Ach, het is nog vroeg. Het klonk logisch.Nee. 20-6+3 = 17.
Nou, de top 6 van de Championship maar omhoog dan
Ach, het is nog vroeg. Het klonk logisch.Nee. 20-6+3 = 17.
Ongeveer even veel/weinig nationale prijzen maar geen enkel Europacupje. Het aanstaande kampioenschap vertekent de boel nogal. En van de proftak van Feyenoord kan je volgens mij geeneens lid worden dus dat aantal zegt me weinig.Nee hoor, ze maken met 100000 leden deel uit van de grote drie in Portugal. Het is zeker wel het Feyenoord van Portugal qua prijzen. .
Ongeveer even veel/weinig nationale prijzen maar geen enkel Europacupje. Het aanstaande kampioenschap vertekent de boel nogal. En van de proftak van Feyenoord kan je volgens mij geeneens lid worden dus dat aantal zegt me weinig.
Onder de streep zijn Sporting / Feyenoord / Celtic weinig aansprekende relikwieën voor deze rovers. Dan zie ik ze eerder clubs met veel poen (Spartak, Shakhtar etc.) benaderen.
Porto en/of Benfica zijn veel interessanter voor zo'n league, maar dan zouden er wel mee clubs dan 20 moeten deelnemen want anders vissen die ook achter het net.Sporting heeft ten eertse wel degelijk een Europacup gewonnen. Foute info dus.
Het zegt iig dat er zoveel mensen bereid zijn betalend lid te worden. De club heeft ook markt in de voormalige kolonien. Sorry het valt gewoon te verkopen binnen een hypothetisch breder/ NBA model.
Het geld is een beetje op daar in de Oekraine, en als je die clubs aantrekkelijker vindt dan een Sporting ( inc opleiding ) met een groter budget dan so be it, be my guest.
Porto en/of Benfica zijn veel interessanter voor zo'n league, maar dan zouden er wel mee clubs dan 20 moeten deelnemen want anders vissen die ook achter het net.
Spelen tegen Feyenoord/Celtic/Shakhtar/Sporting is voor de Reals/Juves/ManUs als een potje tegen Valladolid/Hellas/West Brom.
Zitten ze niet op te wachten.
Ik zie het in een groter geheel en echt als NBA model, en dan heb je aan 20 clubs te weinig.Spelen tegen Feyenoord/Celtic/Shakhtar/Sporting is voor de Reals/Juves/ManUs als een potje tegen Valladolid/Hellas/West Brom.
Zitten ze niet op te wachten.
Portugal is een klein land. Brazilië natuurlijk wel heel groot, maar hoeveel Brazilianen zijn bereid een duur abo te nemen om de Portugese top3 te zien voetballen t.ov. hoeveel Chinezen graag Real Madrid willen zien? Reken dat zelf maar eens uit.
Porto, Benfica en Sporting passen net zo slecht in dit businessmodel als Ajax, Feyenoord, PSV, Celtic, Rangers en noem maar op. Onvergelijkbaar met de Aziatische markt voor de Engelse en Spaanse topclubs.
Dus een uitgebreid wereldkampioenschap voor clubs? Ik denk dat Engeland het dan gewoon alleen moet doen en dan de winnaar wereldkampioen moet noemen net als de NBA.Ik zie het in een groter geheel en echt als NBA model, en dan heb je aan 20 clubs te weinig.
Kun je makkelijk naar 40 of 50 clubs toe over heel de wereld.
Amerika een 4 a 5 clubs
Mexico 1 a 2
China 3 a 4
Engeland 5 a 6 ( vind drie clubs uit Londen alleen al wat veel)
Duitsland 2 a 3
Spanje 3 a 4
Italie 3 a 4
Frankrijk 2 a 3
Rusland 1 a 2
Oekraine 1
Schotland , Nederland , Portugal allemaal 1
Zuid Amerika 5 a 6
Australie 1
India 2
Indonesie 2
Waarschijnlijk vergeet ik nog wat landen.
En dan in divisies opdelen en dan daarna in play offs naar de finale toespelen.
Deze clubs gaan uit de nationale competities dus tijd zat om een mooi schema in elkaar te flansen.
Volgens Pep hoort Ajax er bij omdat ze 4 keer de Europacup 1 hebben gewonnen.
Moet Benfica er dan ook maar bij op basis van hun verleden?
Wat hebben prijzen uit de jaren 70 en 90 te maken met deelname nu aan een Super League?Volgens Pep hoort Ajax er bij omdat ze 4 keer de Europacup 1 hebben gewonnen.
Moet Benfica er dan ook maar bij op basis van hun verleden?
Wat hebben prijzen uit de jaren 70 en 90 te maken met deelname nu aan een Super League?