Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

gevegt

Well-known member
Gaan lange winters worden voor die mensen en hete zomers.

Ik las dat Putin de Westerse bedrijven tot 1 mei de tijd geeft om terug te keren, want anders zijn ze tien jaar niet meer welkom. Kijken of die bedrijven de Russische of de Westerse markt willen bedienen. Ik begreep dat Renault geen zin had om uit Rusland te vertrekken. Niet dat iemand hier een Franse auto gaat rijden, maar dat is verder ook niet iets om je alsnog over de streep te trekken.
Economisch is Rusland voor onze export helemaal niet zo belangrijk.
Maar daar gaat het niet om. Putin is bezig om om zijn volk van alles wat tegen hem is te 'beschermen'.
Dat is een grotere bedreiging voor de wereld dan wat hij tot nu toe heeft gedaan.

Max

Administrator
Forumleiding
Het IJzeren gordijn opwerpen is zolang hij niet op de knop drukt en zich aan grenzen gaat houden toch vooral erg voor zijn eigen bevolking?

gevegt

Well-known member
Het IJzeren gordijn opwerpen is zolang hij niet op de knop drukt en zich aan grenzen gaat houden toch vooral erg voor zijn eigen bevolking?
Klopt.
Ik hoop dat ik geen gelijk krijg, maar alles wat ik hoor wijst er op dat hij zich helemaal terugtrekt in zijn eigen schulp. De overwinning duurt te lang en nu moet hij zijn hachje redden door zijn eigen volk nog meer te onderdrukken. als hij zijn leermeesters gaat volgen, kan en zal de Navo op zeker moment moeten ingrijpen.

gevegt

Well-known member
Kan dat geouwehoer over een rode streep trekken en welk matrieel er naar Oekrainie gaat stoppen in de media?
Dank u.

• Leuk
Waarderingen: Max

Mario

Well-known member
Jongens ik stop met de oorlog hier, want ik moet nog voorkomen in Nederland 😂

Zijn FB is geweldig, met allerlei toeristische foto's van kerkjes en vervolgens een video waar hij 180 km per uur aantikt. Nederlandse Rambo 😄

Batigoal

Well-known member
Opmerkelijk; Rusland is begonnen met een redelijk grote militaire oefening op een eilandengroep ten noorden van Japan, waarover het al jaren met Japan in de clinch ligt. Afgelopen week kapte Rusland besprekingen over een verdrag over de eilandengroep af en gelijk stuurde het militairen er naar toe. Nu de oorlog in Oekraïne voor Rusland al zo moeizaam verloopt zullen ze toch niet zo stom zijn om een tweede front te beginnen?

Max

Administrator
Forumleiding
Kuril eilanden? Zijn sowieso natuurlijk nog wat claims in de regio. Gezien de veronderstelde alliantie met China kan het zorgelijk worden. Maar strategisch lijkt het mij idd niet handig voor Rusland om op twee fronten te gaan strijden.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Interessant feitje, door die eilanden hebben Japan en de Sovjetunie, en daarna Rusland, nooit vrede getekend om de tweede wereldoorlog te beëindigen. Dus technisch gezien is WO2 nooit afgelopen.

Ska P 187

Well-known member
Of onder de zoden liggen, dus om Hitler nog als potentiële winnaar te gaan aanwijzen na een eventuele verovering van een paar eilandjes... Misschien als hij een graf had gehad om 'm daar nog een keer in te laten omdraaien kan me voorstellen dat hij er zelf anders over dacht, maar zonder is het wel zo nutteloos.

Max

Administrator
Forumleiding
China organiseert schijnbaar een Afghanistan top (China, Rusland, VS, Taliban en Pakistan) in Huangshan (Gele Berg), Anhui (aanrader om te bezoeken vanwege de prachtige bergen). Een voor China erg kleine plaats van rond de 400.000 inwoners. Wel opvallend gezien mijn vrouw haar geboorteplaats in dezelfde provincie op slot zit vanwege corona.

China en Rusland zijn voorafgaande de top al met elkaar in gesprek. Ze staan naar eigen zeggen voor een eerlijker en democratischer wereldorde. Niet echt goed nieuws dat die twee elkaar zo weten te vinden.

Bovenaan