Tv-topic

SanMark.

Well-known member
Op NPO2 was de afgelopen dagen een documentaire over de Dutchbatters in Srebrenica. Ik heb er destijds weinig van meegekregen, maar wat een schrijnend verhaal.
Inderdaad schandalig wat daar gebeurd is. Ik heb geluk gehad. We zouden deze groep Dutchbatters aflossen in Oktober maar dat was dus niet meer nodig.

Toen gingen we als IFOR1 eind december begin januari met een veel beter mandaat en LeopardII tanks die kant op.
 

gevegt

Well-known member
Nee, op de één of andere vreemde manier heb ik niet de behoefte om te doneren aan groeperingen die ons blanken simpelweg haten.

Laat ze de spreekwoordelijke de tering krijgen.
Mijn ervaring is dat juist de Surinamers "ons" niet haten. Die zijn veel genuanceerder.
Zoals je weet kom ik nooit in Amsterdam, dus daar kan het anders zijn.
 

gevegt

Well-known member
Leukste was ook dat in mijn tijd de Nederlanders (met lange haren en zo "ongedisciplineerd" als het maar kon) regelmatig wonnen met schietoefeningen in Duitsland.
Een maat van mij zat bij de genie. Zoals bijna iedereen aardig losgeslagen: lang haar, bier drinken en af en toe een joint roken.
Op oefening in Duitsland was er vaak een wedstrijdje bruggen bouwen. ze wonnen altijd. Ook van de Amerikanen. Tot het moment dat er gecontroleerd werd op alcohol en drugs. Er werden zoveel militairen weggestuurd dat het onmogelijk werd om nog maar iets in beweging te zetten.
Die maat was trouwens ook een heel goede scherpschutter maar iets te makkelijk om daar in verder te komen.
 

SanMark.

Well-known member
Leukste was ook dat in mijn tijd de Nederlanders (met lange haren en zo "ongedisciplineerd" als het maar kon) regelmatig wonnen met schietoefeningen in Duitsland.
Dat was hoofdzakelijk dienstplichtige tijd in Bergen Hohne , bij de Bull Francis cup vermoed ik.
 

SanMark.

Well-known member
Een maat van mij zat bij de genie. Zoals bijna iedereen aardig losgeslagen: lang haar, bier drinken en af en toe een joint roken.
Op oefening in Duitsland was er vaak een wedstrijdje bruggen bouwen. ze wonnen altijd. Ook van de Amerikanen. Tot het moment dat er gecontroleerd werd op alcohol en drugs. Er werden zoveel militairen weggestuurd dat het onmogelijk werd om nog maar iets in beweging te zetten.
Die maat was trouwens ook een heel goede scherpschutter maar iets te makkelijk om daar in verder te komen.
Ik heb als BBT ( beroeps bepaalde tijd) meegemaakt dat ik net uit de opleiding op mijn eerste oefening naar Duitsland allemaal klaar moesten staan met onze bepakking en de Kmar kwam er aan met honden en die gingen alle bepakking langs. Ik uit het rustieke Koekange was mij van geen kwaad bewust en snapte er niets van dat mensen drugs meenamen naar een oefening.
 

gevegt

Well-known member
Ik heb als BBT ( beroeps bepaalde tijd) meegemaakt dat ik net uit de opleiding op mijn eerste oefening naar Duitsland allemaal klaar moesten staan met onze bepakking en de Kmar kwam er aan met honden en die gingen alle bepakking langs. Ik uit het rustieke Koekange was mij van geen kwaad bewust en snapte er niets van dat mensen drugs meenamen naar een oefening.
Een jaar later nog steeds niet, groentje?
 

Joost

Well-known member
Gisteren zat Shirma Rouse bij de Slimste Mens. Ze heeft scheikunde gestudeerd maar van algemene kennis had ze volgens mij helemaal niets meegekregen. Ze wist niet eens wat een Bossche bol was...
 
Bovenaan