Tweede Divisie 2016-2017

Batigoal

Well-known member
Bij HSC'21 zijn op een gegeven moment de prijzen ook teruggebracht van 8 naar 6 euro. Er was wel een summiere stijging waar te nemen, maar zeer beperkt. Overigens is het aantal verkochte kaarten maar een klein deel van de aanwezige toeschouwers. De meesten zijn uiteindelijk toch leden, sponsors.

Persoonlijk vind ik 8 euro wel aardig aan de prijs voor een potje amateur c.q. semi-amateurvoetbal.

RVVH verhoogde de prijzen (met 2 euro) bij iedere promotie. Vind ik niet onredelijk, de spelers en het niveau werden ook ieder jaar beter. Ik ben benieuwd of ze na de degradatie (en eigenlijk 2 degradaties; van niveau 3 naar niveau 5 met die nieuwe divisie er tussen) van afgelopen seizoen de prijzen weer laten dalen.
 

Unregistere

Well-known member
In m'n eentje niet, maar ik zou er geen gezins of familieuitje van maken.

Dat is het met name. Voor mij persoonlijk zou het geen belemmering zijn, maar ik hoor wel vaak van vaders of opa's die met (klein)kinderen een wedstrijdje willen bezoeken dat ze het dan best wel duur vinden. En daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Dan kun je hier in de buurt voor vrij weinig extra kosten bijvoorbeeld ook naar FC Dordrecht, Sparta of Excelsior.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het is maar wat je gewend bent. Hier vind ik het heel normaal om ? 15 voor een wedstrijdje in de Conference te betalen of minstens ? 10 voor een niveau lager.
 

Ceephax

New member
Het is maar wat je gewend bent. Hier vind ik het heel normaal om ? 15 voor een wedstrijdje in de Conference te betalen of minstens ? 10 voor een niveau lager.

Voor dat geld zit je wel in een stadion. Voor de huidige clubs in de 2e Divisie vind ik 5/6 euro meer dan genoeg eerlijk gezegd en dan wil ik er nog bij zitten ook.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Voor dat geld zit je wel in een stadion. Voor de huidige clubs in de 2e Divisie vind ik 5/6 euro meer dan genoeg eerlijk gezegd en dan wil ik er nog bij zitten ook.

Mwah, een paar clubs in de Conference en behoorlijk wat in de Conference north/south (niveau 6) hebben accomodaties die echt niet beter zijn dan diverse topamateurs in NL.
 

Ceephax

New member
Is 15 pond enkel voor het ticket? Ik dacht dat je bij sommige clubs een programmablaadje, kop thee en een "pie" kreeg, of is dat niet meer zo.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Is 15 pond enkel voor het ticket? Ik dacht dat je bij sommige clubs een programmablaadje, kop thee en een "pie" kreeg, of is dat niet meer zo.

Daar moet je vrijwel altijd apart voor betalen. Althans, op die niveaus, pas op niveau 7 of 8 krijg je dat wellicht.
 

JMD

Well-known member
Bij Alfreton Town (toen Conference) betaalde ik in zomer 2012 iets van 18 pond voor een kaartje. Een paar dagen later zat ik bij Wigan - Chelsea voor ongeveer 22 pond. Nou was Wigan toen volgens mij de goedkoopste club van de PL qua kaartjes (want zat ook nog eens op de hoofdtribune iets naast de middellijn), maar die 2 prijzen vond ik toch frappant als ik ze vergeleek...
 

de waan

Well-known member
In Engeland betaal je volgens mij nog tien pond voor een potje HHW-voetbal waar 63 toeschouwers op afkomen. Gewoon niet mee vergelijken dus.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
In Engeland betaal je volgens mij nog tien pond voor een potje HHW-voetbal waar 63 toeschouwers op afkomen. Gewoon niet mee vergelijken dus.

Bij mijn plaatselijke amateurclub, die in Nederland hoofdklasse (nieuwe stijl) zou spelen schat ik in, betaal ik ?8. Daar komt gemiddeld zo'n 180 man op een thuiswedstrijd af.
 

Joost

Well-known member
Ik heb in Belgi? ooit 10 euro betaald voor een wedstrijd damesvoetbal terwijl ik ook nog eens pas na 20 minuten binnenkwam.
 

noordooster

Well-known member
Bij mijn plaatselijke amateurclub, die in Nederland hoofdklasse (nieuwe stijl) zou spelen schat ik in, betaal ik ?8. Daar komt gemiddeld zo'n 180 man op een thuiswedstrijd af.

Zouden er daar niet meer toeschouwers op af komen wanneer de prijs van de entreekaartjes verlaagd zou worden naar pakweg 5 pond ?
 

De Groene Scout

Well-known member
Dat moet haast wel een meet&greet kaartje zijn geweest voor na afloop onder de douche.
Kom op zeg betalen voor damesvoetbal; het moet niet gekker worden.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Zouden er daar niet meer toeschouwers op af komen wanneer de prijs van de entreekaartjes verlaagd zou worden naar pakweg 5 pond ?

Ik weet het niet, deze prijs wordt niet als hoog gezien. Je hebt hier wel echt absurde prijzen in het profvoetbal, dus dan is 8 pond voor een amateurwedstrijd van toch een behoorlijk niveau niet slecht.
 

Batigoal

Well-known member
Daarentegen kon ik vorig jaar bij Barendrecht zo doorlopen toen ik een kwartier na de aftrap pas binnen kwam. Bij Capelle ook weleens gehad geloof ik.
 

Joost

Well-known member
Daarentegen kon ik vorig jaar bij Barendrecht zo doorlopen toen ik een kwartier na de aftrap pas binnen kwam. Bij Capelle ook weleens gehad geloof ik.

Op lager niveau is dat vrijwel nooit een probleem. Omdat ik een stukje schrijf voor de clubwebsite krijg ik gratis toegang zowel uit als thuis. Ik kon echter overal altijd zo doorlopen.
 

Batigoal

Well-known member
Op lager niveau is dat vrijwel nooit een probleem. Omdat ik een stukje schrijf voor de clubwebsite krijg ik gratis toegang zowel uit als thuis. Ik kon echter overal altijd zo doorlopen.

Het lullige is dat mijn RVVH dat dan weer niet doet.
 

noordooster

Well-known member
Bij HHC zie ik regelmatig mensen buiten de hekken wachten tot er geen controleurs meer bij de ingang staan.
Dat is vaak halverwege de eerste helft al.
Tot die tijd kunnen ze van buiten de hekken ook nog wel het een en ander zien op het veld.
Zo sparen ze dan 8 euro uit en kunnen ze wel gewoon driekwart van de wedstrijd zien.
 

Lennard95

New member
Bij katwijk is het pas in de rust dat je gratis naar binnen mag , de kantine is wel altijd te bereiken.

Of je kan gratis kijken vanaf de vuilnisbelt.
 
Bovenaan