Speelronde 7 Toppers & Krakers all over the Eredivisie Place!

Wie wordt de man van het weekend?

  • Uldrikis (Yeah right)

  • Bergwijn

  • Odgaard

  • Guus Til

  • Gimenez

  • Noppert

  • Vlappie

  • Pepi

  • Burak Yilmaz

  • Gözöbüyük

  • Tadic

  • Karlsson

  • Xavi S

  • Bijlow

  • Muhren

  • Lidberg

  • Kramer

  • Boere


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

JMD

Well-known member
Ai, Martins Indi geblesseerd. Jammer voor AZ vandaag en Oranje de komende week.
 

JMD

Well-known member
Bassie zoekt Adriaan en staat te dromen en heft buitenspel op...

Echt ongelooflijk, hoe kan dit 2-1 staan. Ajax kwam 0-1 voor en ja, het speelt niet groots, maar zo goed speelt AZ ook niet.
 

Pascallovic

Well-known member
Gewoon een bedroevend Ajax zonder pit. De man van 30 miljoen die ook niet thuisgeeft, Tadic weer niks en het middenveld komt er ook niet aan.
 

JMD

Well-known member
Om aan te geven hoe goed Cillessen bij NEC bezig is: NEC heeft samen met Twente, AZ en Ajax nu de minste tegengoals, 5.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik had besloten om er niet op te reageren, omdat ik daarmee wellicht de aandacht weghaal van het feit dat PSV vandaag scherper en beter was dan Feyenoord. Maar ik zie het nu al een paar keer voorbij komen op mijn twitterlijn en ik ben eigenlijk toch wel verrast dat de VAR niet ingreep bij die 2-1 van PSV. Er wordt een hele duidelijke overtreding gemaakt door Sangare. Die willekeur ben ik echt wel helemaal klaar mee. Elke week weer gezeik over debiele beslissingen op diverse velden.

Wat een redding van Pasveer. Daarom zit 'ie dus bij Oranje.
 

JMD

Well-known member
Pasveer voorkomt hier de 3-1... Net zo'n fraaie redding als die van Bijlow op die bal van Simons. Dat leek PSV duur te komen staan, maar won uiteindelijk nog. De vraag is of deze redding wel punten voor Ajax oplevert.

En in de counter moet Tadic hier scoren
 

JMD

Well-known member
Ik had besloten om er niet op te reageren, omdat ik daarmee wellicht de aandacht weghaal van het feit dat PSV vandaag scherper en beter was dan Feyenoord. Maar ik zie het nu al een paar keer voorbij komen op mijn twitterlijn en ik ben eigenlijk toch wel verrast dat de VAR niet ingreep bij die 2-1 van PSV. Er wordt een hele duidelijke overtreding gemaakt door Sangare. Die willekeur ben ik echt wel helemaal klaar mee. Elke week weer gezeik over debiele beslissingen op diverse velden.
Eens. Maar dan zou ik ook de overtreding(?) in de aanloop naar 3-3 wel eens willen terugzien. In mijn optiek leek dat vergelijkbaar, maar heb daar geen herhaling van teruggezien.

Het punt is vooral dat er zo verschrikkelijk veel verschil zit in hoe er gefloten wordt. Lindhout maakte er een heerlijk duel van (in Nijhuis-style) door zo veel mofgelijke te laten doorspelen. Ik schat dat er voor iets van 10 overtredingen gefloten is, waarvan het merendeel dan nog in de slotfase. Wordt dit duel door een andere scheids gefloten kan het zijn dat er 40 overtredingen zijn, en de VAR navenant reageert. In mijn optiek gaat de VAR gewoon mee met hoe de scheids fluit...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik had besloten om er niet op te reageren, omdat ik daarmee wellicht de aandacht weghaal van het feit dat PSV vandaag scherper en beter was dan Feyenoord. Maar ik zie het nu al een paar keer voorbij komen op mijn twitterlijn en ik ben eigenlijk toch wel verrast dat de VAR niet ingreep bij die 2-1 van PSV. Er wordt een hele duidelijke overtreding gemaakt door Sangare. Die willekeur ben ik echt wel helemaal klaar mee. Elke week weer gezeik over debiele beslissingen op diverse velden.

Wat een redding van Pasveer. Daarom zit 'ie dus bij Oranje.

Totale willekeur inderdaad. Zie je wekelijks. Donderdag werd er voor een heel licht vergrijp door de Franse arbitrage een goal afgekeurd. Maar ook op de Nederlandse voetbalvelden willekeur alom.

Moet je zelf ook wat actiever protesteren. Vorig seizoen moest dat doelpunt van ik meen Van de Hoorn ook worden afgekeurd, maar geen enkele speler die toen protesteerde. Dan houdt het wel op.

Verder zit er ook wel wat in van wat JMD zegt, de VAR VART in de geest van de scheidsrechter zijn wedstrijd. Al leek dit behoorlijk evident.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Eens. Maar dan zou ik ook de overtreding(?) in de aanloop naar 3-3 wel eens willen terugzien. In mijn optiek leek dat vergelijkbaar, maar heb daar geen herhaling van teruggezien.

Het punt is vooral dat er zo verschrikkelijk veel verschil zit in hoe er gefloten wordt. Lindhout maakte er een heerlijk duel van (in Nijhuis-style) door zo veel mofgelijke te laten doorspelen. Ik schat dat er voor iets van 10 overtredingen gefloten is, waarvan het merendeel dan nog in de slotfase. Wordt dit duel door een andere scheids gefloten kan het zijn dat er 40 overtredingen zijn, en de VAR navenant reageert. In mijn optiek gaat de VAR gewoon mee met hoe de scheids fluit...
Die 3-3 heb ik nog niet teruggezien en ik heb ook nog even geen zin om de samenvatting te gaan bekijken. Die 2-1 kwam zogezegd in een los filmpje een paar keer voorbij, vandaar dat ik die wel heb gezien.

Het is op zich heel goed van Lindhout dat hij het duel lekker liet gaan en bij stevige duels door liet voetballen. Maar dit had daar niets mee te maken. Sangare tikt gewoon van achter Dilrosun aan en speelt de bal niet. Dat heeft niets met 'in de geest van de wedstrijd fluiten' te maken. En ja, het kan dat Lindhout dit gemist heeft, kan gebeuren. Maar daar hebben we de VAR voor. Een overtreding is een overtreding, ongeacht welke wedstrijd en op welke manier de scheidsrechter fluit.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kans op kans op kans voor AZ. Pasveer steeds de sta-in-de-weg, ook door matig afronden en uitspelen van AZ. Ben benieuwd of ze dat later in de wedstrijd nog gaat opbreken.
 

JMD

Well-known member
Voorzover het er nog niet stond mag Ajax als ze deze nog winnen een standbeeld voor Pasveer gaan maken.
 

JMD

Well-known member
Kans op kans op kans voor AZ. Pasveer steeds de sta-in-de-weg, ook door matig afronden en uitspelen van AZ. Ben benieuwd of ze dat later in de wedstrijd nog gaat opbreken.
Brobbey gaat komen, dan weet je genoeg... Ik vrees met je mee dat Ajax dit nog gaat winnen omdat AZ de kansen niet benut.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Voetbal blijft toch een apart spel. Zag donderdag Erka posten dat "het de slechtste wedstrijd ooit was", wat hij zag van AZ tegen die amateurs uit Liechtenstein. Drie dagen later troeven ze Ajax af op alle fronten.
 
Bovenaan