Unregistere
Well-known member
Ik denk eerder dat ze in Werkendam nog niet aan die optie hadden gedacht.
Dat denk ik ook, die zijn blind uitgegaan van de zaterdag natuurlijk.
Ik denk eerder dat ze in Werkendam nog niet aan die optie hadden gedacht.
Ik ga er vanuit dat die 2 clubs dan geruild worden met de nummers 8 uit de Topklasse zaterdag en zondag van afgelopen seizoen. :rumcolaa:FC Lienden en TEC hebben geen O19 komend seizoen en voldoen daarmee dus niet aan de licentie-eisen. Benieuwd of dat nog gevolgen krijgt.
Ronduit belachelijk, alles om het de BVO's maar naar het zin te maken zo lijkt het.Uit De Gelderlander van gisteren: spelers die in het eerste elftal van een ere- of eerstedivisieclub geschorst worden na een rode kaart voor een licht vergrijp, mogen gedurende de schorsing wel in het beloftenelftal van hun club spelen. Het gaat hierbij om beloftenelftallen die in de tweede of derde divisie spelen.
Uit De Gelderlander van gisteren: spelers die in het eerste elftal van een ere- of eerstedivisieclub geschorst worden na een rode kaart voor een licht vergrijp, mogen gedurende de schorsing wel in het beloftenelftal van hun club spelen. Het gaat hierbij om beloftenelftallen die in de tweede of derde divisie spelen.
Weet niet of dat hier al ergens aan de orde is geweest maar dit is toch wel een hele merkwaardige regel die riekt naar competitievervalsing.
Is er trouwens al een officieel logo? Zowat elke site gebruikt een ander 2e Divisie logo, vandaar mijn vraag.
Spelers die in de Eredivisie of Jupiler League geschorst worden na een rode kaart voor een licht vergrijp, zoals het ontnemen van een scoringskans, mogen daarna wel in het beloftenelftal spelen. Ze worden dan alleen geschorst voor het eerste elftal. Voor rode kaarten na zwaardere overtredingen mogen ze in geen enkel elftal spelen.? Hiermee introduceert de KNVB en nog nooit eerder voorgekomen regel.
Bezoekersvak
Tweede Divisie: geen licentie-eisen voor het ontvangen van het uitpubliek. Verenigingen die promoveren naar de Eerste divisie zorgen voor een gescheiden bezoekersontvangst. Als teams drie seizoenen uitkomen in de Eerste divisie moet er worden voldaan aan de eisen bestaande in de Eerste divisie.
Aangescherpte voorwaarden beloftenteams
* er mogen maximaal twee spelers van het eerste elftal tegelijkertijd deelnemen in een wedstrijd van de beloften;
* dit betekent voor spelers ouder dan 23 jaar dat ze maximaal ?f tien keer in de basisopstelling van het eerste elftal mogen staan ?f tien keer 45 minuten in een wedstrijd mogen meespelen. Daarna mogen ze niet meer uitkomen in het beloftenteam;
* voor spelers onder de 23 jaar geldt dat ze niet meer voor het beloftenteam speelgerechtigd zijn als ze 15 wedstrijden of meer voor het eerste team zijn uitgekomen;
* er mogen twee dispensatiespelers in het beloftenteam meespelen. Dit zijn spelers die v??r 1 januari 1993 zijn geboren of spelers die bij het eerste elftal hebben gespeeld maar niet als basis speler en minder dan 45 minuten voorafgaand aan de beloftewedstrijd.
Het gaat om het aantal wedstrijden in het seizoen. Dus wedstrijden uit eerdere seizoenen tellen niet mee.Beginnen spelers onder de 23 uit het eerste elk seizoen weer op 0? Of blijven de gespeelde wedstrijden voor het eerste staan?