Sparta Rotterdam

Unregistere

Well-known member
Sparta huurt rechtsback Khalid Karami (29) dit seizoen van Vitesse. De oud-speler van Excelsior werd door de Arnhemmers in de tweede helft van afgelopen seizoen al verhuurd naar NAC Breda.
 

Unregistere

Well-known member
Nog een rechtsback binnen. Abdallah Aberkane, die mocht vertrekken bij Ajax, komt als amateur naar het Kasteel. Zal wel in de beloften starten. De negentienjarige Gouwenaar kon de staf van Sparta overtuigen tijdens een proefperiode.
 

Unregistere

Well-known member
Sparta zet in op Ariel Harush, een 31-jarige Isra?li?r, als nieuwe doelman. Hij is clubloos. Als Harush de medische keuring doorstaat, sluit hij aan bij de groep. Tim Coremans is overigens de beoogde eerste keeper, maar de Rotterdammers willen een ervaren man achter de hand hebben.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Is dat die gast die het opnam voor twee Islamitische ploeggenoten en toen bedreigd werd door eigen fans? Van Beitar geloof ik. Was toen een docu over op tv.
 

Unregistere

Well-known member
Volgens Wiki wel:

Ariel Harush featured in a 2016 Documentary Forever Pure, where he stands against racism and hate from the fans toward two new Muslim Chechnyan players, Harush was ultimately hounded out the club by the right wing fan-base La Familia and left to play for Maccabi Netanya.
 

Batigoal

Well-known member
Dervisoglu is verkocht aan Brentford, maar wordt in ieder geval het komende half jaar weer gelijk gehuurd door Sparta. Geen verkeerde deal.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wel teleurstellend dat dit grote talent, die volgens berichten in de belangstelling stond van alle Turkse topclubs, uiteindelijk naar Brentford vertrekt. Met alle respect.
 

Unregistere

Well-known member
Brentford bood het hoogste bedrag, dus vanuit het oogpunt van Sparta volledig logisch. Misschien was Dervisoglu zelf diep van binnen wel liever naar Turkije vertrokken, maar ja. Vooral zonde dat hij geen heel seizoen in de eredivisie zal acteren.

Mogelijk komt in de winterstop Ferdy Druijf naar Rotterdam als vervanger van Dervisoglu. Sparta wilde hem het liefst nu al huren, maar AZ wil Druijf nog minimaal tot de winterstop in Alkmaar houden.
 

Unregistere

Well-known member
Het contract met Abdou Harroui is verlengd tot medio 2022. Een goede zet van Sparta, want er waren meerdere clubs met interesse in de middenvelder. :duim:
 

Unregistere

Well-known member
Klopt. Mooie verzameling straatvoetballertjes, die ook in de eredivisie goed uit de voeten blijken te kunnen. Een deel van hen schitterde al in de tweede divisie, liet zich daarna ook in de KKD zien en groeit ook op het hoogste niveau nog altijd door. Henk Fraser is natuurlijk ook wel een ideale trainer voor zo'n selectie, dus alles komt mooi samen. Inclusief stukje onderschatting van de tegenstanders wellicht omdat ze gepromoveerd zijn.
 

Unregistere

Well-known member
Sparta wil in december toch even bellen met Brentford om te onderzoeken of de Engelsen het een probleem vinden als Halil Dervisoglu het seizoen afmaakt in Rotterdam. Draait nu natuurlijk lekker in de eredivisie en hij zou zelf ook graag willen blijven. Henk van Stee gaf aan dat de Engelsen uiteraard de bepalende partij zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Daarnaast vraag ik me af of er bij een ploeg die onderin de Championship speelt wel ruimte is voor een grillige speler als hij.
 

Unregistere

Well-known member
Legitieme vraag. Maar ja, daar zullen die Engelsen wellicht over nagedacht hebben toen ze hem kochten. Ben heel benieuwd wat ze van plan zijn, het liefst zie ik hem nog tot de zomer bij Sparta.
 

Unregistere

Well-known member
Volgens mij wel ja. Dus mogelijk laten ze er een rekenmodel op los en beslissen ze daarna wat ze gaan doen met het verzoek van Sparta.
 

Batigoal

Well-known member
Ragnar Ache is voor het eerst geselecteerd voor Jong Duitsland. Dat is toch een mooie beloning voor die jongen.
 
Bovenaan