Tennis

gevegt

Well-known member
Dat moet haast wel.

Wat gebeurde er in die 5e set dan? Ik zit niet te kijken en had het al opgegeven nadat hij ook set 4 verloor.
Zoals gewoonlijk haalde die Argentijn een paar trucjes uit. Dat werkte alleen maar tegen hem.
Echt een geweldige partij van Botic!
 

JMD

Well-known member
In de volgende ronde wacht overigens de als 2e geplaatste Rus Medvedev, die zojuist in straight sets van de Brit Evans won.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hoop echt dat tennis in Nederland weer eens een kickstart krijgt. Ik vond die Davis Cup partijen met Schalken, Verkerk, Sluiter, Haarhuis, etc altijd zo leuk. Maar de interesse is daarin met de jaren totaal verdwenen nu we structureel slechts in de marge meedoen.
 

JMD

Well-known member
Hoop echt dat tennis in Nederland weer eens een kickstart krijgt. Ik vond die Davis Cup partijen met Schalken, Verkerk, Sluiter, Haarhuis, etc altijd zo leuk. Maar de interesse is daarin met de jaren totaal verdwenen nu we structureel slechts in de marge meedoen.
Het ziet er voorlopig nog niet goed uit. Weinig NL talenten op de ITF Jeugdranglijst in de top de laatste jaren. Nou zegt dat niet alles (want bv Bertens heeft het internationale jeugdcircuit zo ongeveer overgeslagen), maar toch.
 

Reinoud

Well-known member
Leuk interview ook op de baan.

Joost bedankt voor de link, daardoor einde van set 4 en 5 kunnen kijken ipv de score volgen :)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het ziet er voorlopig nog niet goed uit. Weinig NL talenten op de ITF Jeugdranglijst in de top de laatste jaren. Nou zegt dat niet alles (want bv Bertens heeft het internationale jeugdcircuit zo ongeveer overgeslagen), maar toch.
Jammer. Maar goed, tennis is zo'n grote mondiale sport dat het ook wel erg mee moet zitten om weer van dat soort gloriejaren te kennen. Zeker omdat het financieel gezien ook niet zo voor de hand ligt voor kinderen om te gaan tennissen.
 

JMD

Well-known member
Jammer. Maar goed, tennis is zo'n grote mondiale sport dat het ook wel erg mee moet zitten om weer van dat soort gloriejaren te kennen. Zeker omdat het financieel gezien ook niet zo voor de hand ligt voor kinderen om te gaan tennissen.
Klopt. En het gaat ook in golven. Eind jaren 90 waren we in NL erg goed en hadden wij veel topspelers, dat zie je nu bv met Italië dat ineens vanuit het niets lijkt het wel iets van 5 spelers in de top 50 heeft.

Vwb de financiën: ja dat klopt, tennis is schrikbarend duur, zeker als je internationaal jeugdtennis wil spelen. Maar aan de andere kant zou dat in NL nou juist net geen probleem moeten zijn. Als een relatief rijk land als NL dat al niet kan...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vwb de financiën: ja dat klopt, tennis is schrikbarend duur, zeker als je internationaal jeugdtennis wil spelen. Maar aan de andere kant zou dat in NL nou juist net geen probleem moeten zijn. Als een relatief rijk land als NL dat al niet kan...
Nou ja, ik weet niet hoe het nu is. Maar überhaupt competitie gaan spelen was in mijn jeugd erg duur. Niet dat ik ook maar in de buurt kwam qua talent van de top hoor, maar het financiële aspect was voor mijn ouders een reden om me andere sporten te laten doen. Dat zal wellicht voor veel meer kinderen gelden.
 

gevegt

Well-known member
Nou ja, ik weet niet hoe het nu is. Maar überhaupt competitie gaan spelen was in mijn jeugd erg duur. Niet dat ik ook maar in de buurt kwam qua talent van de top hoor, maar het financiële aspect was voor mijn ouders een reden om me andere sporten te laten doen. Dat zal wellicht voor veel meer kinderen gelden.
Laddercompetitie!
 

JMD

Well-known member
Nou ja, ik weet niet hoe het nu is. Maar überhaupt competitie gaan spelen was in mijn jeugd erg duur. Niet dat ik ook maar in de buurt kwam qua talent van de top hoor, maar het financiële aspect was voor mijn ouders een reden om me andere sporten te laten doen. Dat zal wellicht voor veel meer kinderen gelden.
Jep. En als je dan internationaal jeugdtennis wil spelen dan lopen de kosten echt extreem snel op. Inschrijfgeld voor een ITF Jeugd (die heb ik in Hillegom jaren mee helpen organiseren) is 50 euro, plus dan hotelovernachtingen (die worden in de lagere categoriën niet voor je betaald) en dan nog verblijfskosten en reiskosten. Die spelers hebben verder allemaal een stuk of 5 rackets, die na afloop van elk duel opnieuw bespannen moeten worden (vaak 10 euro per racket en dan moet je zelf nog de snaren meenemen). Als je een beetje goed wil worden en hoog wil komen speel je toch wel minimaal 10 van dit soort toernooien per jaar....
 

erka

Well-known member
Nou ja, ik weet niet hoe het nu is. Maar überhaupt competitie gaan spelen was in mijn jeugd erg duur. Niet dat ik ook maar in de buurt kwam qua talent van de top hoor, maar het financiële aspect was voor mijn ouders een reden om me andere sporten te laten doen. Dat zal wellicht voor veel meer kinderen gelden.

Klopt, ik kan best een beetje met een racket overweg, maar tennis was als kind inderdaad te duur. Alleen al lidmaatschap en les, laat staan wedstrijden spelen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Klopt, ik kan best een beetje met een racket overweg, maar tennis was als kind inderdaad te duur. Alleen al lidmaatschap en les, laat staan wedstrijden spelen.
Ja, hetzelfde hier. Heb wel een keer tien introductielessen gedaan. Ik was de beste van mijn groep en wilde lid worden, maar mijn ouders vonden het te duur. Toen maar op tafeltennis gegaan.
 

Abubakari

Well-known member
Hier ook. Ik stond bekend als de beste straattennisser van mijn generatie, maar ja, te duur he? Toen maar op kaatsen gegaan.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hier ook. Ik stond bekend als de beste straattennisser van mijn generatie, maar ja, te duur he? Toen maar op kaatsen gegaan.
Haha, grapjas. Ik zei eerder in dit topic al dat ik in de verste verte niet genoeg talent had voor de top.
 
Bovenaan