Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

zwammy

Well-known member
Mijn gasrekening is verhoogd van 110 naar 130 euro. Wie zijn die mensen dan die opeens 360 euro of nog meer moeten betalen?

Maasveld

Well-known member
Mijn gasrekening is verhoogd van 110 naar 130 euro. Wie zijn die mensen dan die opeens 360 euro of nog meer moeten betalen?
De nuttelozen die de hele dag thuis zitten en op Facebook en Twitter over alles en iedereen aan het klagen zijn.

Mijn energierekening is overigens verlaagd van 64 naar 47 euro, maar dat geheel terzijde.

Mario

Well-known member
Wellicht hebben die mensen vluchtelingen uit Oekraïne opgenomen, die eten en douchen ook.

zwammy

Well-known member
De nuttelozen die de hele dag thuis zitten en op Facebook en Twitter over alles en iedereen aan het klagen zijn.

Mijn energierekening is overigens verlaagd van 64 naar 47 euro, maar dat geheel terzijde.
Zo, das helemaal lekker zeg. Dat zijn prima bedragen.

Max

Administrator
Forumleiding
Mensen met een heel groot huis.

Of heel oud huis. Daarnaast vinden sommige mensen 23 of 24 graden wel een comfortabele temperatuur. Bij mij is al even geleden dat ik de verwarming aan heb gehad. Nu begint het wel weer frisser in huis te worden, maar daar kun je je op kleden.

Eef de Kip

Well-known member
Ik hoor in mijn omgeving ander nu al tot 3 keer aan toe dat ze omhoog gaan van 175 naar 350 Euries.
En nee, die zitten niet te klagen.

Edit, ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat voor contract je hebt en per wanneer dat af liep/loopt.

Max

Administrator
Forumleiding
Je hoort echt wel serieuze bedragen en heel veel huishoudens aan de onderkant van de samenleving die hadden het al lastig om rond te komen. Als er dan een enorme inflatie is en de gasrekening omhoog vliegt, dan zitten die acuut in problemen. Het valt mij nog mee dat je in die zin nog relatief weinig hoort.

zwammy

Well-known member
Ik ben gewoon jaarlijks overgestapt alleen nu met de kritische situatie en de 130 euro per maand blijf ik gewoon lekker zitten. Heb dit jaar ook 600 euro teveel betaalt aan gas en stroom dus dat krijg ik nog terug. Verwarming staat eigenlijk nooit aan, heb vloerverwarming en voordat die warm is ben ik alweer weg.

Eef de Kip

Well-known member
Ik stap ook jaarlijks over maar als de mijne in augustus verloopt vrees ik dat ik toch echt - net als vorig jaar - flink omhoog ga.
Verder helpt het ook niet dat ik in een nogal verbruiksonvriendelijk huis woon dus ik moet behoorlijk stoken, ondanks dat de thermostaat zelden boven de 18,5 staat.
Overigens denk ik dat de meeste pijn zit bij mensen met een variabel tarief, die merken het als eerste.

Max

Administrator
Forumleiding
September loopt het bij mij af. Eind van het jaar of uiterlijk eerste kwartaal 2023 wordt mijn nieuwe gasloze woning opgeleverd. Hopelijk een beetje milde winter.

gevegt

Well-known member
Putin: vanaf nu neem ik alleen nog maar roebels aan als betaling voor het leveren van energie.
De G7 : dat gaan we niet doen.
Putin: oké, dan laten we het zo.

Kortom, hij zit in nauwe schoentjes.
Herstel: vanaf vrijdag moet iedereen toch in roebels betalen. Zo niet, geen gas meer.

Eef de Kip

Well-known member
Ik pak alvast een extra vest. Het is ook wel te armoedig voor woorden dat hij het westen gewoon bij de ballen heeft.

Joost

Well-known member
Ik ben gewoon jaarlijks overgestapt alleen nu met de kritische situatie en de 130 euro per maand blijf ik gewoon lekker zitten. Heb dit jaar ook 600 euro teveel betaalt aan gas en stroom dus dat krijg ik nog terug. Verwarming staat eigenlijk nooit aan, heb vloerverwarming en voordat die warm is ben ik alweer weg.
Als je 600 euro teveel hebt betaald dan is dat 50 euro per maand.

Je gaat dus eigenlijk van een voorschot van 110-50=60 per maand naar 130.

gevegt

Well-known member
Het kabinet heeft wel sancties ingevoerd, maar nog bijna niets uitgevoerd.
Zelfs het kadaster heeft nog geen opdracht gekregen.

Bovenaan