Tennis

JMD

Well-known member
Het kwalificatietoernooi van Roland Garros wordt zonder toeschouwers gespeeld.
Het dameskwalificatietoernooi wordt uitgebreid naar 128 speelsters (ipv 96), dus 16 qualifiers naar het hoofdtoernooi. Dat is een permanente wijziging.
Verder keert de mixeddubbel weer terug op Roland Garros, wel nog met 'maar' 16 teams.
De rolstoel- en quadtoernooien, normaal op de laatste dagen, worden nu gespeeld van 4 t/m 7 juni (dat is rond het eerste weekend), dit ivm een groot rolstoeltennistoernooi dat later die week wordt gespeeld.
 

JMD

Well-known member
De Nederlandse dames verslaan China met 3-2 in de playoff van de Billie Jean King Cup (de voormalige Fed Cup)

Minder nieuws voor Bertens, zij won haar eerste single, maar moest zich met een blessure afmelden voor de 2e dag. Ze miste eerder al Charleston en dreigt nu ook het volgende toernooi te missen. Dat ziet er niet goed uit, die blessure is al aardig lang.
 

JMD

Well-known member
John Isner verloor vandaag van Thiem. Op zich niet zo relevant zou je zeggen, maar hierdoor duikt Isner uit de top 30, en daarmee is het voor het eerst sinds 1973 dat er geen enkele Amerikaan in de top 30 van de ATP-lijst staat.
 

SanMark.

Well-known member
er werd in kwarten gespeeld op tijd. Je moest binnen 15 seconden serveren en, je kon bv ook een kaart inzetten waarin je zei dat je binnen 3 slagen ( van jezelf) het punt gaat scoren, en je had nog een paar van zulke kaarten.

Punten gewoon 1, 2 , 3 ect en dan gewoon op tijd. Heb je 10 punten meer dan de tegenstander dan is het kwart voor jouw.

Dit is mij even in een paar minuten opgevallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
er werd in kwarten gespeeld op tijd. Je moest binnen 15 seconden serveren en, je kon bv ook een kaart inzetten waarin je zei dat je binnen 3 slagen ( van jezelf) het punt gaat scoren, en je had nog een paar van zulke kaarten.

Punten gewoon 1, 2 , 3 ect en dan gewoon op tijd. Heb je 10 punten meer dan de tegenstander dan is het kwart voor jouw.

Dit is mij even in een paar minuten opgevallen.
Klinkt interessant. En wel op een 'gewoon' tennisveld?
En daar deden bekenden aan mee (uit de tenniswereld zeg maar)?

Wist wel dat ze over bepaalde veranderingen nadenken in tennis (zo heb ik al wel eens een wedstrijd gezien waar de sets tot 4 gingen (en bij 4-4 tiebreak)), maar deze is heel radicaal.
 

Joost

Well-known member
er werd in kwarten gespeeld op tijd. Je moest binnen 15 seconden serveren en, je kon bv ook een kaart inzetten waarin je zei dat je binnen 3 slagen ( van jezelf) het punt gaat scoren, en je had nog een paar van zulke kaarten.

Punten gewoon 1, 2 , 3 ect en dan gewoon op tijd. Heb je 10 punten meer dan de tegenstander dan is het kwart voor jouw.

Dit is mij even in een paar minuten opgevallen.
Ik word niet direct enthousiast van die wijzigingen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb even gekeken, het was nogal rommelig door de tijdsdruk. En het veld leek wel heel smal zonder de trambaan.
 

Maasveld

Well-known member
Klinkt interessant. En wel op een 'gewoon' tennisveld?
En daar deden bekenden aan mee (uit de tenniswereld zeg maar)?

Wist wel dat ze over bepaalde veranderingen nadenken in tennis (zo heb ik al wel eens een wedstrijd gezien waar de sets tot 4 gingen (en bij 4-4 tiebreak)), maar deze is heel radicaal.
Medvedev-Mottet was er gisteren in ieder geval op. Ze werden echter met bijnamen genoemd. Dit was overigens vorig jaar een keertje ook al eens op Eurosport.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
En het veld leek wel heel smal zonder de trambaan.
Vroeger was het eindejaarstoernooi (met de beste 8 spelers) altijd alleen een singletoernooi (dubbels hadden hun eigen WK), dan had je die trambanen ook niet, dan had ik idd precies hetzelfde gevoel als jij hier aangeeft.
 

Joost

Well-known member
Als speler is het ook heel raar. In de zaal waar ik badminton zijn er ook twee banen waar alleen de lijnen van het enkelspel op de vloer staan., je raakt helemaal gedesorienteerd.
 

JMD

Well-known member
Osaka geeft aan dat ze op Roland Garros niet meer na haar partijen naar de verplichte persconferentie gaat.


Het eerste deel van haar statement kan ik me totaal in vinden, want het zijn idd 20x dezelfde vragen. Het laatste deel komt minder sterk op me over, alsof ze alleen nog maar met mensen om wil gaan die haar fantastisch vinden.
 

Joost

Well-known member
Osaka geeft aan dat ze op Roland Garros niet meer na haar partijen naar de verplichte persconferentie gaat.


Het eerste deel van haar statement kan ik me totaal in vinden, want het zijn idd 20x dezelfde vragen. Het laatste deel komt minder sterk op me over, alsof ze alleen nog maar met mensen om wil gaan die haar fantastisch vinden.
Ik vind het stuitend arrogant.

De reden dat zij haar miljoenen kan ophalen is dat het publiek ervoor wil betalen. Daarbij hoort ook een deel toelichting op de wedstrijd via de pers.
 

JMD

Well-known member
De reden dat zij haar miljoenen kan ophalen is dat het publiek ervoor wil betalen. Daarbij hoort ook een deel toelichting op de wedstrijd via de pers.
Eens, maar ik kan me voorstellen dat je zat wordt als je 20x dezelfde vraag moet beantwoorden. Dat ze daar een opmerking over maakt ben ik het wel mee eens.
 
Bovenaan