Topklasse zondag seizoen 2015/2016

de waan

Well-known member
Een jaar of vijf terug nog een seizoen in de hoofdklasse gespeeld maar dat was een behoorlijk rampjaar.

Rheden is een vergrijzend dorp. Weinig aanwas dus en grote sponsors zijn er ook niet meer. Een paar jaar terug was er sprake van een fusie met buurman Worth Rheden, maar dat is op emoties afgeketst.
 

Sjorro

Active member
Rheden, daar hebben altijd leuke, vaak spectaculaire wedstrijden tegen gespeeld met de Treffers. In die tijd waren dat regionale topduels op het scherpst van de snede met veel publiek!
 

de waan

Well-known member
Nou, HFC vertikt het om met contracten te gaan werken. Dan wordt het spannend om te zien hoe de KNVB hier mee om gaat, want dan zouden ze komend seizoen niet in aanmerking komen voor de Landelijke Divisie en de Topklasse. Dat kan nog leuk worden ook al omdat verschillende clubs op andere gronden niet aan de eisen voldoen (accommodatie en jeugdteams).

Ik denk overigens dat HFC hier vrij alleen in staat. Misschien HBS ook nog, maar dan houdt het wel op.

http://www.topklasser.nl/nl/nieuws-...-hfc-met-contractspelers-gaan-wij-niet-werken
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Dus HFC betaald haar spelers ook helemaal niets? Dat kan ik me haast niet voorstellen.

En wanneer er een speler uit de jeugdopleiding doorbreekt in het Betaalde voetbal, laat HFC de opleidingsvergoeding dan ook schieten?

Er zullen ook wel contracten te verzinnen zijn waarbij de beloning van een speler 0 is.
 

Unregistere

Well-known member
Dus HFC betaald haar spelers ook helemaal niets? Dat kan ik me haast niet voorstellen.

En wanneer er een speler uit de jeugdopleiding doorbreekt in het Betaalde voetbal, laat HFC de opleidingsvergoeding dan ook schieten?

Er zullen ook wel contracten te verzinnen zijn waarbij de beloning van een speler 0 is.

Dat laatste mag volgens mij niet. Begreep namelijk dat er een bepaald minimumloon in de contracten moet staan. Al kun je daar misschien nog wel iets voor verzinnen om het op wat voor manier dan ook terug te laten vloeien, maar een nul-contract is meen ik geen optie.

Wel interessant, eens zien wat de KNVB hierover te melden heeft. Vermoedelijk hebben ze er nog niet over nagedacht.
 

Joost

Well-known member
Daar hoeft de bond niet over na te denken, wie niet aan de licentie eisen wil voldoen mag niet promoveren. HFC zal dus worden teruggezet naar de Hoofdklasse.
 

de waan

Well-known member
Dus HFC betaald haar spelers ook helemaal niets? Dat kan ik me haast niet voorstellen.
Natuurlijk wel, maar waarschijnlijk via fiscaal wat aantrekkelijker constructies, om het maar zo te zeggen. Behoorlijke berg boter op het hoofd.
 

De Groene Scout

Well-known member
HSC'21 heeft zojuist het eerste oefenduel met 4-0 gewonnen van een regionale selectie.
Na een 0-0 met rust zorgden Uguz (2x) en Wilens (2x) voor de winst.
 

De Groene Scout

Well-known member
Mooie rentree voor Uguz dan. Hoe was het spel?
Ben er niet geweest, maar kreeg door dat met name voor de pauze niet erg overtuigend was en dat door slordigheidsfoutjes de tegenstander zelfs kansen kreeg. Na de thee een vrijwel compleet ander team, waarin Uguz het voortouw nam en HSC'21 ook duidelijke de betere was en terecht won met o.a. 2 fraaie treffers van Wilens. Het duel van zaterdagmiddag tegen DVS'33 is vanwege de verwachtte hitte verplaatst naar vrijdagavond 20.00 uur.
 
HSC'21 thuis (en ook uit) hebben we de laatste jaren veel plezier aan beleefd. Hopelijk kunnen we het seizoen goed met beginnen!
 

De Groene Scout

Well-known member
Wordt er komend seizoen nog met periodes gewerkt? Zou me voor kunnen stellen dat dit niet meer zo spannend is en de focus vooral op plaatsing bij de top 7 is gericht.
 

Unregistere

Well-known member
Geen idee eigenlijk. Misschien wel met het oog op de tickets voor de 2e ronde KNVB-beker. Maar de echte focus zal wel op de top 7 liggen inderdaad.

Magreb '90 begint ook pittig zag ik. Mooi welkom in de topklasse. Lienden uit, UNA thuis.
 

Unnekuukse

Active member
Geen idee eigenlijk. Misschien wel met het oog op de tickets voor de 2e ronde KNVB-beker. Maar de echte focus zal wel op de top 7 liggen inderdaad.

Magreb '90 begint ook pittig zag ik. Mooi welkom in de topklasse. Lienden uit, UNA thuis.

Zegt niet zoveel. Uiteindelijke kampioen Lienden begin vorig jaar met 1 punt uit twee wedstrijden, tegen respectievelijk HBS (net niet gedegradeerd) en EDO (gedegradeerd)
 

Forza AZ

Well-known member
Wordt er komend seizoen nog met periodes gewerkt? Zou me voor kunnen stellen dat dit niet meer zo spannend is en de focus vooral op plaatsing bij de top 7 is gericht.

Lijkt me dat de plaatsing voor de KNVB-beker komend seizoen nog hetzelfde werkt als afgelopen seizoenen, dus dan zijn de periodes nog steeds van belang daarvoor.
Het zou dan dus kunnen dat een club zich wel plaatst voor de 2e ronde van de KNVB-beker, maar niet promoveert naar de Landelijke Divisie (zoals met AFC afgelopen seizoen die een periode wonnen, maar slechts 10e waren in de stand).
 
Bovenaan