Tennis

Satyr

Administrator
Forumleiding
Jep, eens. Maar goed, het meisje is 20. En het is niet eenvoudig om zomaar tegen de hele wereld te zeggen dat je depressief bent. Heel onhandig en ook prima dat ze het nu wel gezegd heeft. Hoop dat ze er snel bovenop komt.
Dit bedoelde ik met dat je alles goed praat trouwens.

Ze klaagde nooit toen het goed ging, haar coach zei gisteren nog niks over een depressie en nu uitsluiting dreigt, stapt ze maar op met de depressie. Ze zal best mentaal problemen hebben, maar dit is bijzonder slecht aangepakt. 20 jaar of niet, ze heeft een team om zich heen.
 

gevegt

Well-known member
Dit bedoelde ik met dat je alles goed praat trouwens.

Ze klaagde nooit toen het goed ging, haar coach zei gisteren nog niks over een depressie en nu uitsluiting dreigt, stapt ze maar op met de depressie. Ze zal best mentaal problemen hebben, maar dit is bijzonder slecht aangepakt. 20 jaar of niet, ze heeft een team om zich heen.
De druk om te presteren wordt alleen maar groter als je een team om je heen hebt, die ook uit die ruif eet.
Ik gun haar een goede psychiater die haar weer om de rit krijgt.
 

SanMark.

Well-known member
En ik vermoed dat het hele BLM gebeuren er bij haar ook aardig in heeft gehakt , want daar was ze ook aardig veel mee bezig.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dit bedoelde ik met dat je alles goed praat trouwens.

Ze klaagde nooit toen het goed ging, haar coach zei gisteren nog niks over een depressie en nu uitsluiting dreigt, stapt ze maar op met de depressie. Ze zal best mentaal problemen hebben, maar dit is bijzonder slecht aangepakt. 20 jaar of niet, ze heeft een team om zich heen.

Aha, dus als je compassie toont met (jonge) mensen dan praat je alles goed. Helder. Laat mij dan maar alles goedpraten joh.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nee Jamel, het gaat er om dat Osaka weigert met de per ste praten, dat ze een boycot afkondigt en als de boel dan tegen haar keert, draait ze 180 graden en dan kom jij aan met: Och, arm kind. Wat ben je ontzettend zielig, kom hier, ik geef je compassie en vergeet alles wat je eigenlijk bedoelde, maar wat nogal een backfire had.

Mathijs de Ligt idem, geen vaccinatie, heel betoog, er komt kritiek en Mathijs zegt: Oh, maar ik bedoelde het precies andersom natuurlijk.
 

JMD

Well-known member
De 2 kwartfinales dames van vandaag zijn beide marathonpartijen geworden, 8-6 en 9-7 in de 3e set...

De heren beginnen nu pas. Voor Tsitsipas en Medvedev is het te hopen dat Zverev - Davidovich snel klaar is, anders wordt het nachtwerk voor de Rus en Griek
 

JMD

Well-known member
Djokovic en Nadal zijn al 4 uur bezig, wat een partij... Djokovic 4-2 voor in set 4 (het was 0-2) en staat 2-1 voor...
En wat mooi dat er toegestaan is dat het publiek ook na 21.00 mocht blijven.
 

JMD

Well-known member
Djokovic wint, 6-2 in de 4e set. Nadal verliest 6 games op rij, dat zal op Roland Garros zelden gebeurd zijn...
 

JMD

Well-known member
Niet de Russische (Pavlyuchenkova) maar de Tsjechische Krejcikova won, als ongeplaatste speelster. Pavlyuchenkova was trouwens als 31e geplaatst, denk niet dat er ooit een GS-finale geweest is met 2 speelsters die zo 'laag' stonden.

Krejcikova kan vandaag overigens de 2e dame van de 21e eeuw worden (na Pierce in 2000) die het damesenkel en de damesdubbel op RG wint. Zij speelt samen met haar landgenote Siniakova en zijn als 2e geplaatst. Hun tegenstandsters zijn Mattek Sands en Swiatek.
 

Maasveld

Well-known member
Niet de Russische (Pavlyuchenkova) maar de Tsjechische Krejcikova won, als ongeplaatste speelster. Pavlyuchenkova was trouwens als 31e geplaatst, denk niet dat er ooit een GS-finale geweest is met 2 speelsters die zo 'laag' stonden.

Krejcikova kan vandaag overigens de 2e dame van de 21e eeuw worden (na Pierce in 2000) die het damesenkel en de damesdubbel op RG wint. Zij speelt samen met haar landgenote Siniakova en zijn als 2e geplaatst. Hun tegenstandsters zijn Mattek Sands en Swiatek.
En ook deze pakt ze, knappe prestatie.

Bij het herenenkelspel won Tsitsipas de eerste 2 sets en leek er vrij weinig aan de hand tot de 4de game van de 3e set. Tsitsipas kwam op eigen service op 40-15, maar kon het niet afmaken. Djokovic kreeg vervolgens 4 breakpoints, maar Tsitsipas wist ze allemaal weg te werken. Je merkte aan alles dat dit een kantelpunt in de wedstrijd kon worden. Na nog een gamepoint voor Tsitsipas maakte Djokovic 3 punten op rij en de break. De mentale tik bleek te groot voor de Griek. Djokovic pakte zonder nog een breakpoint tegen te krijgen 3 sets en daarmee zijn 19de Grand Slam titel. Tevens de 1ste in het open era die alle Grand Slams minstens 2 keer wint.
 

JMD

Well-known member
Kiki kapt met balletje mep
Na de Spelen.

Zonde idd, maar ze heeft volgens mij bijna continu last van blessures de laatste tijd, dan is er natuurlijk op een gegeven moment ook geen moer meer aan.
Sowieso was ze al een tennisster die niet blind voor het tennis ging (positief bedoeld), ze twijfelde wel vaker over doorgaan.
 

Mommiej

Well-known member
Het einde van de carriere was er al na het stoppen van de samenwerking met Sluiter. Ze had iemand nodig die haar op momenten wist aan te pakken en dat heeft ze toen afgestoten.

Als je ook het stuk leest van haar fysio/man dan weet je gewoon dat er van de begeleiding die ze om zich heen verzamelde niks meer klopte.
 

JMD

Well-known member
Mwah, ik lees niet dat er van de begeleiding niks meer klopte. Het enige vraagteken kan je zetten bij de vraag of het handig is dat je fysio ook je man is, zeker in tijden van blessures, maar dat gebeurt bij meer sporters.

Ik denk idd vooral dat het na Sluiter idd klaar was. Sluiter is direct, gaf aan als iets niet klopte en was hard. Dat kon ze niet meer aan, terwijl je als topsporter iemand naast/tegenover je moet hebben die ook hard kan zijn als het nodig is. (en ook toen was het natuurlijk lastig dat haar man ook in haar team zat)
 

Mommiej

Well-known member
Trainster Tamaela was ook bekend dat het iemand van de zachte hand was. Net als De Rijke Tamaela ook verleden als tennisster internationaal. Het waren vooral ja en amen knikkers die ze om zich heen verzamelde in loop der tijd.
 
Bovenaan