijk is. Zo heel vaak kom ik niet bij een wedstrijd die door VoZ wordt gevolgd maar iedere keer is mijn eigen telling ongeveer de helft van wat er op VoZ wordt geschreven.
En dat is niet iets wat ik alleen ervaar, dat zul van iedereen horen die wel zich interesseert voor toeschouwersaantallen.

de waan

Well-known member
Jij bent het die van alles een zaterdag/zondagdiscussie maakt... Wij niet, wij willen juist alles mixen. Of een club zat of zon is, is niet relevant voor een discussie over open piramide.

Het is wat mij betreft juist een sterk argument voor mixen, want nu komen dus echt de beste teams bovendrijven, niet beperkt door zoiets triviaals als de speeldag.

JMD

Well-known member
Wanneer je uit een heel goed betoog van mij over verplichte promotie naar de JL slechts deze frase haalt, zegt genoeg over jouw manier van manipuleren.
Overigens sta ik ook volledig achter dat kleine stukje.

Punt 1: misschien ben ik het met de rest wel eens, en wat heeft het dan voor nut dat ook over te nemen? Want je hebt volledig gelijk dat de overstapeisen te groot zijn (zoals door velen hier wordt gezegd) Dit heeft allemaal niks met manipuleren te maken.
Punt 2: jij bent de gene die manipuleert, jij maakt namelijk van alles een za/zo-discussie, en daar ga je opnieuw niet op in.

JMD

Well-known member
Het is wat mij betreft juist een sterk argument voor mixen, want nu komen dus echt de beste teams bovendrijven, niet beperkt door zoiets triviaals als de speeldag.

Precies, maar dat wil er bij NO niet in. Van mij mogen de Vogels, Spakenburg, QB, Katwijk allemaal zo hoog als mogelijk spelen.
NO trekt echter alles in speeldagen en zegt dat wij dingen zeggen die we helemaal niet zeggen. ('jullie zullen dat wel niet leuk vinden dat er 7 zatploegen bovenaan staan') De enige die hier in speeldagen denkt is juist NO, dat is ook de enige die nog moet wennen aan de nieuwe situatie dat speeldagen steeds minder belangrijk worden omdat dit toch richting mixen gaat.

Unregistere

Well-known member
Een van de redenen van de hoge klassering van HHC ( niet de enige ) is de komst van Rens van Benthem
Hij heeft een goed schot, is sterk in de combinatie en staat vaak op de juiste plek voor de goal.

De trainer heeft er een poosje over gedaan om het de ontdekken, maar hij blijkt een goed tandem te vormen met publiekslieveling Rob van der Leij. De mannen voelen en vullen elkaar goed aan.
Ze werken beide bovengemiddeld hard en profiteren ook vaak van het werk van de ander.

Van Benthem is ook genomineerd als speler van de week bij de Facebook-pagina van Tweede Divisie. Hij moet afrekenen met Serhat Ko? (TEC) en Jeffrey Jongeneelen (Rijnsburgse Boys).

Sjorro

Active member
Ongekende spanning aankomend weekend. Ook al zou De Treffers winnen, dan nog is "het veilig zijn" nog steeds niet zeker.
Ook Katwijk en Kozakken Boys maken het leuk!

Unregistere

Well-known member
Trouwens nog wel interessant of Raily Ignacio morgen gewoon speelt bij AFC. Ik vermoed van wel, maar dat is dan toch een saillant detail tegen de club die hem sinds de winterstop verhuurt.

JMD

Well-known member
Slecht begin voor Lisse, 1-0 achter. Echter ook FC Lienden staat achter.

Katwijk 1-0 voor, Kozakken Boys kwam snel op 0-1 bij AFC, maar AFC maakte direct gelijk.
Katwijk nu ook 1-1

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Nog slechter nieuws voor Lisse, TEC op 0-1 bij VVSB. Met deze stand staat Lisse zelfs 16e. Lienden en de Treffers (net boven Lisse) spelen volgende week tegen De Dijk en Achilles, dus die winnen normaal gesproken. Lisse moet dus na vandaag boven hen staan...,

Bovenaan