Dan nog zit je met de onwillige VAR die überhaupt niet wil kijken. Bij Ajax - Feyenoord was het een 100% fout, maar uit de opnames bleek dat de VAR gewoon geen zin had om nader de beelden te bekijken. Het blijft gewoon enorme willekeur.
Als ze overigens zich echt aan de regels hadden gehouden, dan was het dit seizoen echt heel anders gelopen. NEC - Feyenoord greep de VAR in voor een rode kaart, terwijl dat wel degelijk ook met geel had kunnen worden bestraft. In De Kuip een wedstrijd tegen ik meen Heracles waarbij een goal werd afgekeurd vanwege een vermeende overtreding die ook gewoon goedgekeurd had kunnen worden. Heracles - Feyenoord maakt een speler een 100% rode kaart overtreding, greep de VAR niet in. Een aantal wedstrijden later, dezelfde speler met eenzelfde soort overtreding en daar greep de VAR wel in.
Wat ik mij overigens afvraag is of de KNVB vorige week bij PSV - Willem II nog heeft gereageerd op dat warrige verhaal van de scheidsrechter over die buitenspelgoal. Los van het feit of het wel of niet een fout was, was daar een grote behoefte aan een helder verhaal wat de regels precies zijn.