Tennis

JMD

Well-known member
En ook Pliskova eruit, verliest 7-5 in de 3e set van Konta, die voor het eerst de laatste 8 van de US Open behaalt.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Serena Williams (1981) heeft zich geplaatst voor de finale van de US Open. Hierin speelt zij tegen de 19-jarige Bianca Andreescu (2000) uit Canada, die nog niet geboren was toen Williams haar eerste Grand Slam won (US Open in 1999).
 

JMD

Well-known member
Bertens staat na dit weekend 8e, ze wordt ingehaald door of Andreescu of S. Williams.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Bizar dat die Medvedev zo dodelijk is. Dimitrov speelt prachtig tennis, maar de Russische muur is echt taai.
 

JMD

Well-known member
Je zegt zelf dat ze 8ste komt te staan. Dus LB dat het verschil tussen 8 en 9 zeer groot is.
Klopt, maar dus wel mooi dat de vroege uitschakeling niet een dusdanig groot verval op de lijst betekende als het vorige week naar uitzag. Toen had ze ook nog naar plek 10 kunnen terugvallen.


Andreescu wint de US Open, Serena verliest dus weer een finale. Voor het 6e jaar op rij een andere winnares bij de US Open (sinds 2013 S. Williams, Pennetta, Kerber, Stephens, Osaka en Andreescu). Voor 4 van die dames was het ook nog eens hun eerste GS-zege.
 

JMD

Well-known member
Nadal wint dus nummer 19.

Federer dus met 20GS's, Nadal 19 en Djokovic met 16, dat is 55 samen.

Vanaf 2004 zijn er 64 Grand Slams gespeeld, waarvan bovenstaande heren er 54 wonnen (Federer won zijn eerste in 2003). Ongelooflijk.
De 10 overige Grand Slams waren voor Gaudio (RG2004), Safin (AO2005), Del Potro (US2009), Murray (US2012, WIM2013, WIM2016), Wawrinka (AO2014, RG2015, US2016) en Cilic (US2014).

Gewonnen GS's sindsdien:
2004: Federer 3, Gaudio 1
2005: Federer 2, Nadal en Safin 1
2006: Federer 3, Nadal 1
2007: Federer 3, Nadal 1
2008: Nadal 2, Djokovic en Federer 1
2009: Federer 2, Nadal en Del Potro 1
2010: Nadal 3, Federer 1
2011: Djokovic 3, Nadal 1
2012: Djokovic, Nadal, Federer en Murray 1
2013: Nadal 2, Djokovic en Murray 1
2014: Wawrinka, Nadal, Djokovic en Cilic 1
2015: Djokovic 3, Wawrinka 1
2016: Djokovic 2, Murray en Wawrinka 1
2017: Federer en Nadal 2
2018: Djokovic 2, Federer en Nadal 1
2019: Djokovic en Nadal 2
 

SanMark.

Well-known member
Het is dat je 3 van zulke geweldige tennissers hebt want anders waren alle records aan diggelen gegaan.

En eigenlijk razend knap dat Wawrinka en Murray in dit geweld nog 3 GS hebben kunnen winnen.

Nadal zal op termijn Federer voorbij gaan maar ik vermoed dat de meeste Federer de best all time vinden vooral ook omdat Nadal er 12 heeft gehaald op gravel.
 

JMD

Well-known member
Het is dat je 3 van zulke geweldige tennissers hebt want anders waren alle records aan diggelen gegaan.
Precies. En zonder Nadal had Federer naw minstens 2 'Calendar Year Grand Slams' gehaald (2006/2007), en Djokovic ook wel 1 (2011)

En eigenlijk razend knap dat Wawrinka en Murray in dit geweld nog 3 GS hebben kunnen winnen.
Zeker. Alhoewel ik het misschien wel knapper vind van Wawrinka, want Murray leek lange tijd mee te kunnen met de grote 3 (wordt nog wel eens als onderdeel van die 3 gezien (en dan als grote 4 natuurlijk)). Wawrinka viel toch echt daarbuiten en dan alsnog 3 GS's (en ook nog eens op 3 verschillende ondergronden, alleen Wimbledon ontbreekt).

Nadal zal op termijn Federer voorbij gaan maar ik vermoed dat de meeste Federer de best all time vinden vooral ook omdat Nadal er 12 heeft gehaald op gravel.
Ook hier eens. Alhoewel ik Djokovic misschien Nadal en/of Federer nog wel zie inhalen, en dat had ik eigenlijk niet verwacht toen Djokovic op kwam. We hadden het jarenlang over de top 2, maar daar heeft Djokovic zich toch mooi tussengewurmd.


Het mooiste vind ik misschien nog wel de laatste 3 jaren, eind 2016 dachten velen (w.o. ikzelf) dat Federer geen GS meer zou winnen en dat de 'jeugd' Nadal/Djokovic/Federer zou inhalen, vervolgens verdelen zij 3 jaar lang alle GS's.
 

JMD

Well-known member
Bertens verliest van Tomljanovic.

Zou ze niet beter een kruis over dit jaar kunnen zetten, de kop helemaal fris maken en dan eind december fris en fruitig aan 2020 beginnen?
 

Pascallovic

Well-known member
Bertens verliest van Tomljanovic.

Zou ze niet beter een kruis over dit jaar kunnen zetten, de kop helemaal fris maken en dan eind december fris en fruitig aan 2020 beginnen?
Ik snap best dat ze gezien haar jaarranking een poging wil wagen om weer de WTA tour finales te spelen.
 
Bovenaan