Maar voor dat vele duels kiezen spelers toch echt zelf. Bertens speelde bv veel meer toernooien dan ze hoefde te spelen.Spelen gewoon veel te veel duels. Niet voor niets dat bij de mannen ook veel blessures zijn bij de toppers of dat enkele toppers zeer selectief zijn bij hun toernooikeuzes.
De Premier toernooien mag je allemaal spelen maar behoren voor de race naar de finals in de overige categorie. Daarin tellen je 6 beste resultaten. Het winnen van een toernooi nog een stapjes lager dan de premier toernooien levert je 250 punten op, het halen van de halve finale op een premier toernooi 185.
Als ik die Fatima zou kunnen neuken had ik na een week al genoeg van die Bertens.
Dan zou ik liever 30 weken per jaar onderweg zijn.
Ik begrijp het ook niet qua planning. De week ervoor is de Australian Open, een week erna Sint Petersburg waar ze titelverdediger is.
De Fed Cup wordt gespeeld in Den Haag.
De hoofdronde is in Hongarije, ze komt dan terug uit de VS van de week ervoor en de week erna blijft ze in Europa.
In hoeverre is het verantwoord om dit toernooi door te laten gaan?
Niet. Want dat kan niet zomaar. (hoezeer ik het ook met je eens ben dat dat wel moet)Wanneer besluit de ITF eens op dit toernooi naar maart te verplaatsen?
In maart is het al vrij warm in Miami en Indian Wells, dus het zou niet verkeerd zijn als die toernooien juist naar januari of februari zouden worden verplaatst.
Verder geldt da wat voor de Australian Open geldt natuurlijk ook voor de andere Australische toernooien.