Tennis

Joost

Well-known member
Ze zouden ook creatief kunnen zijn en zichzelf op die hotelkamers fit kunnen houden.
Tennissen zullen ze niet verleren.
 

JMD

Well-known member
Ze zouden ook creatief kunnen zijn en zichzelf op die hotelkamers fit kunnen houden.
Dat doen ze ook. Ik zie genoeg filmpjes op twitter en insta voorbij komen.
Maar oefenen voor een best of 5 in een ruimte van 20 mˆ2 lijkt me toch vrij lastig.
 

Joost

Well-known member
Dat doen ze ook. Ik zie genoeg filmpjes op twitter en insta voorbij komen.
Maar oefenen voor een best of 5 in een ruimte van 20 mˆ2 lijkt me toch vrij lastig.
Je kunt toch je conditie op peil houden op een hometrainer of loopband?
 

JMD

Well-known member
Je kunt toch je conditie op peil houden op een hometrainer of loopband?
COnditie kan idd wel. Maar wat denk je van starten/stoppen, sprintjes, intervaltraining enz (en dat zo dat je dat ook 5 sets kan volhouden). Plus dat de ondergrond van een hotelkamer natuurlijk wel iets anders is dan een tennisbaan.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
COnditie kan idd wel. Maar wat denk je van starten/stoppen, sprintjes, intervaltraining enz (en dat zo dat je dat ook 5 sets kan volhouden). Plus dat de ondergrond van een hotelkamer natuurlijk wel iets anders is dan een tennisbaan.

Je gedraagt nu je net zo als die dramaqueen naast Tomic.

Je weet dat als je naar Australië gaat, dat dit een risico is. Je weet ook dat de regels voor iedereen gelden. Je nu zo verheven voelen als sporter is niet alleen wereldvreemd, maar ook zielig.
 

JMD

Well-known member
Hun basisconditie is zo groot , die raken ze echt niet kwijt als ze een kleine twee weken niet trainen.
We gaan het zien. Nogmaals voor de dames denk ik idd niet dat het een probleem is. Maar voor de heren met hun best-of-fives wel.
 

JMD

Well-known member
Toch nog een plekkie gevonden zijn voor het ABN AMRO WTT, 1 t/m 7 maart.
De ruimte is er tevens omdat Indian Wells niet doorgaat (dat toernooi is meestal de eerste helft van maart), 'Key Biscane' (het toernooi van de 2e helft van maart) schijnt ook op losse schroeven te staan.
Rafael Nadal gaat het ABN AMRO WTT spelen.
 

JMD

Well-known member
Vannacht gaat het Australian Open beginnen. Er kunnen per dag 30.000 toeschouwers op het park, dat voor dit jaar is verdeeld in 3 zones, als toeschouwer heb je alleen maar toegang tot jouw zone.

Arantxa Rus speelt de 2e partij in de 1573 Arena, na een herenenkel (start 1.00 vannacht)

De andere 2 Nederlanders die in actie komen (Robin Haase en Botic van de Zandschulp) doen dat pas op dag 2.
 

BlauwVinger

Well-known member
Ik zag vandaag de theatervoorstelling met in de hoofdrollen Nick Kyrgios en Ugo Humbert. Het speelde zich af in een electrische sfeer met een ongekende wisselwerking tussen spelers en publiek. De energie die werd gegenereerd door zowel spelers als publiek was verbluffend. Fantástische entourage.
 

BlauwVinger

Well-known member
Tegen Dominic Thiem beklemtoonde Nick Kyrgios eens te meer hoe de interactie met publiek node gemist zal worden in Melbourne de komende dagen.

Het relais in zijn hoofd werd vandaag overigens opnieuw met stroboscopische frequentie in- en uitgeschakeld. Contactgestoord.
 

JMD

Well-known member
Nadal verliest met 3-2 van Tsitsipas nadat hij 2-0 voorstond. Ik kan me niet herinneren dat Nadal een vijfsetter verliest nadat hij 2-0 voorstond...
 

JMD

Well-known member
En zo had Krajicek misschien wel het beste startveld ooit voor het ABN AMRO en zo melden Nadal, Raonic, Monfils zich af nadat eerder o.a. Shapovalov zich al had afgemeld.

Voordeel voor Haase is dat hij nu een WC heeft voor Rotterdam.
 

Joost

Well-known member
Kiki is niet zo best begonnen na haar blessure.

Vorige week al kansloos eruit in de eerste ronde, nu verliest ze in Dubai de eerste set van Martincova met 6-1. Een Tsjechische van 27 die nooit hoger dan 114e van de wereld stond.
 

JMD

Well-known member
Federer won 1 partij net aan en verliest dan vervolgens in de kwartfinale van Doha. Meldt zich nu af voor Dubai.

We hebben het al vaker gedacht, maar denk toch echt dat we niet lang meer mogen genieten van Federer op de tennisbaan (oke, later misschien de seniortour). Maar goed, de beste man is 39 volgens mij
 

JMD

Well-known member
Roland Garros wordt 1 week opgeschoven naar achter. Hierdoor valt de laatste week van RG samen met 'Rosmalen' en wordt het gat tussen RG en Wimbledon (voor 1 jaar) weer slechts 2 weken.
 

Friesland

Well-known member
Dat is jaren twee weken geweest, alleen hebben ze er een jaar of vijf geleden een week extra tussen gestopt.
 
Bovenaan