Ceephax
New member
Ik had niet alle argumenten die genoemd worden al gehoord.
Over de consequenties van het niet onder contract nemen van spelers verschillen de meningen.
Ik las al dat het zeker het eerste jaar zal loslopen, dat er wellicht geen straf komt bij weigering, of dat er puntenaftrek komt, of een boete.
En/of dat er vanaf het tweede seizoen clubs niet mee mogen doen in derde divisie en hoger als ze blijven weigeren.
Gaan de weigerachtige clubs nog een rechtszaak beginnen ?
Gaan de weigerachtige clubs alsnog overstag als de KNVB de poot stijf houdt ?En welke clubs hebben grote bezwaren ? HFC, AFC, HBS, Be Quick 1887, Juliana '31 ?
Alleen deze clubs uit derde divisie en hoger ? Geen zaterdagteams die bezwaren hebben ?
Daar ben ik het mee eens. Clubs die niet aan de licentie-eisen kunnen of willen voldoen, kunnen gewoon niet promoveren.
Achteraf gezien was het wellicht een beter idee om eenmalig een aantal ex-profclubs (clubs die de laatste jaren zijn verdwenen)te laten instromen in de 2e Divisie. Veendam en Haarlem hebben de laatste jaren toch regelmatig aangegeven dat ze graag in de JL wilde instromen. Dan was de 2e Divisie een prima tussenweg geweest.
Er valt best wel een ranglijst samen te stellen dat dit soort clubs voorrang krijgen boven de top amateurs. Bovendien hebben deze clubs toch net wat meer reputatie, supporters en een groter stadion. Ik denk trouwens dat en geen enkele club op tegen was geweest.