Sparta Rotterdam

Atreides

Well-known member
I.v.m. coach van het jaar, wat verwachten de kenners van de opstelling van Sparta?

En qua 'lekker goedkoop'. Hoe is de kans op een basisplaats voor Heylen en veel speeltijd voor Emegha en Gravenberch?
 

Unregistere

Well-known member
Gravenberch is breekijzer. Zou ik niet kiezen als ik jou was. Nog los van het feit dat die amper doelpunten maakt in zijn loopbaan.
 

Batigoal

Well-known member

Ik heb Sparta niet echt gevolgd in de voorbereiding. Achterin en op het middenveld heeft Sparta genoeg keuzes, voorin zonder Kharchouch slechts 4 spelers, waarvan 3 centrumspitsen en Rayhi. Dus ofwel iemand als Thy, Fortes, of een van de broertjes Duarte zal op de flank worden gezet of het wordt gewoon 4-4-2 (wat gezien het materiaal logisch is). Emegha las ik wel goeie verhalen over en had ik zelf voor Scorito in gedachten als jonge goedkope optie.

Heylen zal wel samen met Vriends het centrum gaan vormen.
 

Unregistere

Well-known member
Heylen moet concurreren met Beugelsdijk, lijkt geen uitgemaakte zaak. Emegha zou ik nu nog nooit op gokken, tenzij je gaandeweg spelers mag wisselen.
 

Batigoal

Well-known member
Kan zowel op de vleugels als in de spits. Wat dat betreft geen gekke aankoop, maar de vraag is hoeveel hij gaat toevoegen. Scoort buiten dat jaartje Eerste Divisie met Roda JC bijna nooit en dat is toch wat Sparta nodig heeft voorin.

Verder heeft Sparta middenvelder Wouter Burger van Feyenoord gehuurd. Anticiperen op het vertrek van Harroui?
 

Unregistere

Well-known member
Ze hadden dan beter Dervisoglu kunnen halen. Die gaat nu naar Twente, dat is gewoon eeuwig zonde vanuit Sparta-oogpunt.

Harroui wil weg, maar vooralsnog lijkt Sparta er niet uit te komen met FC Groningen.
 

Joost

Well-known member
Kan zowel op de vleugels als in de spits. Wat dat betreft geen gekke aankoop, maar de vraag is hoeveel hij gaat toevoegen. Scoort buiten dat jaartje Eerste Divisie met Roda JC bijna nooit en dat is toch wat Sparta nodig heeft voorin.

Verder heeft Sparta middenvelder Wouter Burger van Feyenoord gehuurd. Anticiperen op het vertrek van Harroui?
Raakte in de Eredivisie geen pepernoot als buitenspeler. Kwam tot 1 goal; de 0-4 bij VVV uit.

Stond in de eerste divisie in de spits en raakte plots alles. Ook veel strafschoppen overigens. Na de winter was het wel een stuk minder.
 

Batigoal

Well-known member
Na de aanvoerder van Luxemburg, rechtsback Laurent Jans, en AZ-talent Kenzo Goudmijn heeft Sparta zijn 3e aanwinst te pakken met Vito van Crooij. Dat zijn op papier echt prima aanwinsten voor de Rotterdammers.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Sparta heeft een akkoord bereikt met een nog onbekende club over de transfer van Harroui. Volgens Turkse twitteraars betreft het Fenerbahce. Mooie stap voor hem!
 

Batigoal

Well-known member
Kan weleens een slecht seizoen worden voor Sparta. Na een rustige transferzomer volgen nog wat hectische laatste dagen op de transfermarkt na een beroerde seizoensstart. Spelers verkopen voor geld blijft moeilijk in Rotterdam en ook Sparta is het gewend om eigen opgeleide spelers voor stuivers of zelfs voor nop van de hand te doen. Hetzelfde dreigt nu voor Harroui. Nottingham is afgehaakt en nu zou Sassuolo hem halen, maar slechts op huurbasis met een optie tot koop. Wat gebruikelijk is in Italië, maar de miljoenen waarop gerekend waren zijn voorlopig niet binnen. Voor Laros Duarte vangt Sparta waarschijnlijk wel nog ongeveer een miljoen van FC Groningen.

Op het inkomende vlak moet er nog het nodige gebeuren. Aaron Meijers is transfervrij gekomen, maar ja die kon vorig jaar op huurbasis al bijna niet meer Eredivisie-niveau aan, dus daar wordt je volgens mij niets wijzer van.
 
Bovenaan