Tweede Divisie 2017/18

JMD

Well-known member
Heb even opgezocht:
najaar 2006: Kozakken Boys - PSV, 4000 toesch
najaar 2007: KOzakken Boys - Ajax, 5000 toesch
najaar 2016: Kozakken Boys - Ajax, 6000 toesch
Weet niet of dat met of zonder de zaterdagverdubbelaar is.:p
 

Forza AZ

Well-known member
Heb even opgezocht:
najaar 2006: Kozakken Boys - PSV, 4000 toesch
najaar 2007: KOzakken Boys - Ajax, 5000 toesch
najaar 2016: Kozakken Boys - Ajax, 6000 toesch
Weet niet of dat met of zonder de zaterdagverdubbelaar is.:p

Ik heb nog 4000 staan ook voor Kozakken Boys-AZ in december 2015.
 

De Groene Scout

Well-known member
Potjes tegen PSV, Ajax en AZ zijn geen risico-dueks. Nu komt Katwijk op bezoek en dat is wel even iets anders.
Voor de veiligheid van de supporters zou ik het ook echt bij 4000 laten.
 

JMD

Well-known member
Potjes tegen PSV, Ajax en AZ zijn geen risico-dueks. Nu komt Katwijk op bezoek en dat is wel even iets anders.
Voor de veiligheid van de supporters zou ik het ook echt bij 4000 laten.

Snap ik. Maar we hadden het er over of al die 4000 iets konden zien. Als je er 6000 man in kunt hebben betekent dit dus dat als je er 'maar' 4000 hebt, die zeker wat kunnen zien.
 

noordooster

Well-known member
De site van Kozakken Boys meldt dat het duel tegen Katwijk met 4500 toeschouwers is uitverkocht .
Ik neem aan, dat de club in samenspraak met de autoriteiten ertoe gekomen is het bij dit aantal te laten.
Clubs als IJsselmeervogels en Spakenburg zouden trouwens met een capaciteit van ongeveer 8.000 toeschouwers wat meer recette uit zo'n wedstrijd kunnen halen.
 

de waan

Well-known member
Snap ik. Maar we hadden het er over of al die 4000 iets konden zien. Als je er 6000 man in kunt hebben betekent dit dus dat als je er 'maar' 4000 hebt, die zeker wat kunnen zien.

Bij de wedstrijd tegen Ajax was de capaciteit flink uitgebreid bijvoorbeeld met extra staanplaatsen voor de zittribune.

Verder: ik ken het complex van Kozakken Boys en dat is niet bijster groot. Op basis daarvan gaf ik aan dat ze daar nooit 4000 mensen een fatsoenlijke plek kunnen bieden.
 

noordooster

Well-known member
Kozakken Boys kent zijn eigen accommodatie goed.
Ik neem daarom aan, dat het verantwoord en verstandig is dat de club uitkomt op een maximum van 4500.
En voor al degenen die niet een kaartje kunnen bemachtigen van deze topper: de wedstrijd wordt live uitgezonden op Fox.
 

Unregistere

Well-known member
Bij de wedstrijd tegen Ajax was de capaciteit flink uitgebreid bijvoorbeeld met extra staanplaatsen voor de zittribune.

Verder: ik ken het complex van Kozakken Boys en dat is niet bijster groot. Op basis daarvan gaf ik aan dat ze daar nooit 4000 mensen een fatsoenlijke plek kunnen bieden.

Toch denk ik gevoelsmatig dat het wel redelijk moet lukken. Al stond de nieuwe staantribune er tegen PSV destijds nog niet, dus dat kan ook wel vertekenen. Die pikt toch ook weer wat ruimte in. In elk geval is het verstandig om voor goed zicht op tijd langs de lijn te staan.
 

noordooster

Well-known member
De mensen van Kozakken Boys kennen hun eigen accommodatie erg goed.
Ik neem aan dat ze beter weten dan de mensen die daar een enkele keer geweest zijn, dat het maximum van 4500 toeschouwers goed gekozen is. Vaak wordt zoiets ook gecommuniceerd met de autoriteiten.
 

Unregistere

Well-known member
Daar twijfelt toch ook niemand aan? Het gaat er in deze discussie meer om of je allemaal fatsoenlijk zicht hebt en dat zal er om hangen.

Zo'n maximaal aantal heeft eerder te maken met de veiligheid.
 

de waan

Well-known member
Deze discussie wordt een beetje groter gemaakt dan ik had gedacht toen ik er een achteloze opmerking over maakte. :eek:mg:
 

noordooster

Well-known member
Daar twijfelt toch ook niemand aan?

Dat idee kreeg ik wel.
Het lijkt me dat Kozakken Boys ook het puntje " zicht" heeft meegenomen.
En soms is het een beetje aanpassen.
Toen mijn vader me vroeger meenam naar de staantribune van het Oosterpark , vroeg hij vaak even of de kleine jongen vooraan mocht staan, want anders zag de kleine jongen helemaal niks van de wedstrijd.
 

noordooster

Well-known member
Ik lees zonet de voorbeschouwing van Herman Houwaard op TEC - HHC.
Daarin komt ook nog even de topper Kozakken Boys - Katwijk ter sprake.
Houwaard vertelt dat in de winterstop het gat tussen die 2 maar liefst 18 punten was.
Je zou je kunnen afvragen waar het is misgegaan bij Katwijk. Het vertrek van trainer Schreuder en de gedwongen trainerswissel ?
Of heeft juist Danny Buijs iets opmerkelijks gepresteerd ?
Maar Katwijk kan natuurlijk morgen alsnog met de eer gaan strijken.
 

Unregistere

Well-known member
Het 'verval' van Katwijk zette al eerder in. Toen Jack begon was het gat acht punten. Ik denk niet dat er echt een oorzaak valt aan te wijzen. De Boys hebben ook een indrukwekkende serie neergezet na de winterstop, vergelijkbaar met Katwijk in de eerste competitiehelft.

Helder verhaal met de tribunes Waan!
 

SanMark.

Well-known member
Dat idee kreeg ik wel.
Het lijkt me dat Kozakken Boys ook het puntje " zicht" heeft meegenomen.
En soms is het een beetje aanpassen.
Toen mijn vader me vroeger meenam naar de staantribune van het Oosterpark , vroeg hij vaak even of de kleine jongen vooraan mocht staan, want anders zag de kleine jongen helemaal niks van de wedstrijd.

Je doet weer een aanname.
 
Bovenaan