Allemaal democratische en eerlijke landen, dat moet goed komen
Nou ja, de VS heeft best veel landen platgebombardeerd de afgelopen decennia. Maar laten we ze nog een kans geven.
Allemaal democratische en eerlijke landen, dat moet goed komen
Interessant feitje, door die eilanden hebben Japan en de Sovjetunie, en daarna Rusland, nooit vrede getekend om de tweede wereldoorlog te beëindigen. Dus technisch gezien is WO2 nooit afgelopen.
Hier zijn ze al een tijdje mee bezig.China organiseert schijnbaar een Afghanistan top (China, Rusland, VS, Taliban en Pakistan) in Huangshan (Gele Berg), Anhui (aanrader om te bezoeken vanwege de prachtige bergen). Een voor China erg kleine plaats van rond de 400.000 inwoners. Wel opvallend gezien mijn vrouw haar geboorteplaats in dezelfde provincie op slot zit vanwege corona.
China en Rusland zijn voorafgaande de top al met elkaar in gesprek. Ze staan naar eigen zeggen voor een eerlijker en democratischer wereldorde. Niet echt goed nieuws dat die twee elkaar zo weten te vinden.
Hier zijn ze al een tijdje mee bezig.
Als het aan China ligt, wordt de definitie van democratie herschreven
Wat is democratie en wie bepaalt dat? China meent evenveel recht te hebben die vraag te beantwoorden als de VS, die een Democratie-top houden zónder Beijing uit te nodigen. Het leidt tot een woordenstrijd met potentieel verstrekkende gevolgen.www.volkskrant.nl
Voor ons wel, maar ze verspreiden het al over Afrika.Knettergek.
Niet door mij, en gelukkig zien ook steeds meer politici dat.China wordt echt stelselmatig nog steeds onderschat. Maar ze hebben 10x meer intelligentie dan Rusland en oneindig veel meer geld en invloed. Chinezen zitten overal. Ook in Europa. Ook in Nederland hebben Chinezen al gronden in bezit in havens en zitten ze in consortia. En dan heb ik niet over die malloten die een voetbalclub kopen maar over de Chinese overheid.
Niet door mij, en gelukkig zien ook steeds meer politici dat.
Die zien zo langzamerhand ook in dat economische groei een prijs heeft als je zaken met hun doet.Uiteraard niet, maar helaas nog steeds wel door de Nederlandse overheid.
Voor de korte termijn is het voor iedereen te hopen dat het oosten van Oekraïne wordt opgeven en daarmee een compromis gevonden wordt.Mogelijk ook staakt het vuren in Mariupol. Niet dat daar nog veel te beschieten valt trouwens.
hmm, hij is toch echt gek genoeg om het te proberen. Hij heeft de Euro's hard nodig natuurlijk maar het Westen het gas net zo hard.Putin: vanaf nu neem ik alleen nog maar roebels aan als betaling voor het leveren van energie.
De G7 : dat gaan we niet doen.
Putin: oké, dan laten we het zo.
Kortom, hij zit in nauwe schoentjes.
Dat is lekker als je daar woont. Niet echt acceptabel lijkt me. Ze mogen blij zijn als ze de Krim kunnen houden.Voor de korte termijn is het voor iedereen te hopen dat het oosten van Oekraïne wordt opgeven en daarmee een compromis gevonden wordt.
Oekrainers ook.Russen zijn gewend om af te zien.
Oekrainers ook.