Transfernieuws Derde Divisie

noordooster

Well-known member
We moeten niet opeens uit onwetendheid gaan denken, dat eersteklasser Zeerobben uit Harlingen derde divisionisten financieel kan aftroeven met het halen van spelers.
Curty Gonzalez beleefde 10 topjaren bij ONS Sneek in de hoofdklasse, de topklasse en de derde divisie.
Vorig seizoen wilde hij eens wat anders, ook al omdat veel toppers ONS gingen verlaten, en ging hij spelen voor Harkemase Boys.
Dat werd niet echt een succes.
Als je dan in Friesland op niveau wilt blijven voetballen , kom je uit bij Buitenpost of bij een eerste klasser.
Buitenpost was het afgelopen seizoen weinig beter dan een eerste klasser en hadden misschien ook geen belangstelling .
En als je dan bij Zeerobben de trainer en/of enkele spelers goed kent, ( oa ook Gustavo van der Veen gaat er spelen), dan vind ik zo'n overgang niet vreemd.
 

Unregistere

Well-known member
Gianni Tiebosch, oud-speler van Hoek, sluit komende zomer aan bij de selectie van het ambitieuze SteDoCo. Tiebosch komt over van TOP Oss, waar hij er niet in slaagde om uit te groeien tot een vaste waarde. Sterker nog, de 23-jarige aanvallende middenvelder speelde geen enkele wedstrijd in de hoofdmacht van TOP. Een terugkeer naar de derde divisie A is dus niet onlogisch.
 

Unregistere

Well-known member
VVOG heeft Yassine El Hanoudi aangetrokken. De verdediger komt over van LRC Leerdam. El Hanoudi, een geboren Marokkaan, voetbalde al op veel plaatsen. In het seizoen 2017/18 viel hij nog op door voor Magreb '90 te voetballen, terwijl hij in Parijs woonde.
 

Unregistere

Well-known member
Anthony van Dongen, vleugelspits van Rijnsburgse Boys, had nog een doorlopend contract op de Middelmors. De 21-jarige speler kreeg naar eigen zeggen steeds meer moeite met de reisafstand. Hij keert daarom, in goed overleg met de Uien, terug bij zijn oude club DEM. Daar was hij in het promotiejaar een sensatie en die vorm hoopt hij te hervinden.
 

De Groene Scout

Well-known member
UNA neemt de 25 jarige middenvelder Bassou Boulghalgh over van Kozakken Boys. Zijn contract in Werkendam liep nog door, maar in goed overleg is dat ontbonden.
 

Unregistere

Well-known member
Keert daarmee ook terug bij zijn oude club, nadat het avontuur in Werkendam geen groot succes werd.

De Boys doen niet moeilijk met die contracten trouwens, al de vierde speler van wie een doorlopende verbintenis in overleg is beëindigd.
 

Sjorro

Member
Ik heb het idee dat de selecties van de topclubs van de 2e Divisie nog aardig opgevuld moeten worden, of zit ernaast?
 

Unregistere

Well-known member
Dat valt denk ik wel mee, al zullen veel clubs in de tweede divisie uiteraard de komende tijd nog wel wat spelers oppikken die nu buiten de boot vallen in het betaalde voetbal. Maar de kern staat bij de meeste clubs volgens mij wel.

Zolang een club als Kozakken Boys een speler als Kubilay Koylu kan aantrekken voor het belofteteam, zit het met de invulling van de selectie wel goed..
 

de waan

Well-known member
Sjonge, wat een keuzes ineens in de aanval. De selectie begint er toch wel leuk uit te zien. Wel te hopen dat Witbreuk de flow van zijn eerste half jaar terug kan vinden, want ik heb geen idee wat hij het afgelopen jaar heeft gedaan in het nogal schimmige Jong FC Twente.
 
Bovenaan