Toekomst Europese competities

Makanaky

Well-known member
Nee hoor, ze maken met 100000 leden deel uit van de grote drie in Portugal. Het is zeker wel het Feyenoord van Portugal qua prijzen. .
Ongeveer even veel/weinig nationale prijzen maar geen enkel Europacupje. Het aanstaande kampioenschap vertekent de boel nogal. En van de proftak van Feyenoord kan je volgens mij geeneens lid worden dus dat aantal zegt me weinig.
Onder de streep zijn Sporting / Feyenoord / Celtic weinig aansprekende relikwieën voor deze rovers. Dan zie ik ze eerder clubs met veel poen (Spartak, Shakhtar etc.) benaderen.

De Wolf

Well-known member
Feyenoord is op dit moment niet interessant. Misschien over 5 jaar mocht ooit dat stadion gebouwd worden.

U.G.

Well-known member
Ongeveer even veel/weinig nationale prijzen maar geen enkel Europacupje. Het aanstaande kampioenschap vertekent de boel nogal. En van de proftak van Feyenoord kan je volgens mij geeneens lid worden dus dat aantal zegt me weinig.
Onder de streep zijn Sporting / Feyenoord / Celtic weinig aansprekende relikwieën voor deze rovers. Dan zie ik ze eerder clubs met veel poen (Spartak, Shakhtar etc.) benaderen.

Sporting heeft ten eertse wel degelijk een Europacup gewonnen. Foute info dus.

Het zegt iig dat er zoveel mensen bereid zijn betalend lid te worden. De club heeft ook markt in de voormalige kolonien. Sorry het valt gewoon te verkopen binnen een hypothetisch breder/ NBA model.

Het geld is een beetje op daar in de Oekraine, en als je die clubs aantrekkelijker vindt dan een Sporting ( inc opleiding ) met een groter budget dan so be it, be my guest.

SanMark.

Well-known member
Sporting heeft ten eertse wel degelijk een Europacup gewonnen. Foute info dus.

Het zegt iig dat er zoveel mensen bereid zijn betalend lid te worden. De club heeft ook markt in de voormalige kolonien. Sorry het valt gewoon te verkopen binnen een hypothetisch breder/ NBA model.

Het geld is een beetje op daar in de Oekraine, en als je die clubs aantrekkelijker vindt dan een Sporting ( inc opleiding ) met een groter budget dan so be it, be my guest.
Porto en/of Benfica zijn veel interessanter voor zo'n league, maar dan zouden er wel mee clubs dan 20 moeten deelnemen want anders vissen die ook achter het net.

erka

Well-known member
Portugal is een klein land. Brazilië natuurlijk wel heel groot, maar hoeveel Brazilianen zijn bereid een duur abo te nemen om de Portugese top3 te zien voetballen t.ov. hoeveel Chinezen graag Real Madrid willen zien? Reken dat zelf maar eens uit.

Porto, Benfica en Sporting passen net zo slecht in dit businessmodel als Ajax, Feyenoord, PSV, Celtic, Rangers en noem maar op. Onvergelijkbaar met de Aziatische markt voor de Engelse en Spaanse topclubs.

SanMark.

Well-known member
Nou ik denk dat Celtic nog aardig wat kijkers gaat trekken in Amerika.

Die zou er uitstekend tussen passen

Makanaky

Well-known member
Spelen tegen Feyenoord/Celtic/Shakhtar/Sporting is voor de Reals/Juves/ManUs als een potje tegen Valladolid/Hellas/West Brom.
Zitten ze niet op te wachten.

De Wolf

Well-known member
Volgens Pep hoort Ajax er bij omdat ze 4 keer de Europacup 1 hebben gewonnen.
Moet Benfica er dan ook maar bij op basis van hun verleden?

U.G.

Well-known member
Porto en/of Benfica zijn veel interessanter voor zo'n league, maar dan zouden er wel mee clubs dan 20 moeten deelnemen want anders vissen die ook achter het net.

Eens. En ik heb het idd over een breed deelnemersveld. IDan kan een top 3 van een top 6 of 7 competitie in Europa best aansluiten.iIk zie niet waarom niet.

SanMark.

Well-known member
Spelen tegen Feyenoord/Celtic/Shakhtar/Sporting is voor de Reals/Juves/ManUs als een potje tegen Valladolid/Hellas/West Brom.
Zitten ze niet op te wachten.
Ik zie het in een groter geheel en echt als NBA model, en dan heb je aan 20 clubs te weinig.

Kun je makkelijk naar 40 of 50 clubs toe over heel de wereld.

Amerika een 4 a 5 clubs
Mexico 1 a 2
China 3 a 4
Engeland 5 a 6 ( vind drie clubs uit Londen alleen al wat veel)
Duitsland 2 a 3
Spanje 3 a 4
Italie 3 a 4
Frankrijk 2 a 3
Rusland 1 a 2
Oekraine 1
Schotland , Nederland , Portugal allemaal 1
Zuid Amerika 5 a 6
Australie 1
India 2
Indonesie 2

Waarschijnlijk vergeet ik nog wat landen.

En dan in divisies opdelen en dan daarna in play offs naar de finale toespelen.

Deze clubs gaan uit de nationale competities dus tijd zat om een mooi schema in elkaar te flansen.

U.G.

Well-known member
Portugal is een klein land. Brazilië natuurlijk wel heel groot, maar hoeveel Brazilianen zijn bereid een duur abo te nemen om de Portugese top3 te zien voetballen t.ov. hoeveel Chinezen graag Real Madrid willen zien? Reken dat zelf maar eens uit.

Porto, Benfica en Sporting passen net zo slecht in dit businessmodel als Ajax, Feyenoord, PSV, Celtic, Rangers en noem maar op. Onvergelijkbaar met de Aziatische markt voor de Engelse en Spaanse topclubs.

Ook de voetbalversie van de NBA heeft z'n LA Clippers nodig.

Ik had het niet over Brazilie trouwen, maar doet er ook niet toe.

Batigoal

Well-known member
Als je de combi grote markt, daadwerkelijke fans en ook nog een beetje niveau wil hebben, dan moet je Galatasaray en Fenerbahçe erbij nemen. Met de diaspora van Turken over de wereld (en de betrokkenheid bij het land en diens clubs) hebben die clubs een gigantische schare fans. Bovendien is het voor die clubs wat makkelijker aanhaken dan een ploeg uit India, Qatar of Indonesië.

Hankie

Well-known member
Ik zie het in een groter geheel en echt als NBA model, en dan heb je aan 20 clubs te weinig.

Kun je makkelijk naar 40 of 50 clubs toe over heel de wereld.

Amerika een 4 a 5 clubs
Mexico 1 a 2
China 3 a 4
Engeland 5 a 6 ( vind drie clubs uit Londen alleen al wat veel)
Duitsland 2 a 3
Spanje 3 a 4
Italie 3 a 4
Frankrijk 2 a 3
Rusland 1 a 2
Oekraine 1
Schotland , Nederland , Portugal allemaal 1
Zuid Amerika 5 a 6
Australie 1
India 2
Indonesie 2

Waarschijnlijk vergeet ik nog wat landen.

En dan in divisies opdelen en dan daarna in play offs naar de finale toespelen.

Deze clubs gaan uit de nationale competities dus tijd zat om een mooi schema in elkaar te flansen.
Dus een uitgebreid wereldkampioenschap voor clubs? Ik denk dat Engeland het dan gewoon alleen moet doen en dan de winnaar wereldkampioen moet noemen net als de NBA.

U.G.

Well-known member
Volgens Pep hoort Ajax er bij omdat ze 4 keer de Europacup 1 hebben gewonnen.
Moet Benfica er dan ook maar bij op basis van hun verleden?

Zeker wel. 10 finales of zo. En op basis van draagvlak en potentie. Net als Celtic en al die anderen die ik hier voorbij heb zien komen die er zogenaamd niet tussen horen. Neem Ajax en Feyenoord bijv., een enorme draagvlak in Nederland. Een klein land maar groot in het voetbal, en identificatie werkt in de topsport toch misschien anders dan men denkt. Waarom volgde ik vroeger de Pacers, en hoe heeft City supporters in Beijing ? Omdat het in de PL speelt, nou, stel je nu eens een internationale league voor.

Bovenaan