Tennis

JMD

Well-known member
Dan zal ie wel balen van dat dak.
Omdat hij dan nu door moet spelen bedoel je? Ja, aan de ene kant is dat zo, maar morgen terugkomen om weer te spelen ipv 1 dag rust lijkt me ook niet prettig voor iemand met zijn medische problemen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Omdat hij dan nu door moet spelen bedoel je? Ja, aan de ene kant is dat zo, maar morgen terugkomen om weer te spelen ipv 1 dag rust lijkt me ook niet prettig voor iemand met zijn medische problemen.

Jij zegt hij zit er helemaal doorheen. Dan is stoppen altijd beter dan doorgaan.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
In de vierde set is Murray weer een stuk beter en hij wint met 6-3. Hij liet voor een groot deel van de wedstrijd toch heel goed spel zien, maar ik denk niet dat hij dit fysiek lang kan volhouden dit toernooi.
 

JMD

Well-known member
Watson is nog op Court 1 bezig, kon het net uitserveren bij 5-4 in de 3e set, maar moet nu serveren om in de wedstrijd te blijven.
 

JMD

Well-known member
Overigens (lees ik nu), dit is het laatste jaar dat er geen tennis is op de eerste zondag... Vanaf volgend jaar wordt de zondag ook gebruikt voor duels. Jammer, vond dat altijd wel wat hebben (alhoewel niet meer van deze tijd), en ik vind vooral altijd de 2e maandag mooi, dan worden alle 4e ronde partijen gespeeld, het is de mooiste dag in het hele tennisseizoen zegt men wel eens.

Overigens was een van de belangrijkste redenen vooral dat het gras een dag rust nodig had. Dat schijnt niet meer nodig te zijn door nieuwe technieken.
 

JMD

Well-known member
Watson verliest...

Zit nu even verder te lezen. Wimbledon heeft de golfbaan naast het park gekocht en gaat daar 39(!!!) tennisbanen maken, waarvan 1 showcourt voor 8000 man (dat wordt dan de 3e baan). Men wil vooral die tennisbanen doen om het kwalificatietoernooi ook op Wimbledon te houden. Dat wordt nu gehouden op Roehampton. Verder worden er dan 8000 toeschouwers per dag meer toegelaten, terwijl de oppervlakte bijna verdubbeld wordt. Dat is gedaan om de drukte op het park te verminderen.

Als dit alles klaar is (rond 2030) zal Church Lane (dat dan het park zal doorsnijden) gesloten worden tijdens toernooien, zodat Church Lane deel uitmaakt van het park.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Watson verliest...

Zit nu even verder te lezen. Wimbledon heeft de golfbaan naast het park gekocht en gaat daar 39(!!!) tennisbanen maken, waarvan 1 showcourt voor 8000 man (dat wordt dan de 3e baan). Men wil vooral die tennisbanen doen om het kwalificatietoernooi ook op Wimbledon te houden. Dat wordt nu gehouden op Roehampton. Verder worden er dan 8000 toeschouwers per dag meer toegelaten, terwijl de oppervlakte bijna verdubbeld wordt. Dat is gedaan om de drukte op het park te verminderen.

Als dit alles klaar is (rond 2030) zal Church Lane (dat dan het park zal doorsnijden) gesloten worden tijdens toernooien, zodat Church Lane deel uitmaakt van het park.
Dat zou wel goed zijn ja, als de kwalificaties ook daar kunnen spelen. Dat is een vrij groot golfterrein dus dat heeft mogelijkheden. Er zijn steeds meer categorieën gekomen en de banen zijn daardoor enorm druk bezet, helemaal als er wat tijd verloren wordt door regen.
 

JMD

Well-known member
Dat zou wel goed zijn ja, als de kwalificaties ook daar kunnen spelen. Dat is een vrij groot golfterrein dus dat heeft mogelijkheden. Er zijn steeds meer categorieën gekomen en de banen zijn daardoor enorm druk bezet, helemaal als er wat tijd verloren wordt door regen.
Heb net even het hele plan bekeken (te vinden op de wimbledonsite).

Er komen 5 banen bij voor het toernooi zelf, waardoor bv ook het rolstoeltoernooi uitgebreid kan worden. Verder banen voor kwalificatie, training (zodat alle spelers 1 baan voor zichzelf hebben bij trainen, nu is dat (i.t.t. andere toernooien) een halve baan) en een extra juniorentoernooi (onder 14) en ook de juniorenkwalificatie.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Heb net even het hele plan bekeken (te vinden op de wimbledonsite).

Er komen 5 banen bij voor het toernooi zelf, waardoor bv ook het rolstoeltoernooi uitgebreid kan worden. Verder banen voor kwalificatie, training (zodat alle spelers 1 baan voor zichzelf hebben bij trainen, nu is dat (i.t.t. andere toernooien) een halve baan) en een extra juniorentoernooi (onder 14) en ook de juniorenkwalificatie.
Dat klinkt goed!
 

JMD

Well-known member
Dat klinkt goed!
Zeker.

Een jaar of 5 terug hadden ze ook een plan, maar dat is volgens mij nooit van de grond gekomen.


Morgen:
Griekspoor 1e partij baan 1
Bertens 3e partij baan 18
Rus 1e partij baan 15
Van de Zandschulp komt pas woensdag in actie
 
Bovenaan