Tennis

Joost

Well-known member
Medvedev lijkt inderdaad een maatje te groot. Maar vanwege de variatie in de rally’s is het wel een erg leuke wedstrijd om te zien.
 

Reinoud

Well-known member
Hij heeft in het toernooi zelf qua sets al twee partijen extra gespeeld en natuurlijk drie kwalificatieduels. Niet gek dat je dan nu te kort komt.

Laat zeker leuke dingen zien en is ook weer een wedstrijd die hem verder kan helpen. Ben vooral benieuwd of hij die volgende stap nu kan zetten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dit is wat je noemt met opgeheven hoofd het toernooi mogen verlaten. Zeer knap wat hij ook vandaag weer heeft laten zien. Hoop dat hij hierop door kan bouwen en vaker mooie resultaten kan laten zien.
 

erka

Well-known member
25 jaar,beetje laatbloeier. Tot aan dit jaar nog nooit op een GS. Dit jaar alle 4 gespeeld en nu als 100+ speler de laatste 8 gehaald. Echt ontzettend knap.
 

Joost

Well-known member
25 jaar,beetje laatbloeier. Tot aan dit jaar nog nooit op een GS. Dit jaar alle 4 gespeeld en nu als 100+ speler de laatste 8 gehaald. Echt ontzettend knap.
Bertens was ook een laatbloeier, toeval|?

Ik hoop dat van de Zandschulp zich kan vastbijten op dit niveau en Nederland weer een beetje glans geeft in het herentennis.
 

Friesland

Well-known member
Van de Zandschulp won in 2016 het Nederlands kampioenschap waarin hij Robin Haase versloeg, die daarvoor vier jaar oprij had gewonnen. Ik vroeg mij toen af of hij de nieuwe Nederlandse topspeler zou worden. Maar het heeft dus bijna vijf jaar geduurd voordat hij überhaupt het hoofdtoernooi van een GS toernooi bereikte. Hij pakt wel direct door met een kwartfinaleplaats.

Ik ben benieuwd of dit nu een uitschieter is, of dat hij nu constant dit niveau kan vasthouden. Met de punten die hij hier gehaald heeft, is zijn ranking nu voorlopig hoog genoeg om geen kwalificaties voor de Grand Slamtoernooien te hoeven spelen.
 

JMD

Well-known member
2 totaal verschillende enkelspelfinales:
vanavond een duel tussen 2 ongeplaatste speelsters in de damesfinale, waar voor het eerst een qualifier in een GS-finale staat.
Morgen dan een duel tussen de nummer 1 en 2 van de wereld in de herenfinale, als Djokovic die wint is hij de eerste man in meer dan 80 jaar die alle GS's in 1 jaar wint, de eerste speler in 33 jaar die alle GS's wint, en wordt hij de speler met de meeste Grand Slamzeges.
 

Maasveld

Well-known member
De nummer 73 en 150 van de wereld, hebben er ooit 2 zo'n laaggeklasseerde tennissers in de finale gestaan?

Wat bedoel je bij Djokovic met de eerste in 33 jaar die alle GS's wint?
 

JMD

Well-known member
De nummer 73 en 150 van de wereld, hebben er ooit 2 zo'n laaggeklasseerde tennissers in de finale gestaan?
Ik denk het niet... Ik denk sowieso ook de eerste finale tussen 2 ongeplaatste spelers sinds we naar 32 geplaatste spelers zijn gegaan (ergens in 2002 was volgens mij).

Wat bedoel je bij Djokovic met de eerste in 33 jaar die alle GS's wint?
Steffi Graf won in 1988 alle Grand Slam's in 1 jaar, dat gaat Djokovic nu ook doen. Zie idd dat ik 'in 1 jaar' ben vergeten in dat gedeelte van mijn post.
 
Bovenaan