Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

erka

Well-known member
Premier Mark Rutte is 'geschokt door berichten van afschuwelijke misdaden uit gebieden waar Rusland zich uit terugtrekt'. Hij roept op tot actie. 'Nederland en onze partners zullen niet rusten tot de daders van oorlogsmisdaden verantwoordelijk zijn gehouden.'

De onderste steen moet boven! Pinokkio! Ze kunnen niet eens de tegoeden van Russen bij de Belastingdienst aanpakken.
 

zwammy

Well-known member
Trouwens die soldaten kunnen er niets aan doen hé, aan die oorlogsmisdaden. Dat moest van Poetin dus graag hun wel met rust laten.
 

zwammy

Well-known member
Hoho zeg ik niet hé, maar je moet degene die orders aanneemt niet aanpakken had ik hier horen zeggen, of dit is weer iets anders. Dat kan natuurlijk ook he
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoho zeg ik niet hé, maar je moet degene die orders aanneemt niet aanpakken had ik hier horen zeggen, of dit is weer iets anders. Dat kan natuurlijk ook he

Orders om vrouwen te verkrachten? Hoef je niet per se op te volgen.
 

zwammy

Well-known member
Kijk, dat is de clou. Orders zijn orders en dan blijkbaar niet alle orders zijn orders, dus het is allemaal wat krom. Kijk, zo'n Rutte zou ook kunnen zorgen dat hij eerst zorgt dat de 1115 wegehaalde kinderen in eigen land terecht zijn voordat hij begint te blaten over de onderste steen boven. Maar goed, das mijn gedacht.
 

zwammy

Well-known member
Blijkbaar wel want aan het ene word nog bar weinig gedaan. Maar goed, ik ga niet Nederland afzeiken over de lijken van weet ik hoeveel oekrainers dus ik pas even.
 

JMD

Well-known member
Het een sluit het ander toch niet uit?
Nee, zeker niet. Maar zolang je als overheid nog niet 1 (niet 1!!!!) van de door de staat ontvoerde kinderen na maanden terug hebt bij de ouders (of wat erka terecht zegt, er moest in NL eerst weken vergaderd worden over de tegoeden van de Russen via allerlei werkgroepen en congressen en heidagen ), dan mag je wel een toontje lager zingen over andere zaken lijkt me. Want of je doet daar direct wel wat aan (en dan is dus de vraag waarom dat bij andere zaken niet lukt) of je doet ook daar niks aan (behalve weer een extra conferentie uitschrijven waarin vooral geborreld en getafeld kan worden door allerlei managers) en dan is dit gelul alleen voor de bühne.
 

Maasveld

Well-known member
Nee, zeker niet. Maar zolang je als overheid nog niet 1 (niet 1!!!!) van de door de staat ontvoerde kinderen na maanden terug hebt bij de ouders (of wat erka terecht zegt, er moest in NL eerst weken vergaderd worden over de tegoeden van de Russen via allerlei werkgroepen en congressen en heidagen ), dan mag je wel een toontje lager zingen over andere zaken lijkt me. Want of je doet daar direct wel wat aan (en dan is dus de vraag waarom dat bij andere zaken niet lukt) of je doet ook daar niks aan (behalve weer een extra conferentie uitschrijven waarin vooral geborreld en getafeld kan worden door allerlei managers) en dan is dit gelul alleen voor de bühne.
Wat een populistisch geneuzel weer.
 

JMD

Well-known member
Wat een populistisch geneuzel weer.
Jij vindt het dus wél normaal dat de rest van Europa al voor miljarden heeft teruggehaald van Russen en wij in Nederland nog niet?
Jij vindt het dus wél normaal dat van die 1115 door de staat ontvoerde kinderen er nog niet 1 terug is terwijl daar maanden geleden al opdracht voor gegeven is?

Noem dat maar populistisch geneuzel...
 
Bovenaan