Ik begrijp eigenlijk niet waarom Bertens naar Linz gegaan is.
Dat toernooi valt in de 'other' categorie en ze krijgt daar 180 punten met een finaleplaats, 280 bij winst.
Haar slechtste 'other' toernooi is momenteel 180 punten dus ze zal er moeten winnen om vooruit te gaan in de ranglijst.
Al geeft https://live-tennis.eu/nl/wta-race-ranglijst aan dat ze 175 punten vooruit kan gaan, wat alleen zou kloppen als Linz een premier 5 toernooi zou zijn maar dat is het niet.
Hoe kom je erbij dat ze de finale moet halen? Ik heb een heel stuk gelezen in het AD en daar staat dat ze daarvoor de kwartfinales nodig heeft.
@ JMD: nogmaals, "premier" is niet hetzelfde als "premier 5".
Weet ik. Waar zeg ik dan dat dat niet het geval is?
Impliciet.
Onzin.
Ik schrijf puur WTA Premier. Dat jij er dan een 5 achter denkt is jouw associatie. Als ik het over de Premier 5 had willen hebben had ik dat wel geschreven.
Ik reageerde alleen maar op PES5 om te schetsen waarom er verschil zit tussen hetgeen Joost zegt en hetgeen PES5 in het AD gelezen heeft. Die KF-plek die volgens het AD genoeg is komt volgens mij doordat zij gewoon punten doortellen (ook dan heeft Bertens een KF nodig) ipv te kijken naar het wegvallen van de minste score. Dat gaf ik aan in mijn opmerking. Dat het puur toeval zo is dat Bertens met een KF op een Premier5 ook over Serena heen zou gaan is puur toeval en heb ik nooit genoemd en niet ge-impliceerd. Dat maak jij ervan.Ik heb het niet over wat jij zegt, maar wat je impliceert.
Bertens heeft 66 punten nodig om Williams voorbij te gaan.
Als je zou denken dat dit een "premier"-toernooi is, dan volgt dat Bertens minimaal 180+66 = 246 punten nodig heeft, dus een finaleplek.
Als je zou denken dat dit een "premier 5" toernooi is, dat volgt dat Bertens minimaal 100+66 = 166 punten nodig heeft, dus een kwartfinaleplek.
Dit is een "premier" toernooi, dus heeft Bertens een finaleplek nodig.