Speelronde 32

Wat geef je met moederdag?


  • Totaal aantal stemmers
    12

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vond het geen strafschop en snap dus het beklag van PSV. Wat ik me echter afvraag is hoe PSV het uitgebluste Feyenoord terug in de wedstrijd heeft kunnen laten komen na rust.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vond het geen strafschop en snap dus het beklag van PSV. Wat ik me echter afvraag is hoe PSV het uitgebluste Feyenoord terug in de wedstrijd heeft kunnen laten komen na rust.

Dat wilden de journalisten ook weten, maar dat was voor Schmidt een teken om weg te lopen.
 

Abubakari

Well-known member
Ik vond het geen strafschop en snap dus het beklag van PSV. Wat ik me echter afvraag is hoe PSV het uitgebluste Feyenoord terug in de wedstrijd heeft kunnen laten komen na rust.
Als zes mensen die de regels door en door kennen het een penalty vinden, wie zijn wie dan om dat te betwisten he? Terechte penalty. Verdiende gelijkmaker, weet Schmidt ook, vandaar dat ie maar wat ging stampffussen over de penalty en op het moment dat het falen van PSV aan de orde kwam boos wegliep. Stel je voor, straks ging iemand nog vragen waarom hij de rappe Madueke pas in de 88’ minuut in liet vallen. Echt jammer dat Schmidt vertrekt. Wat een hansworst is dat.
 

Joost

Well-known member
Klopt. Het duurde een tijdje. Als Feyenoord niet zo hysterisch zat te doen, dan was hij nooit gegeven. Of als deze wedstrijd in Eindhoven was gespeeld.

Ik vind de krachttermen en de grootste VAR flater van het jaar ook aardig over de top.
Ik heb de beelden ook maar eens teruggekeken en de VAR mag hier niet eens ingrijpen.

De verdediger draait zich om, maar zijn arm maakt zijn lichaam onnodig breder en dat is tegenwoordig de regel.
Je kunt over die regel discussiëren maar volgens de huidige regels is de penalty terecht.

Dit is de officiele regel;
• de bal met hand of arm raakt wanneer dit het lichaam op onnatuurlijke wijze groter heeft gemaakt. Een speler wordt beschouwd het lichaam op onnatuurlijke wijze groter te hebben gemaakt, als de positie van die hand of arm geen gevolg is van, of te verklaren door, de beweging van het lichaam van de speler in deze specifieke situatie. Door de hand of arm in een dergelijke positie te hebben, loopt de speler het risico dat de hand of arm geraakt wordt door de bal en dat dit bestraft wordt;
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Bij PEC zat de VAR er ook hopeloos naast.
Het ging nu om de penalty bij Feyenoord-PSV.


De verdediger draait zich om, maar zijn arm maakt zijn lichaam onnodig breder en dat is tegenwoordig de regel.
Je kunt over die regel discussiëren maar volgens de huidige regels is de penalty terecht.
 

gevegt

Well-known member
Dit is de officiele regel;
• de bal met hand of arm raakt wanneer dit het lichaam op onnatuurlijke wijze groter heeft gemaakt. Een speler wordt beschouwd het lichaam op onnatuurlijke wijze groter te hebben gemaakt, als de positie van die hand of arm geen gevolg is van, of te verklaren door, de beweging van het lichaam van de speler in deze specifieke situatie. Door de hand of arm in een dergelijke positie te hebben, loopt de speler het risico dat de hand of arm geraakt wordt door de bal en dat dit bestraft wordt;
Dus is het geen strafschop. Hij draaide van de situatie weg en hield zijn arm juist bij zijn lichaam.
Als je dat niet ziet, kun je beter even naar de opticien gaan.
 

De Wolf

Well-known member
Van mij had de bal niet op de stip gehoeven maar voor Feyenoord mooi meegenomen.
Verder een slappe trainer die Schmidt. Het is dat Feyenoord zelf slecht met zijn kansen omging anders had STC ook nog gelijk gekregen dat PSV nog ging verliezen.
 

Abubakari

Well-known member
Dus is het geen strafschop. Hij draaide van de situatie weg en hield zijn arm juist bij zijn lichaam.
Als je dat niet ziet, kun je beter even naar de opticien gaan.
Zijn arm maakt zijn lichaam onnodig breder, als je dat niet ziet…

Maar dan nog, dat je jezelf als PSV in deze situatie brengt met je schijt tweede helft, daruber reden wir nicht?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als zes mensen die de regels door en door kennen het een penalty vinden, wie zijn wie dan om dat te betwisten he? Terechte penalty. Verdiende gelijkmaker, weet Schmidt ook, vandaar dat ie maar wat ging stampffussen over de penalty en op het moment dat het falen van PSV aan de orde kwam boos wegliep. Stel je voor, straks ging iemand nog vragen waarom hij de rappe Madueke pas in de 88’ minuut in liet vallen. Echt jammer dat Schmidt vertrekt. Wat een hansworst is dat.
Mwah...

 

Maasveld

Well-known member
Ik heb de beelden ook maar eens teruggekeken en de VAR mag hier niet eens ingrijpen.

De verdediger draait zich om, maar zijn arm maakt zijn lichaam onnodig breder en dat is tegenwoordig de regel.
Je kunt over die regel discussiëren maar volgens de huidige regels is de penalty terecht.

Dit is de officiele regel;
• de bal met hand of arm raakt wanneer dit het lichaam op onnatuurlijke wijze groter heeft gemaakt. Een speler wordt beschouwd het lichaam op onnatuurlijke wijze groter te hebben gemaakt, als de positie van die hand of arm geen gevolg is van, of te verklaren door, de beweging van het lichaam van de speler in deze specifieke situatie. Door de hand of arm in een dergelijke positie te hebben, loopt de speler het risico dat de hand of arm geraakt wordt door de bal en dat dit bestraft wordt;
Tja, je kunt in deze ook prima beargumenteren dat het groter maken van het lichaam juist wel te verklaren is door de beweging die het lichaam van Mauro in deze specifieke situatie maakt.
 

stc

Well-known member
Wel of geen penalty. Eigenlijk had PSV het eerder in de wedstrijd af moeten maken. En niet zoveel punten moeten verspelen eerder in het seizoen. Dan kwamen ze niet in deze discussie terecht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

De Wolf

Well-known member
Wel of geen penalty. Eigenlijk had PSV het eerder in de wedstrijd af moeten maken. En niet zoveel punten moeten verspelen eerder in het seizoen. Dan kwamen ze niet in deze discussie terecht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Er zijn dus ook realistische PSV supporters 😉
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik had ook liever die pingel tegen Ajax gehad om eerlijk te zijn. Dat had ons potentieel twee punten meer kunnen opleveren dan dat we gisteren gewonnen hebben.
 
Bovenaan