Is dat zo? Topspelers spelen toch allemaal veel (anders staan ze immers niet zo hoog)?
Heb je daar gegevens van?
Verder zou ik gewoon weigeren als reserve die kant op te gaan. Ze heeft de laatste weken vol gespeeld, nu lekker vakantie nemen, bedenken of je verder wilt met Sluiter of een nieuwe weg in gaat (dat laatste kan ik me goed voorstellen, ze zit nu bijna 4 jaar bij hem, tijd voor een andere coach) en dan rond de jaarwisseling weer fris beginnen in Australi?.
Je zit daar toch, het is aan de andere kant van de rivier, dus die paar dagen kun je best wachten.
En stel iemand raakt geblesseerd dan win je een bulk punten en geld.
Maar Bertens heeft echt heel veel gespeeld, vandaar dat ze ook nog zo hoog staat.
Er zijn 4 grand slams, 4 premier mandatory en 5 premier five. Veel speelsters in de top komen nog maar zelden bij andere premier toernooien en al helemaal niet bij de gewone WTA toernooien.
De toppers halen vooral veel punten in de grote toernooien, Bertens sprokkelt daarnaast ook veel bij kleine toernooien.
Ze speelde dit seizoen 25 toernooien, Bencic 24, Svitolina 21 en de rest boven haar 18 of minder.