Sparta Rotterdam

Max

Administrator
Forumleiding
Hij bleef anders wel toen zijn vriend moest opstappen. Komt bij dat hij bij niet overkomt om in deze situatie de handdoek in de ring te werpen.

Met een continue gevoel van lichte tegenzin. Blijft overigens nog onduidelijk:

 

stc

Well-known member
Hij bleef anders wel toen zijn vriend moest opstappen. Komt bij dat hij bij niet overkomt om in deze situatie de handdoek in de ring te werpen.
Toen v Stee wegging, wou Fraser ook weg. Is toen gebleven omdat de spelersgroep wilde dat hij bleef.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

gevegt

Well-known member
Ik kan mij niet voorstellen dat dit een eenmansactie van Nijkamp is. Die weet heel goed dat Fraser zijn assistent nooit zou laten vallen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Lekkere timing om daar nu nog even de bom te laten barsten. Eerste degradant is bekend.
 

Batigoal

Well-known member
Gewoon slim gedaan, scheelt een afkoopsom.
Dit vooral. Wetende dat Fraser niet meer zo lekker in zijn vel zat de goedkopere assistent ontslaan, scheelt weer als de trainer vervolgens zelf opstapt.

Rankovic was bij ADO overigens al ontslagen omdat hij als onruststoker te boek stond, dus Sparta wist wat ze met hem in huis haalden. Voetbaltechnisch was het gewoon klaar met Fraser bij Sparta na een goeie periode, maar het moment is ongelukkig. Het is nu geen doen voor een nieuwe trainer om nog eventjes de club van degradatie te redden. Snap dat Steijn zich gedwongen voelde om nu al te starten, maar dit is wel een waardeloos begin natuurlijk als je gelijk degradeert. Had dan voor die laatste 4 wedstrijden clubman Snoei even voor de groep gezet die zich al min of meer had aangeboden.

Ik lees zo nu en dan beetje mee op Sparta-forums en er is de laatste maanden veel gekonkel binnen de club. Enerzijds is er de algemeen directeur Manfred Laros die iedereen tegen zich in het harnas jaagt en met de hand stevig op de knip beleid voert (wat niet per se fout is vind ik, maar goed) en anderzijds Fraser-vriendje Hugo Borst die volgens de verhalen lekker aan het stoken is binnen de club. Er wordt daarom ook vanuit het AD volop campagne gevoerd tegen Laros, terwijl weer niet iedereen bij de club zit te wachten op Borst. Van hem komen ook de verhalen dat de spelersgroep met Fraser zou weglopen, terwijl er net iets te vaak geluiden doorsijpelen dat er een soort angstcultuur heerste in de spelersgroep. Met name met hoe Rankovic zich tegenover bepaalde spelers zou gedragen.
 

Batigoal

Well-known member
Sparta haalt Brym van FC Eindhoven. Leuke aankoop, was onderdeel van het avontuurlijke trio voorin bij Eindhoven.
 

Batigoal

Well-known member
Centrumverdediger Omar Rekik wordt gehuurd van Arsenal. Dat is het jongere broertje van Karim Rekikiki!
 

Batigoal

Well-known member
Sparta blijft onder de nieuwe leiding voortvarend bezig. Niet allemaal belegen aanwinsten uit het directe netwerk van Fraser en Van Stee, maar ze kijken daadwerkelijk iets verder. Nu komt het Noorse duo Tobias Lauritsen en Joshua Kitolano. Lauritsen is een 24-jarige, lange spits. Kitolano (20) zullen de meeste FM-spelers denk ik wel kennen als talent. De middenvelder was vorig jaar nog nadrukkelijk in beeld bij Feyenoord.

Zo te zien op Twitter zijn Aberdeen-fans nogal zuur dat Lauritsen Sparta verkiest boven hun club, dat is wel grappig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben wel benieuwd wat die Kitolano kan. Daar scheen Feyenoord vorig seizoen mee bezig te zijn geweest.
 

Batigoal

Well-known member
Nog meer transfernieuws bij Sparta! Ook de buitenspelers Jason Lokilo en Koki Saito komen naar Rotterdam. De Belg Lokilo ging op jonge leeftijd van Anderlecht naar Crystal Palace, maar wist in Engeland nooit door te breken. Vorig seizoen degradeerde hij met zijn ploeg in Polen, maar blijkbaar viel hij daar positief op. Wellicht dat hij nu via een omweg zijn potentie weet waar te maken.

De Japanner Saito heeft hetzelfde profiel als Ugalde vorig seizoen bij Twente; op jonge leeftijd gehaald voor een paar miljoen door de City Group en gestald bij Lommel, waarschijnlijk om te acclimatiseren aan Europa. Nu wordt hij door die club gestald in de Eredivisie.

Achter beide spelers staat dus best wel een vraagteken, maar duidelijk is wel dat Sparta in ieder geval eens slagvaardig te werk gaat. Geeft Steijn de tijd om er een goed team van te maken.
 

Batigoal

Well-known member
Sparta is er ook toch nog in geslaagd om Younes Namli definitief vast te leggen. Lekker bezig!
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
De Guzman wordt nu gelinkt aan Sparta. Zou ook wel weer een aanwinst zijn voor de eredivisie.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat de eredivisie er deze transferzomer er op vooruit gaat. Dat is wel eens anders geweest.
 
Bovenaan