Sparta Rotterdam

Methone

New member
Sparta Rotterdam neemt afscheid van liefst elf spelers

Sparta Rotterdam heeft dinsdag bekendgemaakt dat een heel elftal aan spelers komend seizoen niet terugkeert op Het Kasteel.
Het gaat om Robert van Boxel, Roderick Gielisse, Paul Gladon, Steef Nieuwendaal, Jeremy de Nooijer, Pieter Nys, Denis Mahmudov, Kenny Teijsse, Renzo Roemeratoe, Dalvin Havertong en Yalany Baio.

Michel Breuer is komend seizoen nog wel actief voor Sparta in de Jupiler League. De 35-jarige verdediger verlengde zijn contract met een jaar.

Bron: Nu.nl
 

Unregistere

Well-known member
Dat is nieuws van vorige week, maar dat geeft niet. De meeste spelers zijn al onderdak. Van Boxel (Lisse), Gielisse (Rijnsburgse Boys) en Roemeratoe (Hoek) gaan naar de amateurs, Gladon naar Heracles, Nieuwendaal naar RKC en Mahmudov is bezig met een Bulgaarse topclub of zelfs al rond. De rest zoekt nog.

Sparta heeft zelf ook al de nodige nieuwelingen aangetrokken. In de voorbereiding komen er bovendien vier spelers op proef. Onder andere Josimar Pattinama (Vlissingen), die topscorer werd van de hoofdklasse A bij de zondagamateurs, en ex-Spartaan David Abdul. Die was al even gestopt en inmiddels trainer op Cura?ao, nadat hij aanvankelijk was afgekeurd vanwege hartproblemen. Hij mag nu weer voetballen en wil het nog ??n keer proberen.
 

Batigoal

Well-known member
Kenny Teijsse lijkt nu naar Go Ahead Eagles te gaan. Het is geen topper, maar aanvallend vond ik hem niet eens zo onaardig voor Sparta.

Baio en De Nooijer hadden ook best kunnen blijven. De Nooijer heeft vorige week trouwens zijn interlanddebuut gemaakt voor Cura?ao.
 

Unregistere

Well-known member
Het middenveld is te druk geworden met alle aankopen, dat zal niet in het voordeel van Baio en De Nooijer zijn geweest. Qua kwaliteiten hadden die inderdaad best kunnen blijven.
 

Methone

New member
Hoe zit het met Beenhakker? Is die nou wel of niet weg? Er waren tegenstrijdige berichten in de media de afgelopen tijd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die is definitief gekapt en is niet meer beschikbaar voor de voetballerij.
 

Methone

New member
Bijna 73 jaar, dan is het ook wel mooi geweest. Zijn er al potenti?le vervangers benaderd?
Het wordt hoog tijd dat Sparta weer eens de stap naar de Eredivisie gaat maken, dan is het ook eenvoudiger om talenten te behouden.
Goed scoutingswerk + transferbeleid en jeugdopleiding kan je makkelijk een stabiele middenmotor worden in de Eredivisie.
Het niveau in NL is niet meer zo hoog als 15 jaar geleden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sparta Rotterdam

Met Beenhakker heb ik altijd het idee gehad dat hij zijn laatste adem uitblaast vlak nadat hij zich terugtrekt uit de voetballerij, die man leeft op voetbal. Dolf Roks is nu verantwoordelijk voor de technische zaken. Goed beleid past niet bij de clubcultuur van Sparta. Dus ik neem aan dat ze gewoon verder gaan waar ze zijn gebleven.
 

Methone

New member
Supusepa naar Sparta, die heeft geloof ik niet zo heel veel gespeeld in Bulgarije dacht ik. Was bij ADO een paar jaar terug wel een bruikbare kracht, lijkt me dus wel een redelijke aanwinst.
 

fr-keff

Active member
Bijna 73 jaar, dan is het ook wel mooi geweest. Zijn er al potenti?le vervangers benaderd?
Het wordt hoog tijd dat Sparta weer eens de stap naar de Eredivisie gaat maken, dan is het ook eenvoudiger om talenten te behouden.
Goed scoutingswerk + transferbeleid en jeugdopleiding kan je makkelijk een stabiele middenmotor worden in de Eredivisie.
Het niveau in NL is niet meer zo hoog als 15 jaar geleden.

73 pas? Hij lijkt toch al ruim over de 80..
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik kwam Leo vanochtend tegen hier om de hoek. Had blijkbaar een afspraak met Michel van Egmond, want even later zag ik die twee uitgebreid in gesprek op een terrasje hier in de straat. Komt dus waarschijnlijk een boekje over Leo, schat ik zo in.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Michel van Egmond schermde laatste al dat hij met meerder personen al in gesprek was en daarom niet extreem gretig was toen Thomas Dekker aan hem werd gekoppeld. In een boekje over Beenhakker zal een grotere bestseller in zitten dan een boekje over Dekker. Met Beenhakker zou hij wel over Gijp en Kieft moeten kunnen lijkt mij.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sparta Rotterdam

Whaha. Er is een hoop gebeurd in Itali? zegt Beenhakker toch altijd?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zo'n stoeptegel nodigt niet uit om te lezen. Ik heb er een paar in de kast staan, maar een boekje daar begin je nog wel aan maar een stoeptegel neem je niet mee op vakantie.
 

Fabian

Active member
Heb ik ooit gedaan. Je had die gezichten moeten zien toen ik langs het zwembad dat boek over Van Hanegem opensloeg.
 

Maasveld

Well-known member
Michel van Egmond schermde laatste al dat hij met meerder personen al in gesprek was en daarom niet extreem gretig was toen Thomas Dekker aan hem werd gekoppeld. In een boekje over Beenhakker zal een grotere bestseller in zitten dan een boekje over Dekker. Met Beenhakker zou hij wel over Gijp en Kieft moeten kunnen lijkt mij.
Wat moet er nog over Dekker verteld worden? Hij heeft enkele jaren geleden al een boekje uitgebracht.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sparta Rotterdam

Hij zat laatst bij Pauw dat hij nog een heel hoop had te openbaren. Lijkt mij sowieso een beter promo praatje dan zeggen dat je geld nodig hebt en daarom een tweede boek met meer van hetzelfde wil uitbrengen.
 
Bovenaan