Tennis

JMD

Well-known member
Waarom zou ze dat doen? Bij tennis kun je ook zomaar weer in de flow komen.

Zeker, maar als je naar haar partijen kijkt zie je iemand die het even niet meer weet. Dan heb ik niet het idee dat ze zomaar ineens weer in de flow komt.
 

JMD

Well-known member
Zeker, maar als je naar haar partijen kijkt zie je iemand die het even niet meer weet. Dan heb ik niet het idee dat ze zomaar ineens weer in de flow komt.

En weer verloren in haar eerste partij, nu van Pavlyuchenkova. Bertens staat inmiddels 10e in de WTARace, wel met een flinke voorsprong op P11 en een hele kleine achterstand op P8. De beste 8 spelen de WTA-Finale eind oktober.
 

JMD

Well-known member
Morgen begint de 3e editie van de Laver Cup, dit zijn de paringen:
EUROPA - REST V.D.WERELD -

Dominic Thiem - Denis Shapovalov


Fabio Fognini - Jack Sock


Stefanos Tsitsipas- Taylor Fritz


Roger Federer/ - Shapovalov/Sock
Alexander Zverev

Een overwinning op dag 1 levert 1 punt op, op dag 2 2 punten en op dag 3 3 punten.
 

JMD

Well-known member
Ah, Europa met een B-ploeg, of doen Djokovic en Nadal op andere dagen mee?

Nadal doet sowieso ook mee, die heb ik nl al samen met Federer op een foto gezien.

Elke speler mag maar een maximaal aantal partijen meedoen, dus is het logisch dat Federer en Nadal pas later veel worden ingezet, dan zijn de partijen immers meer punten waard.
 

JMD

Well-known member
Het is inmiddels 7-11 voor de rest van de wereld. ZIj hebben dus nog 1 zege nodig. Aan Federer (tegen Isner) en Zverev (tegen Raonic) om dat te voorkomen. Nadal trok zich overigens vandaag terug, polsblessure.
 

JMD

Well-known member
Bertens wint in Wuhan, 6-2 in de 3e set van de nummer 71 van de wereld, Pera.
Laat dit dan de ommekeer zijn voor haar.
 

JMD

Well-known member
Hoop het voor haar, vrees alleen dat ze de volgende ronde er tegen Sabalenka alweer hard afgaat.

En dat gebeurde, set 1 verliest ze in iets meer dan 20 minuten met 6-1, in de 2e set knokte ze nog wel terug na een achterstand, haalde de TB, maar verloor die met 11-9.

De WTA Finals staan nu echt flink op de tocht. Ze staat 10e in de WTA-Race, de beste 8 spelen die finals. Nou is er natuurlijk altijd een kans dat een speler afvalt (als ik het goed onthouden heb kwam ze vorig jaar ook op die manier binnen), maar als 10e moeten er natuurlijk 2 spelers afvallen.
Omdat ze vorig jaar zo goed presteerde op die finals heeft ze daar ook nog eens een bak punten te verdedigen, ze heeft nu iets van 4200 punten en ze heeft er daar meer dan 600 te verdedigen
 
Bovenaan