Tweede Divisie 2016-2017

de waan

Well-known member
Dat ook inderdaad. De A2 van AFC speelt 2e Divisie. Dat is echt uitzonderlijk.

Overigens was ik vorig jaar bij onze uitwedstrijd bij AFC. Toen werd er op zeker drie andere velden gespeeld.

SanMark.

Well-known member
Dat ook inderdaad. De A2 van AFC speelt 2e Divisie. Dat is echt uitzonderlijk.

Overigens was ik vorig jaar bij onze uitwedstrijd bij AFC. Toen werd er op zeker drie andere velden gespeeld.

Bij beste amateurclub van Nederland ( of iets dergelijks) staan ze ook op eenzame hoogte. ( volgens mij komt die stand uit de 'voetbaltrainer' ? )

Joost

Well-known member
Ik was toch nieuwsgierig naar die contributie; €385 per jaar!

Bij JOS/Watergraafsmeer is dat €250 voor senioren. Zeeburgia, toch ook bekend om de goede jeugd heeft ook een behoorlijk hoge contributie voor jeugdteams.

Joost

Well-known member
Ben ik helemaal met je eens.
Op iets kleinere en lagere schaal zie je hetzelfde bij Be Quick 1887. Ook bulkend van de leden, maar daarvan komen maar zeer weinigen bij het eerste kijken en ook de andere Groningers komen er nauwelijks op af.
En inderdaad, de contributie bij AFC is echt schrikbarend hoog. Dat kunnen arme mensen nauwelijks betalen en het zou mij niet verbazen als anderen zich daar juist door aangetrokken voelen.
Maar ik blijf het opvallend vinden dat de tweede club van Amsterdam zo weinig publiek trekt.
Ook bij een club als HHC wordt er nog op een stuk of 5 andere velden gespeeld als het eerste thuis speelt.

In Hardenberg is verder niets te beleven op zaterdagmiddag, in tegenstelling tot Amsterdam ;)

Joost

Well-known member
Oorzaak bekend. Probleem opgelost. Dank je Joost :eek:mg:

Misschien wat bot gezegd maar het is denk ik wel de helft van de oorzaak. Stadsmensen zijn gewoonweg minder geinteresseerd in voetbal op lager niveau, mede doordat er veel meer andere activiteiten.

De andere helft zit in de sociale structuur. In een dorp heeft de sportvereniging een sociale functie. Dat is een stad veel minder. Aantal leden zegt ook helemaal niets over het aantal toeschouwers, veel jeugdleden willen gewoon zelf spelen en zijn helemaal niet geinteresseerd in het eerste team. En als er dan mensen zijn die wel eens bij het eerste gaan kijken dan is de kans in een stad veel kleiner dat ze ook een bij de buurman gaan kijken. AFC is mijns inziens niet de 2e club van Amsterdam maar slechts de hoogst spelende amateurvereniging.

Wat ik veel opvallender vond was dat recent een beslissingsduel om een plek in de 2e Klasse slechts 250 toeschouwers trok.

Joost

Well-known member
Hoeveel supporters nam WKE mee naar een gewone competitiewedstrijd in het westen van het land?

de waan

Well-known member
Ik heb toch altijd wel het idee dat bij AFC altijd wel een mannetje of 30 bij zich heeft. Niet dat dat het nou zo imposant is, maar in verhouding tot de thuisschare wel relatief veel.

Unregistere

Well-known member
Ik hoorde zaterdag in Zeist ook dat er wat afspraken zijn gemaakt omtrent de bandbreedte voor toegangsprijzen. De clubs in de tweede divisie willen 8 tot 10 euro vragen. Dat lijkt me ook nog wel iets dat meespeelt. Mensen die geen echte binding hebben met de club, zullen vast niet heel snel bedenken dat ze even een middagje naar het voetbal willen voor 8 euro exclusief versnaperingen en drankjes. Ik ben dan ook benieuwd of Barendrecht wel vast zal houden aan de verlaagde prijzen van 5 euro (en 7 euro voor de tribune) of dat zij onder druk van de collectieve afspraken ook weer omhoog moeten.

Jef400

Well-known member
Ik hoorde zaterdag in Zeist ook dat er wat afspraken zijn gemaakt omtrent de bandbreedte voor toegangsprijzen. De clubs in de tweede divisie willen 8 tot 10 euro vragen. Dat lijkt me ook nog wel iets dat meespeelt. Mensen die geen echte binding hebben met de club, zullen vast niet heel snel bedenken dat ze even een middagje naar het voetbal willen voor 8 euro exclusief versnaperingen en drankjes. Ik ben dan ook benieuwd of Barendrecht wel vast zal houden aan de verlaagde prijzen van 5 euro (en 7 euro voor de tribune) of dat zij onder druk van de collectieve afspraken ook weer omhoog moeten.
Hmm wat ik zo rond google is 8 tot 10 euro ook een normale prijs voor de Topklasse geweest. Bij GVVV betaalde ik ook een tientje afgelopen seizoen. Ik vind het het wel waard. Zoveel minder dan de JL is het ook weer niet.

De Groene Scout

Well-known member
Zullen er echt mensen thuis blijven omdat ze 8 euro moeten betalen ipv 6 euro ?

Voor ??nmalig bezoek niet. Moet je echter 8 of 10 euro betalen en je krijgt als dagjesmens een zaadpot te zien, dan ga je misschien wel denken dat je voor dat geld voorlopig niet weer gaat.
5 euro voor een amateurpotje moet in mijn ogen ook wel genoeg zijn. Zo veel spektakel krijg je nu ook weer niet geboden.

de waan

Well-known member
Bij HSC'21 zijn op een gegeven moment de prijzen ook teruggebracht van 8 naar 6 euro. Er was wel een summiere stijging waar te nemen, maar zeer beperkt. Overigens is het aantal verkochte kaarten maar een klein deel van de aanwezige toeschouwers. De meesten zijn uiteindelijk toch leden, sponsors.

Persoonlijk vind ik 8 euro wel aardig aan de prijs voor een potje amateur c.q. semi-amateurvoetbal.

bqandy

Well-known member
Zullen er echt mensen thuis blijven omdat ze 8 euro moeten betalen ipv 6 euro ?

In m'n eentje niet, maar ik zou er geen gezins of familieuitje van maken.
Prijs bij Be Quick 1887 in het jaar topklasse was vijf euro en eventueel 50 cent extra voor een programmaboekje. Ik neem aan dat die prijs ook volgend seizoen weer gehanteerd wordt.

Batigoal

Well-known member
Bij HSC'21 zijn op een gegeven moment de prijzen ook teruggebracht van 8 naar 6 euro. Er was wel een summiere stijging waar te nemen, maar zeer beperkt. Overigens is het aantal verkochte kaarten maar een klein deel van de aanwezige toeschouwers. De meesten zijn uiteindelijk toch leden, sponsors.

Persoonlijk vind ik 8 euro wel aardig aan de prijs voor een potje amateur c.q. semi-amateurvoetbal.

RVVH verhoogde de prijzen (met 2 euro) bij iedere promotie. Vind ik niet onredelijk, de spelers en het niveau werden ook ieder jaar beter. Ik ben benieuwd of ze na de degradatie (en eigenlijk 2 degradaties; van niveau 3 naar niveau 5 met die nieuwe divisie er tussen) van afgelopen seizoen de prijzen weer laten dalen.

Unregistere

Well-known member
In m'n eentje niet, maar ik zou er geen gezins of familieuitje van maken.

Dat is het met name. Voor mij persoonlijk zou het geen belemmering zijn, maar ik hoor wel vaak van vaders of opa's die met (klein)kinderen een wedstrijdje willen bezoeken dat ze het dan best wel duur vinden. En daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Dan kun je hier in de buurt voor vrij weinig extra kosten bijvoorbeeld ook naar FC Dordrecht, Sparta of Excelsior.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het is maar wat je gewend bent. Hier vind ik het heel normaal om ? 15 voor een wedstrijdje in de Conference te betalen of minstens ? 10 voor een niveau lager.

Ceephax

New member
Het is maar wat je gewend bent. Hier vind ik het heel normaal om ? 15 voor een wedstrijdje in de Conference te betalen of minstens ? 10 voor een niveau lager.

Voor dat geld zit je wel in een stadion. Voor de huidige clubs in de 2e Divisie vind ik 5/6 euro meer dan genoeg eerlijk gezegd en dan wil ik er nog bij zitten ook.

Bovenaan