Tennis

Maasveld

Well-known member
Bij recreanten is dat idd hoe het gaat, maar bij de profs wordt elke 7 (en later 9) games nieuwe blikken ballen open getrokken...
Dan wordt het wel een hele organisatie...

De gouverneur van NY heeft bevestigd dat de US Open idd zonder publiek wordt gehouden van 31 augustus t/m 13 september
Dat is toch niet zo ingewikkeld?
 

Maasveld

Well-known member
In Servië hebben ze niet zo veel op met corona. Daarom organiseerde Novak Djokovic vorige week een demonstratietoernooi, waar de tribunes vol zaten. Naderhand zijn de spelers ook nog lekker op stap geweest. Inmiddels is hij zelf na Dimitrov, Coric en Troicki de 4de speler die besmet is geraakt.
 

JMD

Well-known member
Vooral dat feestje zal het probleem zijn geweest. Lekker dicht op elkaar in een warme discotheek zonder goede ventilatie...
Ongelooflijk dat je daar naar toe gaat.... (sowieso als mens zijnde, maar als toptennisser met een voorbeeldfunctie kan echt niet)
 

De Groene Scout

Well-known member
Ja, dat was wel een hele domme actie. Potje tennisen lijkt mij niet zo'n probleem. Tribunes volpakken en een flinke 'after-party' is niet erg handig.
 

JMD

Well-known member
Ja, dat was wel een hele domme actie. Potje tennisen lijkt mij niet zo'n probleem. Tribunes volpakken en een flinke 'after-party' is niet erg handig.
Ik ben heel benieuwd of die volle tribunes problemen geven. We zullen dat snel genoeg zien, want in Belgrado werd Rode Ster - Partizan voor een vol huis gespeeld... Als over 1 week daar geen uitbraak door ontstaat lijkt het me sterk dat die uitbraak bij het tennis door de volle tribune kwam...
 

JMD

Well-known member
Ze waren ook met z'n allen gaan stappen, dat lijkt me een logischere brandhaard.
Precies. En ik zag wat beelden van dat feestje, dat was allemaal erg dicht op elkaar in een (zo te zien) slecht geventileerde ruimte...
 

Mario

Well-known member
Zijn vrouw is ook besmet, en vervolgens zijn ze via Belgrado naar Monaco gevlogen zonder zich te laten testen.
 

JMD

Well-known member
Het ATP-toernooi van Washington is afgelast. Dat zou op 14-8 starten en dat zou het eerste toernooi in maanden weer zijn, en tevens als voorbereiding op de US open...

Ik kan me echt niet voorstellen dat de US Open doorgaat.
 

JMD

Well-known member
Djokovic default. Sloeg de bal weg en raakte een lijnrechter. Dat is einde partij... Carreno Busta dus door.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Volgens mij kreeg Coria op RG destijds alleen een strafpunt toen hij zijn racket tegen een ballenmeisje gooide.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Op de BBC lieten ze iemand aan het woord die de regels goed weet en zij zei dat er geen andere optie was inderdaad. En laten we eerlijk zijn, als er andere opties waren, had de US Open graag Djokovic in het toernooi gehouden...
 

JMD

Well-known member
Er zit geen enkele opzet in, ik vind het nogal zwaar.
Opzet maakt niet uit. Als je iemand raakt met bal en/of racket buiten het spel om is het diskwalificatie.

Coria op RG in 2003 was idd de uitzondering, maar ook dat had default moeten zijn.
 

Joost

Well-known member
Opzet maakt niet uit. Als je iemand raakt met bal en/of racket buiten het spel om is het diskwalificatie.

Coria op RG in 2003 was idd de uitzondering, maar ook dat had default moeten zijn.
Vandaar ook mijn andere bericht, ik ben niet zo thuis in dat soort tennisreglementen.

De regel is begrijpelijk maar in zo'n situatie waarin van opzet geen enkele sprake is best wel streng.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Vandaar ook mijn andere bericht, ik ben niet zo thuis in dat soort tennisreglementen.

De regel is begrijpelijk maar in zo'n situatie waarin van opzet geen enkele sprake is best wel streng.

Ik snap wat je bedoelt dat het best wel streng is, maar het is aan de andere kant is het ook logisch. Als je dingen als opzet erin brengt wordt er over ieder geval eindeloos gezeurd dat de beslissing te streng of niet streng genoeg was. Daarnaast zou zelfs een toernooiorganisatie druk kunnen uitoefenen om een sterspeler erin te houden. Er is nu een duidelijke regel die voor iedereen geldt.

Mochten er verzwarende omstandigheden zijn (duidelijk opzet, herhaaldelijk slecht gedrag e.d.) zal de tuchtcommissie extra straf opleggen zoals een schorsing. Dat zal bij Djokovic niet het geval zijn omdat het voor hem de eerste keer is dat zoiets gebeurde en opzet er niet was.
 
Bovenaan