Tennis

JMD

Well-known member
Dan heb ik niets gezegd. Ik was ervan uitgegaan dat je bekend was met de regels omtrent de WTA Race.

:duim:

Zand erover en kijken hoe het met Bertens gaat. Zou mooi zijn als ze nog Serena kan inhalen. Alhoewel het me niks zou verbazen als Serena niet gaat spelen op die Finals, dus dan zou plek 9 ook al genoeg zijn.
 

Reinoud

Well-known member
Eigenlijk helemaal niet zo'n goed jaar en toch eindigt ze dus weer in de top 10 van het jaar. Net als afgelopen jaar. Ene kant erg knap van Bertens, andere kant geeft dat ook wel iets aan over het niveau in de top.
 

JMD

Well-known member
Eigenlijk helemaal niet zo'n goed jaar en toch eindigt ze dus weer in de top 10 van het jaar. Net als afgelopen jaar. Ene kant erg knap van Bertens, andere kant geeft dat ook wel iets aan over het niveau in de top.

De eerste seizoenshelft was natuurlijk ijzersterk, toen stond ze 4e.

Het zit verder in de top van de dames ook gewoon heel dicht bij elkaar. De eerste 2 maanden werd volgens mij elk WTA-toernooi door een andere dame gewonnen.
 

Joost

Well-known member
Eigenlijk helemaal niet zo'n goed jaar en toch eindigt ze dus weer in de top 10 van het jaar. Net als afgelopen jaar. Ene kant erg knap van Bertens, andere kant geeft dat ook wel iets aan over het niveau in de top.

Het zijn enkel de grand slams waar ze zich niet van haar beste kant heeft laten zien want daar zijn heel veel punten te halen die ze heeft laten liggen. Tweede ronde in Melbourne en Parijs, derde in Londen en New York. 1 keer kwartfinale daar had haar ruimschoots in de WTA finals gebracht.
 

Friesland

Well-known member
Het zijn enkel de grand slams waar ze zich niet van haar beste kant heeft laten zien want daar zijn heel veel punten te halen die ze heeft laten liggen. Tweede ronde in Melbourne en Parijs, derde in Londen en New York. 1 keer kwartfinale daar had haar ruimschoots in de WTA finals gebracht.

Inderdaad, als je een ranglijst zou maken zonder resultaten van de Grand Slams, dan had ze derde gestaan, achter Pliskova en Barty.
Een plaats in de vierde ronde in een van de toernooien was waarschijnlijk ook voldoende geweest.
 

JMD

Well-known member
Inderdaad, als je een ranglijst zou maken zonder resultaten van de Grand Slams, dan had ze derde gestaan, achter Pliskova en Barty.
Een plaats in de vierde ronde in een van de toernooien was waarschijnlijk ook voldoende geweest.

Interessant. Is zo'n lijst zonder de GS's ergens te vinden of heb je die zelf gemaakt?
 

Reinoud

Well-known member
Dan zit mijn gevoel er dus flink naast. Maar volgens mij wordt voor deze ranglijst natuurlijk een beperkt aantal toernooien gebruikt. Heb toch het idee dat ze al een flinke tijd een vorm dip heeft, waar ze nu aardig aan het uitkomen is.
 

Pascallovic

Well-known member
Dan zit mijn gevoel er dus flink naast. Maar volgens mij wordt voor deze ranglijst natuurlijk een beperkt aantal toernooien gebruikt. Heb toch het idee dat ze al een flinke tijd een vorm dip heeft, waar ze nu aardig aan het uitkomen is.
Ze heeft ook een flinke vorm dip (gehad). Echter als je in de eerste 6 maanden veel punten bij elkaar slaat kom je in het wisselvallige vrouwentennis een heel eind. Er zijn er maar weinig die heel constant zijn.
 

Joost

Well-known member
Na een moeizame partij knokt Bertens zich in ieder geval wel langs Kanepi.

Eerste set 6-3 voor Kanepi, 2e 6-4 voor Bertens na een break en 3-1 achter.
Derde set komt ze zelfs een break en 4-1 achter maar knokt terug tot 4-4, 5-4 achter en uiteindelijk 7-5 voor Bertens.
 

Joost

Well-known member
Een belangrijke dag vandaag voor Kiki.
Om 12:00 speelt ze tegen Mladenovic in de kwartfinale in Moskou.

Direct erna speelt Flipkens tegen Bencic.

Als ze beide winnen ontstaat de bizarre situatie dat ze beide op 3875 staan in de ranking.
De onderlinge halve finale gaat dan beslissen wie er naar Shenzhen mag.

Wint alleen Bertens vandaag dan is ze in ieder geval de eerste reserve en kan ze zich tegen Flipkens rechtstreeks plaatsen.
Wint alleen Bencic vandaag dan is zij in ieder geval eerste reserve en kan ze zich tegen Mladenovic rechtstreeks plaatsen.
Verliezen ze beide is Bertens eerste reserve.

De kan dat de eerste reserve ook echt naar Shenzhen mag is heel groot, Serena Williams staat geboekt voor een lezing in Detroit tijdens het toernooi in Shenzhen.
 
Bovenaan