Tennis

JMD

Well-known member
Ze heeft een injectie genomen voor haar achillespeesblessure om de Fed Cup te kunnen spelen.

Aha, dank.
Dat lijkt me niet erg slim. Maar goed, we zullen zien.

Ik weet dat je FedCup gespeeld moet hebben om mee te mogen doen aan de Spelen, maar niet hoe vaak en nog specifiek welke?
Moet je per sé deze FedCupronde spelen om mee te mogen doen aan de OS? Of had dat wel eerder ook gekund en speelde Bertens toen niet mee?
 

JMD

Well-known member
Waarom , door het slechte weer ?
Raad eens... :) (misschien bedoelde je het als geintje, geen idee (je kent mijn zwaktes in deze), maar reageer toch maar even...)

Ik las dat er in die regio welgeteld 1 iemand besmet is met het Corona-virus. In Florida zijn er veel meer besmet, daar is het toernooi erna, Key Biscane (heet niet zo, is gesponsord, maar zo kennen de meeste mensen het) zal dus ook wel op losse schroeven staan. Die 2 toernooien vormen de hele maand maart, wordt rustig zo.

Ben ook benieuwd wat ze met de punten gaan doen, want je kan behaalde punten nu niet verdedigen, maar dat is jou als tenniss(t)er niet aan te rekenen.


Overigens, ik las ergens dat Indian Wells het 5e GS werd genoemd. Dat was toch altijd Key Biscane? Is Indian Wells Key Biscane voorbij gegaan?
 

JMD

Well-known member
Bertens blijft in de VS, omdat ze vreest dat ze als ze nu de VS verlaat en dan over 2 weken terug wil voor het toernooi in Miami dat dan Amerika 'op slot' is.
 

JMD

Well-known member
Roland Garros uitgesteld, wordt nu gespeeld van 20-9 t/m 4-10.
Kunnen ze mooi het nieuwe dak gebruiken op het stadion, want het is in die tijd toch echt herfst...
 

JMD

Well-known member
Niet geheel onverwacht, het gravelseizoen is er uit gegooid.
Dus sowieso t/m begin juni geen tennis.

Tevens is de ATP/WTA-ranglijst "bevroren"
 

erka

Well-known member
Niet geheel onverwacht, het gravelseizoen is er uit gegooid.
Dus sowieso t/m begin juni geen tennis.

Tevens is de ATP/WTA-ranglijst "bevroren"

Hou er nou maar gewoon rekening mee dat alle sport tot de zomer wordt gecancelled.
 

JMD

Well-known member
Door Wimbledon 2020 kan een streep. Toernooi wordt ook niet eventueel later gespeeld.

Alle tennis ligt nu t/m 12 juli stil.
 

JMD

Well-known member
De USTA (AMerikaanse tennisbond) is nog steeds van plan de US Open door te laten gaan, dat zal dan (is vandaag besloten) sowieso zonder publiek zijn.
 

Maasveld

Well-known member
Qua 1,5m afstand is dat idd heel makkelijk te regelen, maar je zit ook met de ballen. Die worden door beide spelers opgepakt...
Hoef je dus maar twee personen te testen.
Bovendien kan ieder met zijn/haar "eigen" ballen serveren? Weet alleen niet in hoeverre er zweetdruppels via de bal in het gezicht van de tegestander kunnen komen.
 

JMD

Well-known member
Bovendien kan ieder met zijn/haar "eigen" ballen serveren?
Bij recreanten is dat idd hoe het gaat, maar bij de profs wordt elke 7 (en later 9) games nieuwe blikken ballen open getrokken...
Dan wordt het wel een hele organisatie...

De gouverneur van NY heeft bevestigd dat de US Open idd zonder publiek wordt gehouden van 31 augustus t/m 13 september
 
Bovenaan