Tennis

Friesland

Well-known member
Dat is toch komende week? Meende dat dat altijd de week voor de Finals was.
Het is de eerste keer dat de Elite Trophy voor de WTA Finale wordt gehouden. In de voorgaande editie werd de Elite Trophy pas na de WTA Finale gespeeld.
Zoals ik de kwalificatie-eisen begrijp, zorgt deze omdraaiing ervoor dat je als Alternate voor de WTA Finale (theoretisch) aan beide toernooien mee kan doen.
 

JMD

Well-known member
Het is de eerste keer dat de Elite Trophy voor de WTA Finale wordt gehouden. In de voorgaande editie werd de Elite Trophy pas na de WTA Finale gespeeld.
Zoals ik de kwalificatie-eisen begrijp, zorgt deze omdraaiing ervoor dat je als Alternate voor de WTA Finale (theoretisch) aan beide toernooien mee kan doen.

Oke, dank.

Maar dat kon toch andersom ook? Je staat 9e, en er valt een speler weg. Dan doe je mee aan WTA Finale, maar je stijgt niet genoeg om P8 te komen, dan kan je toch alsnog aan de Elite Trophy meedoen (als die na de WTA Finals zouden zijn).

Overigens denk ik dat het zo beter is omdat je dan echt met de beste 8 van de wereld het seizoen eindigt.
 

JMD

Well-known member
Bertens speelt dus in de Elite Trophy en heeft haar eerste partij gewonnen, van Vekic. Ze zit verder in de groep bij Yastremska.
Er zijn 4 groepen van 3, de groepswinnaressen gaan naar de halve finale.
 

JMD

Well-known member
Bertens verliest de finale.

Nou meid, geniet lekker van je welverdiende vakantie. De eerste helft van het seizoen was excellent, de tweede helft minder, maar de laatste weken werd het weer beter.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ze moet nog naar Shenzhen als reserve toch? Snel vakantie vieren inderdaad! Ze heeft, vergeleken met andere toppers, echt heel veel gespeeld.
 

JMD

Well-known member
Ze heeft, vergeleken met andere toppers, echt heel veel gespeeld.
Is dat zo? Topspelers spelen toch allemaal veel (anders staan ze immers niet zo hoog)?
Heb je daar gegevens van?


Verder zou ik gewoon weigeren als reserve die kant op te gaan. Ze heeft de laatste weken vol gespeeld, nu lekker vakantie nemen, bedenken of je verder wilt met Sluiter of een nieuwe weg in gaat (dat laatste kan ik me goed voorstellen, ze zit nu bijna 4 jaar bij hem, tijd voor een andere coach) en dan rond de jaarwisseling weer fris beginnen in Australi?.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Is dat zo? Topspelers spelen toch allemaal veel (anders staan ze immers niet zo hoog)?
Heb je daar gegevens van?


Verder zou ik gewoon weigeren als reserve die kant op te gaan. Ze heeft de laatste weken vol gespeeld, nu lekker vakantie nemen, bedenken of je verder wilt met Sluiter of een nieuwe weg in gaat (dat laatste kan ik me goed voorstellen, ze zit nu bijna 4 jaar bij hem, tijd voor een andere coach) en dan rond de jaarwisseling weer fris beginnen in Australi?.

Ik las dat laatst in het AD. De reis van Bertens met een wereldkaart en alle toernooien en vluchten erop.
 

JMD

Well-known member
Ik las dat laatst in het AD. De reis van Bertens met een wereldkaart en alle toernooien en vluchten erop.

Ja, dat is een hoop wat ze afgelegd heeft, die is wel aan haar airmiles gekomen. Maar of dat nou zoveel meer is als andere top10-speelsters?
 

Maasveld

Well-known member
Ja, dat is een hoop wat ze afgelegd heeft, die is wel aan haar airmiles gekomen. Maar of dat nou zoveel meer is als andere top10-speelsters?
Ze heeft 75 wedstrijden gespeeld, wat 10 meer is dan Pliskova en 13 meer dan Barty. Kvitova en Halep zitten nog lager.
 

Joost

Well-known member
Is dat zo? Topspelers spelen toch allemaal veel (anders staan ze immers niet zo hoog)?
Heb je daar gegevens van?


Verder zou ik gewoon weigeren als reserve die kant op te gaan. Ze heeft de laatste weken vol gespeeld, nu lekker vakantie nemen, bedenken of je verder wilt met Sluiter of een nieuwe weg in gaat (dat laatste kan ik me goed voorstellen, ze zit nu bijna 4 jaar bij hem, tijd voor een andere coach) en dan rond de jaarwisseling weer fris beginnen in Australi?.

Je zit daar toch, het is aan de andere kant van de rivier, dus die paar dagen kun je best wachten.
En stel iemand raakt geblesseerd dan win je een bulk punten en geld.

Maar Bertens heeft echt heel veel gespeeld, vandaar dat ze ook nog zo hoog staat.
Er zijn 4 grand slams, 4 premier mandatory en 5 premier five. Veel speelsters in de top komen nog maar zelden bij andere premier toernooien en al helemaal niet bij de gewone WTA toernooien.
De toppers halen vooral veel punten in de grote toernooien, Bertens sprokkelt daarnaast ook veel bij kleine toernooien.

Ze speelde dit seizoen 25 toernooien, Bencic 24, Svitolina 21 en de rest boven haar 18 of minder.
 

JMD

Well-known member
Bertens speelt toch de WTA Finals, ipv Osaka (schouderblessure).
Nou kom op Kiki, nog 1 week vlammen en dan vakantie... :p
 

JMD

Well-known member
Je zit daar toch, het is aan de andere kant van de rivier, dus die paar dagen kun je best wachten.
En stel iemand raakt geblesseerd dan win je een bulk punten en geld.

Maar Bertens heeft echt heel veel gespeeld, vandaar dat ze ook nog zo hoog staat.
Er zijn 4 grand slams, 4 premier mandatory en 5 premier five. Veel speelsters in de top komen nog maar zelden bij andere premier toernooien en al helemaal niet bij de gewone WTA toernooien.
De toppers halen vooral veel punten in de grote toernooien, Bertens sprokkelt daarnaast ook veel bij kleine toernooien.

Ze speelde dit seizoen 25 toernooien, Bencic 24, Svitolina 21 en de rest boven haar 18 of minder.

Duidelijk, dank.

Met 1 kleine kanttekening: doordat ze steeds in de eerste week uit de GS's lag, heeft ze daardoor wel steeds 1 week 'vrij gehad'. Een GS-toernooi telt natuurlijk als 1 toernooi, maar heeft de belasting van 2. Of je 2 toernooien van 1 week speelt of 1 van 2 weken is qua belasting natuurlijk hetzelfde. GS's leveren natuurlijk wel meer punten op, dus als je daar goed presteert hoef je minder op die kleine toernooien te spelen. Dus zaak voor Bertens om komend jaar betere GS's te spelen (maar dat had ze zelf ook wel bedacht natuurlijk).
 

Friesland

Well-known member
Neemt ze de al behaalde resultaten van Osaka tijdens de WTA Finals ook over?

Nee, alleen bij de TETO. :duim:
Ze moet twee keer winnen om door te gaan. Bij een gelijke stand wordt er gekeken naar het aantal gespeelde wedstrijden (1 gewonnen, 2 verloren is beter dan 1 gewonnen, 0 verloren of 1 gewonnen, 1 verloren).
De zege van Osaka in de eerste wedstrijd is niet ongunstig, want daarmee ben je met twee zeges altijd door.
 
Bovenaan