Transfernieuws Derde Divisie

noordooster

Well-known member
Geloof mij, dit was niet de club die hij in gedachten had toen hij enkele weken geleden bekend maakte bij JVC Cuijk te willen vertrekken...

Nou ja, die uitspraken van hem over DOVO zullen ook wel wat voor de b?hne zijn.
Maar anderzijds ken ik ook genoeg clubs waarop die kwalificaties minder van toepassing zijn.
 

Unnekuukse

Active member
Nou ja, die uitspraken van hem over DOVO zullen ook wel wat voor de b?hne zijn.
Maar anderzijds ken ik ook genoeg clubs waarop die kwalificaties minder van toepassing zijn.

Voorlopig is het, ondanks die schijnbaar geweldige ambiance en die enorme ambities, toch ook slechts de nr 10 van de 3e divisie zaterdag...
 

Unregistere

Well-known member
Het is hoe dan ook een opvallende stap. Wordt nog druk in de voorhoede van DOVO....

Nog een transfer: Serginio van AxelDongen van Spijkenisse naar SC Feyenoord.
 

noordooster

Well-known member
Voorlopig is het, ondanks die schijnbaar geweldige ambiance en die enorme ambities, toch ook slechts de nr 10 van de 3e divisie zaterdag...

Klopt helemaal.
Maar ik vind het ook wel knap om in je eerste jaar in de sterke 3e divisie zaterdag 10e van de 18 te staan.
En die ambitie spreekt misschien oa juist wel uit het aantrekken van Jordie van der Laan. :eek:mg:
 

Unnekuukse

Active member
Klopt helemaal.
Maar ik vind het ook wel knap om in je eerste jaar in de sterke 3e divisie zaterdag 10e van de 18 te staan.
En die ambitie spreekt misschien oa juist wel uit het aantrekken van Jordie van der Laan. :eek:mg:

Als DOVO nu besluit om de overstap naar de zwakke 3e divisie zondag te maken, kunnen zij hun ambities wellicht echt gaan waarmaken... :duim:
 

Abubakari

Well-known member
Zijn Rick Heim en Jorin Keekstra vaste basisspelers bij BQ1887? Sowieso een rare move, zou ik eerder naar Helpman zondag (net ongeslagen kampioen in 3A geworden, erg leuke ploeg) gaan als ik terug wilde naar mijn ouwe club.
 

De Groene Scout

Well-known member
Tom Brummelhuis gaat het komend seizoen bij Quick'20 proberen.
De verdediger (links back / centraal) van oorsprong van WVV'34 kwam via HSC'21 bij Excelsior'31 terecht. Daar speelde hij bijna alles en kreeg in de winterstop al door dat hij weg moest.
Verwachting was dat hij na de promotie van WVV'34 daar weer naar toe zou gaan, maar hij schat zichzelf toch nog iets hoger in en gaat het in Oldenzaal proberen.
Ik zeg: daar past hij niet.
 
Tom Brummelhuis gaat het komend seizoen bij Quick'20 proberen.
De verdediger (links back / centraal) van oorsprong van WVV'34 kwam via HSC'21 bij Excelsior'31 terecht. Daar speelde hij bijna alles en kreeg in de winterstop al door dat hij weg moest.
Verwachting was dat hij na de promotie van WVV'34 daar weer naar toe zou gaan, maar hij schat zichzelf toch nog iets hoger in en gaat het in Oldenzaal proberen.
Ik zeg: daar past hij niet.

Je weet het niet. Quick'20 is toch wel een club gebleken waar veel spelers slagen die het bij andere clubs niet maken. Ook krijgen daar geregeld jongens de kans zich in de basis te spelen en worden ze niet direct afgeserveerd. Kijk naar die jongen die van TVC'28 kwam en nu bij Heracles speelt.
 

de waan

Well-known member
Het gekke is dat Brummelhuis dit seizoen vrijwel alles heeft gespeeld. Raar dan toch dat hij weg moet bij Excelsior.
 

De Groene Scout

Well-known member
Je weet het niet. Quick'20 is toch wel een club gebleken waar veel spelers slagen die het bij andere clubs niet maken. Ook krijgen daar geregeld jongens de kans zich in de basis te spelen en worden ze niet direct afgeserveerd. Kijk naar die jongen die van TVC'28 kwam en nu bij Heracles speelt.

Mijn 'daar past hij niet' heeft ook niet zozeer betrekking op zijn voetbalkwaliteiten, maar meer op het persoonlijke vlak. Een boertje uit Hengelvelde zal daar niet worden opgenomen in het elitaire clubje Boeskolen.
 

Unregistere

Well-known member
Nande Wielink gaat naar ACV. Komt van een Duitse club, SC Spelle-Venhaus. Ken hem verder niet en had eigenlijk een primeurtje van noord-ooster moeten zijn qua regio, maar kwam het net toevallig tegen.
 

bqandy

Well-known member
Zijn Rick Heim en Jorin Keekstra vaste basisspelers bij BQ1887? Sowieso een rare move, zou ik eerder naar Helpman zondag (net ongeslagen kampioen in 3A geworden, erg leuke ploeg) gaan als ik terug wilde naar mijn ouwe club.

Dat was ook mijn eerste gedachte. Misschien speelden ze de laatse tijd niet alles. Keekstra volgens mij ook vanwege een blessure. Maar het zijn twee spelers die je er graag bij wilt hebben. Helpman zaterdag nu al kampioen. :)

In mijn ogen het grootste talent van Be Quick Duane Tjeng A Kwoei vertrekt naar Flevo Boys. Met de trainer mee dus.
 
Laatst bewerkt:

de Kok

Member
Dat was ook mijn eerste gedachte. Misschien speelden ze de laatse tijd niet alles. Keekstra volgens mij ook vanwege een blessure. Maar het zijn twee spelers die je er graag bij wilt hebben. Helpman zaterdag nu al kampioen. :)

In mijn ogen het grootste talent van Be Quick Duane Tjeng A Kwoei vertrekt naar Flevo Boys. Met de trainer mee dus.

En................ Driever ook weg?
Maakt het BQ bestuur zich nog geen ernstige zorgen Andy?
Ik lees een verhaal in het digitale DvhN dat de betalingen nu echt stoppen.
Dat kan toch niet de reden zijn van de leegloop?
Ik lees iets over nieuw beleid en eigen jeugd. Volgens mij zijn er al vele jaren heel veel jeugdspelers doorgebroken etc. Hoe zo nieuw?
Tot voor twee jaar terug alles prima voor elkaar en nu ineens dit.
Financi?n ineens een probleem? Wordt mooi als excuus gebruikt?
Die De Grijs is zeker al heel oud met "wat kleding en buffetje". Met zo'n reactie toon je aan er helemaal niets van te begrijpen.
Mooie verhalen over jeugdopleiding, maar voor wie?
Zelden zo'n stommiteit gezien in de voetballerij.
 

bqandy

Well-known member
En................ Driever ook weg?
Maakt het BQ bestuur zich nog geen ernstige zorgen Andy?
Ik lees een verhaal in het digitale DvhN dat de betalingen nu echt stoppen.
Dat kan toch niet de reden zijn van de leegloop?
Ik lees iets over nieuw beleid en eigen jeugd. Volgens mij zijn er al vele jaren heel veel jeugdspelers doorgebroken etc. Hoe zo nieuw?
Tot voor twee jaar terug alles prima voor elkaar en nu ineens dit.
Financi?n ineens een probleem? Wordt mooi als excuus gebruikt?
Die De Grijs is zeker al heel oud met "wat kleding en buffetje". Met zo'n reactie toon je aan er helemaal niets van te begrijpen.
Mooie verhalen over jeugdopleiding, maar voor wie?
Zelden zo'n stommiteit gezien in de voetballerij.

Ook Daan Driever inderdaad weg. Kreeg gisteravond een berichtje van Daan. Hij verhuist naar Amsterdam.
Selectie voor volgend seizoen bestaat nu uit 12 spelers, maar dat worden er volgens de nieuwe trainer snel meer.
 

noordooster

Well-known member
En................ Driever ook weg?
Maakt het BQ bestuur zich nog geen ernstige zorgen Andy?
Ik lees een verhaal in het digitale DvhN dat de betalingen nu echt stoppen.
Dat kan toch niet de reden zijn van de leegloop?
Ik lees iets over nieuw beleid en eigen jeugd. Volgens mij zijn er al vele jaren heel veel jeugdspelers doorgebroken etc. Hoe zo nieuw?
Tot voor twee jaar terug alles prima voor elkaar en nu ineens dit.
Financi?n ineens een probleem? Wordt mooi als excuus gebruikt?
Die De Grijs is zeker al heel oud met "wat kleding en buffetje". Met zo'n reactie toon je aan er helemaal niets van te begrijpen.
Mooie verhalen over jeugdopleiding, maar voor wie?
Zelden zo'n stommiteit gezien in de voetballerij.

Wat vind jij precies een stommiteit ?

Be Quick wil inderdaad de vergoedingen stoppen, ook de belastingvrije.
Dat wilden ze vorig seizoen vanaf de winter ook al, maar toen is na hevige kritiek die beslissing uitgesteld.

Als een van de redenen om de vergoedingen te stoppen werd gemeld, dat er financi?le tegenvallers waren.
Wellicht dat men ook nog meer spelers van de eigen jeugdafdeling wil inpassen in het eerste.

Tenslotte beschikt Be Quick over een erg grote jeugdafdeling, veel ambitieuze jeugdspelers van andere clubs kiezen ook voor Be Quick
Ondanks dat, kwamen er de afgelopen jaren toch ook verrassend veel spelers van andere clubs naar Be Quick.
Iets van 25 in 2 jaar tijd.
Wellicht dat het bestuur ook vindt dat daardoor spelers uit de A1 te weinig kans maken.

Maar het wordt nu toch wel een erg grote uittocht van spelers die hun heil elders zoeken.
Ooit las ik dat iemand Be Quick bestempelde als een erg warm nest.
Je krijgt het idee dat voor veel spelers het nest wat te heet wordt.
 
Bovenaan