Tennis

Joost

Well-known member
Toen Bertens mocht serveren voor de wedstrijd leek ze te verwachten dat Barty ging forceren. Het omgekeerde gebeurde en juist Bertens ging forceren, dat was het enige minpunt van een verdere geweldige wedstrijd.
 

JMD

Well-known member
Bertens heeft het niet getroffen met de loting van het toernooi in Linz, ze ontmoet 'angstgegner' Pavlyuchenkova, van wie ze recent nog verloor.

Overigens, wat een idiote planning van de WTA, een maand lang spelen in China/Japan enz en dan nu een toernooi in Europa organiseren (volgende week ook) om vervolgens daarna weer de finales in China te spelen....
 

JMD

Well-known member
Gunstig, Bertens moet nu tegen een qualifier/lucky loser in ronde 1. Dat zal dan komen door een terugtrekking van een andere speelster.
 

Joost

Well-known member
Ik begrijp eigenlijk niet waarom Bertens naar Linz gegaan is.
Dat toernooi valt in de 'other' categorie en ze krijgt daar 180 punten met een finaleplaats, 280 bij winst.
Haar slechtste 'other' toernooi is momenteel 180 punten dus ze zal er moeten winnen om vooruit te gaan in de ranglijst.

Al geeft https://live-tennis.eu/nl/wta-race-ranglijst aan dat ze 175 punten vooruit kan gaan, wat alleen zou kloppen als Linz een premier 5 toernooi zou zijn maar dat is het niet.
 

JMD

Well-known member
Ook qua reizen had ze imo beter in China kunnen blijve, daar is deze week een toernooi in Tianjin.
 

Reinoud

Well-known member
Misschien voelt ze zich daar erg thuis, heeft het toernooi belangrijke rol gespeeld in haar carri?re of wellicht krijgt ze wel een hele mooie startpremie. Daarbij speelt ze een week later in Rusland dus de combi zelf is niet zo raar.
 

Joost

Well-known member
Ik begrijp eigenlijk niet waarom Bertens naar Linz gegaan is.
Dat toernooi valt in de 'other' categorie en ze krijgt daar 180 punten met een finaleplaats, 280 bij winst.
Haar slechtste 'other' toernooi is momenteel 180 punten dus ze zal er moeten winnen om vooruit te gaan in de ranglijst.

Al geeft https://live-tennis.eu/nl/wta-race-ranglijst aan dat ze 175 punten vooruit kan gaan, wat alleen zou kloppen als Linz een premier 5 toernooi zou zijn maar dat is het niet.

Op de genoemde site inmiddels ook aangepast. Ze gaat enkel vooruit bij winst in Linz. Daar wist ze zojuist de kwartfinale te halen al ging het ook nu niet soepel. Fijn voor haar is dat Gorges en Pavljoetsjenkova aan haar kant van het schema uitgeschakeld werden. De als achtste geplaatste Aleksandrova is naast Bertens nog de enige geplaatste speelster. Ze speelt nu tegen Gauff.
 

JMD

Well-known member
Mooi dat ze in de KF zit. Bij winst in Linz klimt Bertens overigens naar P8 in de WTA-Race.
 

Joost

Well-known member
Vandaag het laatste toernooi voor de WTA Finals, de Kremlin Cup in Moskou.

7 speelsters plaatsten zich al voor Shenzhen en daarvan doet alleen Svitolina nog mee in Moskou. Zij was een week geleden ook nog niet zeker van de WTA Finales terwijl de andere 6 dat wel al zo goed als zeker waren.

8e is Serena Williams met 3935 punten (doet niet mee in Moskou)
9e is Kiki Bertens met 3870 punten
10e is Belinda Bencic met 3705 punten

De Kremlin Cup is een WTA premier toernooi.
Punten:
Winnaar 470
Finalist 305
Halve finale 185
Kwartfinale 100

In deze categorie is de laagste score van Bertens 180 punten.
De laagste score van Bencic is 55.

Achterstand Bencic op Bertens is 165 punten, Bencic moet dus minstens de finale halen wil ze Bertens voorbij gaan op de ranglijst. Haalt ze de finale dan gaat ze ook Serena Williams voorbij en plaatst ze zich dus voor Shenzhen.

Bertens moet 65 punten inhalen op Serena Williams en dat doet ze alleen wanneer ze de finale haalt.

Zowel Bertens als Bencic zitten in Moskou aan de onderkant van het schema en hebben een bye voor de eerste ronde. Om in de halve finale tegen elkaar te komen moeten beide 2 potjes winnen. Bertens treft in de 2e ronde de nummer 98 Babos of een qualifier. Daarna wacht een op papier pittigere tegenstander zoals bijvoorbeeld de als 6e geplaatste Sevastova.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Hoe kom je erbij dat ze de finale moet halen? Ik heb een heel stuk gelezen in het AD en daar staat dat ze daarvoor de kwartfinales nodig heeft.
 

JMD

Well-known member
Volgens Joost vervangt dit toernooi een eventuele andere score van een ander WTA Premier toernooi (de minst gescoorde). Als dat zo is heeft hij idd gelijk en moet Bertens de finale halen. Als de punten van Moskou 'gewoon' bij haar score geteld moeten worden dan is de KF idd genoeg om Serena in te halen (maar moet Bencic niet de finale halen)
 

Joost

Well-known member
Hoe kom je erbij dat ze de finale moet halen? Ik heb een heel stuk gelezen in het AD en daar staat dat ze daarvoor de kwartfinales nodig heeft.

Het stuk op AD.nl klopt niet.
Ze zou weliswaar 100 punten halen als ze de kwartfinale haalt maar Moskou valt in de categorie 'overige toernooien'.
Uit die categorie tellen alleen de beste 6 scores.
De slechtste score daarvan is 180 punten. Dat is de score die ze moet verbeteren.
Ze moet dus niet 180 punten halen maar 180+65=245.
 

Friesland

Well-known member
Onzin.
Ik schrijf puur WTA Premier. Dat jij er dan een 5 achter denkt is jouw associatie. Als ik het over de Premier 5 had willen hebben had ik dat wel geschreven.

Ik heb het niet over wat jij zegt, maar wat je impliceert.
Bertens heeft 66 punten nodig om Williams voorbij te gaan.
Als je zou denken dat dit een "premier"-toernooi is, dan volgt dat Bertens minimaal 180+66 = 246 punten nodig heeft, dus een finaleplek.
Als je zou denken dat dit een "premier 5" toernooi is, dat volgt dat Bertens minimaal 100+66 = 166 punten nodig heeft, dus een kwartfinaleplek.

Dit is een "premier" toernooi, dus heeft Bertens een finaleplek nodig.
 

JMD

Well-known member
Ik heb het niet over wat jij zegt, maar wat je impliceert.
Bertens heeft 66 punten nodig om Williams voorbij te gaan.
Als je zou denken dat dit een "premier"-toernooi is, dan volgt dat Bertens minimaal 180+66 = 246 punten nodig heeft, dus een finaleplek.
Als je zou denken dat dit een "premier 5" toernooi is, dat volgt dat Bertens minimaal 100+66 = 166 punten nodig heeft, dus een kwartfinaleplek.

Dit is een "premier" toernooi, dus heeft Bertens een finaleplek nodig.
Ik reageerde alleen maar op PES5 om te schetsen waarom er verschil zit tussen hetgeen Joost zegt en hetgeen PES5 in het AD gelezen heeft. Die KF-plek die volgens het AD genoeg is komt volgens mij doordat zij gewoon punten doortellen (ook dan heeft Bertens een KF nodig) ipv te kijken naar het wegvallen van de minste score. Dat gaf ik aan in mijn opmerking. Dat het puur toeval zo is dat Bertens met een KF op een Premier5 ook over Serena heen zou gaan is puur toeval en heb ik nooit genoemd en niet ge-impliceerd. Dat maak jij ervan.
 
Bovenaan