Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb even nagevraagd, maar in ons cafe bakken ze de frikandellen in motorolie, dus we kunnen gewoon blijven darten en eten (y)

Batigoal

Well-known member
Het stadion van FC Desna uit Chernihiv (vorig jaar de nummer 6 van Oekraïne) tot kort geleden:

800px-Gagarin_Stadium.jpeg
1280px-%D0%A1%D1%82%D0%B0%D0%B4%D1%96%D0%BE%D0%BD_%D0%A7%D0%B5%D1%80%D0%BD%D1%96%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B0_01.JPG

Het stadion nu:

275665928_4915060635245065_1916017423576461860_n.jpg
b5971b580ef132605ec1f86afb87c.jpg

766fec567e4a0bba99e5512772a24.jpg
f455f023953c4d8c91475d5043720.jpg

Mario

Well-known member
Zodra de oorlog voorbij is, gaat Putin ook huishouden met zuiveringacties in eigen land ben ik bang.

Mario

Well-known member
Nederlandse Rambo maakt rechtsomkeert 😄

Mocht je Facebook hebben, lees dan voor de lol eens zijn FB pagina 😂

JMD

Well-known member
Toont ook wel de naïviteit van dat soort mensen aan... Alsof het in een oorlog niet chaotisch zou gaan....

erka

Well-known member
Hier in de buurt is er ook al eentje weer terug. Viel m toch wel tegen toen ze aangevallen werden. Moet nu eerst bijkomen.

JMD

Well-known member
Dat is dus serieus echt hoe aantal van die lui denken.
En ik vraag me dan af, is het overschatting van zichzelf, onderschatting van de situatie daar, naïviteit of wil je zo graag de held spelen of deugen?
Wat PES5 idd zegt, hij heeft een dochter van 3 thuis, wat bezielt je dan om dat op het spel te zetten. Ben je beroepsmilitair dan kies je daarvoor, maar verder...

Jamel

Administrator
Forumleiding
En ik vraag me dan af, is het overschatting van zichzelf, onderschatting van de situatie daar, naïviteit of wil je zo graag de held spelen of deugen?
Een combinatie van dat alles. Deze kerel heeft zich laten sponsoren en ging vervolgens met veel bombarie naar de Oekraïense grens. Dan ben je gewoon een naïeve aandachtsjunk. Er zijn gewoon officiële instanties waar vrijwillige militairen zich kunnen aanmelden. Tientallen echte (ex-)militairen hebben dat inmiddels al gedaan. Maar die zoeken de publiciteit niet op.

• Leuk
Waarderingen: PES5

Batigoal

Well-known member
Was wel ook wel aardig om te zien bij dat programma van Jeroen van Koningsbrugge over die commando's. Veel van die sportschoolachtige blaaskaken die wel eventjes die opleiding zouden doen omdat ze fysiek in orde waren. Om vervolgens binnen 2 dagen het programma letterlijk huilend te verlaten.

gevegt

Well-known member
Rusland, of moet je tegenwoordig Putin zeggen, gaat VPN verbieden.
Ondertussen worden er stickers met de tekst: 'Landverraders' op de deuren van mensen die hebben geprotesteerd tegen het huidige beleid.
Iedereen met een beetje besef van geschiedenis weet wat deze terugtrekkende beweging kan betekenen.
Arme Russen.

Max

Administrator
Forumleiding
Gaan lange winters worden voor die mensen en hete zomers.

Ik las dat Putin de Westerse bedrijven tot 1 mei de tijd geeft om terug te keren, want anders zijn ze tien jaar niet meer welkom. Kijken of die bedrijven de Russische of de Westerse markt willen bedienen. Ik begreep dat Renault geen zin had om uit Rusland te vertrekken. Niet dat iemand hier een Franse auto gaat rijden, maar dat is verder ook niet iets om je alsnog over de streep te trekken.

Bovenaan