Dus het is mooi dat ook de Russen die in Rusland wonen en het niet met putin eens zijn compleet geblokkeerd wordt?
Dat er sancties tegen het land komen ben ik helemaal mee eens, maar dit soort zaken vind ik te ver gaan.
Kan me ook niet herinneren dat deze specifieke maatregelen eerder genomen zijn in andere oorlogen.
Heeft VISA/Mastercard daar ook de creditcards geblokkeerd?China, Noord-Korea….
Heeft VISA/Mastercard daar ook de creditcards geblokkeerd?
Maar dus 45% niet. Dat is dus geen kleine minderheid die getroffen wordt hierdoor.Schijnbaar staat nog 55% van Rusland achter Putin/deze aanval.
Eens. Dus de vraag alleen over China. Weet jij daar iets van Max? Jij bent onze Chinakenner.Is in Noord-Korea denk ik niet nodig.
Eens. Dus de vraag alleen over China. Weet jij daar iets van Max? Jij bent onze Chinakenner.
Wellicht tijd om dan eens iets te ondernemen tegen je leider(s)?Dus het is mooi dat ook de Russen die in Rusland wonen en het niet met putin eens zijn compleet geblokkeerd wordt?
Dat er sancties tegen het land komen ben ik helemaal mee eens, maar dit soort zaken vind ik te ver gaan.
Kan me ook niet herinneren dat deze specifieke maatregelen eerder genomen zijn in andere oorlogen.
Makkelijker gezegd dan gedaan in dat soort landen. In China, Noord Korea enz lukt dat ook niet. In de Sovjetunie duurde dat 72 jaar, in het Oostblok meer dan 40.Wellicht tijd om dan eens iets te ondernemen tegen je leider(s)?
Maar dus 45% niet. Dat is dus geen kleine minderheid die getroffen wordt hierdoor.
Nou ja, kennelijk weet De Wolf meer. Ik weet niet beter dan dat mijn vrouw ook een Chinese creditcard heeft die er verdacht hetzelfde uitziet als mijn MasterCard. Dus van een blokkade lijkt mij geen sprake. Ik kan mij verder voorstellen dat ik hotels ook wel met mijn creditcard heb betaald.
@Mario is overigens denk ik meer de kenner. Die is denk ik vaker in China geweest.
Makkelijker gezegd dan gedaan in dat soort landen. In China, Noord Korea enz lukt dat ook niet. In de Sovjetunie duurde dat 72 jaar, in het Oostblok meer dan 40.
Wij hebben geen Chinese creditcard, maar in China is er zover ik weet niets geblokkeerd. Ik heb niets van de familie vernomen dat er iets is veranderd. Alle betalingen doe je daar sowieso met je mobiel, er komt geen kaart meer aan te pas.
Mijn laatste keer in China is ook alweer 5 jaar geleden inmiddels.
En dat laatste zit er dus ook in Rusland. En Putin zegt dat te willen laten gebeuren (hij is er iig al dictator voor), dus vanuit die redenatie kan je ook nog wel snappen dat er een flink deel in Rusland pro-Putin is.Ik denk dat je de onvrede overschat in ieder geval in China. In ex-communistische landen hoor je ook opvallend vaak bij mensen een weemoed naar vroeger.
Dus is Rusland toch het eerste waar dit gebeurt.Wij hebben geen Chinese creditcard, maar in China is er zover ik weet niets geblokkeerd.
Dat snap ik ook wel, maar de sancties treffen sowieso de bevolking meer dan het Kremlin, en zijn ook bedoeld om de onvrede bij de bevolking aan te wakkeren.Makkelijker gezegd dan gedaan in dat soort landen. In China, Noord Korea enz lukt dat ook niet. In de Sovjetunie duurde dat 72 jaar, in het Oostblok meer dan 40.
Oke. Maar ik vind het dus pijnlijk dat juist de mensen die je zou willen raken (Putin cs) je niet raakt en de mensen die er grotendeels weinig aan kunnen doen flink worden geraakt.Dat snap ik ook wel, maar de sancties treffen sowieso de bevolking meer dan het Kremlin, en zijn ook bedoeld om de onvrede bij de bevolking aan te wakkeren.
China heeft de laatste 20 jaar ook flinke stappen gemaakt. De levensstandaard is voor de meeste Chinezen ook vooruit gegaan. Er is idd niet zoveel onvrede onder het grootste deel van de bevolking. De onvrede zit vooral bij de minderheden, en de aansluitende provincies zoals oa Hongkong die aan hun vrijheid gewend waren. Op het mainland zijn ze gewend aan weinig inspraak en meningsuiting, zit ook in de geschiedenis en cultuur van het land. Niemand bemoeit zich met de zaken van een ander, dus ook niet met politiek.Ik denk dat je de onvrede overschat in ieder geval in China. In ex-communistische landen hoor je ook opvallend vaak bij mensen een weemoed naar vroeger.
Dat was meer vanwege dat sociale kredietsysteem.Heeft VISA/Mastercard daar ook de creditcards geblokkeerd?
Ik denk dat het Putin weinig interesseert. Probleem is dat je weinig andere middelen tot je beschikking hebt behalve dan zelf de oorlog verklaren.Oke. Maar ik vind het dus pijnlijk dat juist de mensen die je zou willen raken (Putin cs) je niet raakt en de mensen die er grotendeels weinig aan kunnen doen flink worden geraakt.