Speelronde 22

Speelronde 22


  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Opiniepeiling gesloten .

noordooster

Well-known member
Een ontzettend onsportieve actie van Veltman , waarbij zijn arrogante lachje na afloop van die actie en zijn uitspraak dat het een slimmigheidje van hem was nog het meest stuitend is. En daarbij doet wat mij betreft de stand niet ter zake.
Het schijnt dat er in de Arena volop om gelachen werd en ook Ajax-mannetje Tom Egbers gaf 's avonds aan dat hij er wel om kon lachen, hetgeen gelukkig door de gasten in het programma werd gecorrigeerd.
De Engelse pers gaat er ook vrij uitgebreid op in en heeft er geen goed woord voor over.
The Telegraph gaf aan dat Veltman eerder in beeld was bij enkele clubs in Engeland, maar dat zulk onsportief gedrag een overgang bepaald niet dichterbij brengt.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Heeft Sjaak Swart al gezegd dat hij hoopt dat Sparta degradeert, omdat ze de voorzet durfden uit te verdedigen?
 

De Groene Scout

Well-known member
Wat vindt de KNVB of Ajax van deze actie?
Als dit het voorbeeld is voor de kinderen die 's avonds om 19.00 dit ook zagen op Studio Sport gaan we het zaterdag op de velden natuurlijk overal terug zien.
Straf lijkt mij dus op zijn plaats.
 

Joost

Well-known member
In Engeland zou je die schorsing krijgen. In Nederland kan ik het mij niet voorstellen.

Het kan anders wel;
Artikel 19
1. Met inachtneming van de bepalingen in artikel 27 en 29 van dit reglement zal in het algemeen strafbaar zijn een zodanig handelen of nalaten, dat:
a. in strijd is met de Statuten, reglementen, spelregels en/of (bestuurs)besluiten van de KNVB, de UEFA of de FIFA;
b. de belangen van de sectie betaald voetbal of de voetbalsport in het algemeen schaadt.
2. Voor het strafbaar zijn van overtredingen is opzet, schuld, nalatigheid of onzorgvuldigheid vereist.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat betwist ik ook zeker niet. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat de KNVB daadwerkelijk een schorsing op gaat leggen.
 

Joost

Well-known member
Dat betwist ik ook zeker niet. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat de KNVB daadwerkelijk een schorsing op gaat leggen.

Ik hoop eigenlijk van wel. Die actie herbergt zoveel onsportiviteit dat het niet ongestraft mag blijven.
 

gevegt

Well-known member
Wat vindt de KNVB of Ajax van deze actie?
Als dit het voorbeeld is voor de kinderen die 's avonds om 19.00 dit ook zagen op Studio Sport gaan we het zaterdag op de velden natuurlijk overal terug zien.
Straf lijkt mij dus op zijn plaats.

In de jeugd deden wij dat trucje ook al. Er wordt tegenwoordig wel heel snel gehuild.
 
G

Gast

Guest
Dat is inderdaad erg kort door de bocht. Aan de andere kant verbaast het mij dat er zoveel (ook internationale) media-aandacht voor is.
 
Bovenaan