Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

JMD

Well-known member
Wat lul je nu weer. Genoeg beelden uit die tijd. Misschien nog wel meer dan tegenwoordig.
Foto's, zo goed als geen video's e.d.. En dat laatste vind ik toch altijd nét wat indrukwekkender.
Overigens lijkt me dat laatste wat je benoemt onmogelijk in de hedendaagse tijd.
 

gevegt

Well-known member
Foto's, zo goed als geen video's e.d.. En dat laatste vind ik toch altijd nét wat indrukwekkender.
Overigens lijkt me dat laatste wat je benoemt onmogelijk in de hedendaagse tijd.
Het hele bombardement op Dresden is op film vastgelegd door de geallieerden, om maar een voorbeeld te noemen.
Tegenwoordig zijn ze juist veel terughoudender om een oorlog 'live' in beeld te brengen. De laatste was de Golf oorlog en toen lieten ze de doden al zoveel mogelijk buiten beeld.
Dat je nu beelden ziet van een telefoon klopt. Maar de 'echte actie' zie je veel minder goed.
 

erka

Well-known member
In WO2 is inderdaad heel veel op bewegend beeld vastgelegd. Zo zijn er filmbeelden van de bevrijding van de concentratiekampen. Als je ooit zin hebt om een week lang kotsmisselijk te worden moet je die eens bekijken.
 

gevegt

Well-known member
In WO2 is inderdaad heel veel op bewegend beeld vastgelegd. Zo zijn er filmbeelden van de bevrijding van de concentratiekampen. Als je ooit zin hebt om een week lang kotsmisselijk te worden moet je die eens bekijken.
Die heb ik gezien. Gelukkig voordat de oma van mijn dochter haar verhaal vertelde over de oorlog.

Oja, de massagraven in Oekraïne zijn tot nu toe klein bier in vergelijking met de jaren 90 in Servië.
 

Maasveld

Well-known member
Jij vindt het dus wél normaal dat van die 1115 door de staat ontvoerde kinderen er nog niet 1 terug is terwijl daar maanden geleden al opdracht voor gegeven is?

Noem dat maar populistisch geneuzel...
Peter Pannekoek nablaten noem ik inderdaad populistisch geneuzel.
 

zwammy

Well-known member
Is het tegoed al bevroren van al die rijke Russen of doen alleen alle andere landen dat?
 

erka

Well-known member
Ha Stef Blok! De man die een heel ministerie heeft opgedoekt waardoor er nu geen kennis meer bij het rijk is om de woon- en stikstofcrisis op te lossen. De man die de woningmarkt heeft opgelost zelfs. En nog snel even een verhoging van de gaswinning erdoor heeft gedrukt letterlijk op zijn laatste werkdag. Die het liefst de hele rijksoverheid opdoekt.

Nee, dat geeft vertrouwen.
 

Joost

Well-known member
Ha Stef Blok! De man die een heel ministerie heeft opgedoekt waardoor er nu geen kennis meer bij het rijk is om de woon- en stikstofcrisis op te lossen. De man die de woningmarkt heeft opgelost zelfs. En nog snel even een verhoging van de gaswinning erdoor heeft gedrukt letterlijk op zijn laatste werkdag. Die het liefst de hele rijksoverheid opdoekt.

Nee, dat geeft vertrouwen.
Je bent erg kritisch. De kans dat zijn komende actie wel succesvol blijkt wordt steeds groter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

JMD

Well-known member
Alle lof voor mensen die vluchtelingen willen opvangen, dat ten eerste. Maar een hoop mensen realiseren zich niet dat ze getraumatiseerde mensen binnen krijgen uit een andere cultuur die gewoon andere gebruiken hebben. Of dat dan verstandig is om die in huis op te vangen en dan zeggen dat ze jouw regels moeten volgen is wel een beetje naïef gedacht.
 

JMD

Well-known member
Von der leyen belooft Oekraïne versnelde toetreding tot de eu… ach ja, daar gaat ze helemaal niet over, maar de regeringsleiders zullen braaf bij het kruisje tekenen. Terwijl ze nota bene elf allerlei regels hebben opgesteld waar je aan moet voldoen om lid te worden van de eu…
 

Mario

Well-known member
Ik las deze week ook dat Finland serieus overweegt om lid van de NAVO te worden, dat gaat dan ook wel weer een dingetje worden.
 
Bovenaan