Tennis

JMD

Well-known member
Uit het kwart van Djokovic zijn al 4 van de 8 geplaatste spelers na 1 ronde verdwenen...Djokovic mag nu tegen Tallon Griekspoor uit Nieuw Vennep...
 

JMD

Well-known member
Dat is echt een knappe overwinning. Ik denk het beste resultaat van een NL man op een Grand Slam van de laatste 15 jaar ofzo.
 

erka

Well-known member
Wel leuk dat er weer een paar Nederlandse mannen wat presteren!

Weer eens wat anders dan die eeuwig bozige Haase, die nu zelfs in de Challengers standaard in de 1e ronde verliest
 

JMD

Well-known member
Van de zandschulp naar de 4e ronde… de eerste Nederlandse man die de laatste 16 van een grand slam bereikt sinds Schalken in 2004
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

erka

Well-known member
Ik kon me eigenlijk niet voorstellen dat het zo lang geleden is maar inderdaad. Even opgezocht: Schalken heeft daarna nog 1x gespeeld op een Grandslam en direct verloren en Haase heeft in 44 grandslams sindsdien slechts 2x de 3e ronde gehaald, in 2011 AO en Wimbledon.
 

Joost

Well-known member
Van de Zandschulp pakt ook set twee tegen Schwarzmann.

Laatste game was heel apart. De Argentijn serveert en komt 30-0 voor. Vervolgens slaat hij een te makkelijke bal als smash en pakt de Nederlander het punt, dubbele fout Schwarzmann en een smash van m die uitgaat.
Op setpoint lijkt Schwarzmann met een gelukje het punt te pakken via het net maar Zandschulp slaat nog kort cross, Schwarzmann speelt m langs de lijn en met een enorme veeg slaat Zandschulp de bal langs Schwarzmann om de set te pakken.
 

Reinoud

Well-known member
Eerste keer dit toernooi dat hij de eerste set heeft gewonnen. Al een heel knap toernooi, maar 1/4 finale zou wel heel gaaf zijn.
 

JMD

Well-known member
Bizar hoe lang geleden dat is eigenlijk.
Ik denk sindsdien alleen Kiki Bertens nog zover gekomen (3x RG (waarvan 1x HF en 1xKF), 1x AUS en 1x WIM).

Als je overigens kijkt naar Schalken toen, waarom viel die ineens zo weg? Blessures? In 2002 HF US Open, 3x KF Wimbledon, in 2004 4eronde en kwartfinale op een GS, en daarna nog 1x 1e ronde en dat was het.
 

JMD

Well-known member
Ai, Vd Zandschulp was 2 punten van de zege, maar lijkt nu de 3e set te verliezen, Schwartzman 6-5 voor en serveert,
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Stond twee sets en een break voor... Zou toch zonde zijn als hij het nu nog weg gaat geven.
 
Bovenaan