Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

Max

Administrator
Forumleiding
Met de NAVO krijgen ze de VS en Canada erbij, maar de bescherming onder het EU verdrag ten aanzien van Europese landen is scherper geformuleerd.

Gezien wat Rusland laat zien denk ik niet dat het tactisch heel handig is om een tweede front te creëren. Zeker niet als wat ik zeg alle EU landen direct Finland moeten bijstaan.
 

De Wolf

Well-known member
Ik denk dat Finland ook niet de hoogste prioriteit zal hebben. Ik denk eerder dan Moldavië of de Kaukasuslanden wat te vrezen hebben.
 

JMD

Well-known member
Wel zorgelijk dat Le Pen terrein wint in Frankrijk.
Jazeker. Maar door het systeem dat daar is, blijft die partij (net als bv UKIP in Engeland) altijd in de marge.
Paar jaar terug was er zo'n serie op de Nederlandse TV over Frankrijk. In 1 van die afleveringen ging de presentator (die niks met Le Pen had) langs bij Front National op een verkiezingsuitslagavond. Ze hadden toen 1 zetel ofzo in het parlement maar wel meer dan (ik meen) 10% van de stemmen. De presentator zei toen ook dat dat toch wel een heel gek systeem is, en dat hij op zich heel blij was dat FN niet met veel mensen in het parlement kwam, maar dat op deze manier de onvrede ook niet weg gaat.
 

gevegt

Well-known member
Nu begint de ellende pas echt,


Bierbrouwer Heineken verwacht dat de
bierprijs omhoog gaat als gevolg van de
oorlog in Oekraïne.Het land is een van
de grootste graanproducenten van de
wereld.Door de oorlog kunnen wereldwijd
tekorten ontstaan.Heineken is van plan
de hogere kosten door te berekenen aan
de consument.
 
Bovenaan