Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

erka

Well-known member
Is vast een oudere groet, die veel vaker gebruikt is. Net zoals de Nazi-marsen ook gewoon Pruisische marsen waren etc. Maar de Russische propaganda maakt weer Nazi's van de Oekrainers.

erka

Well-known member
Nou ja, als jij berichten van de Russische overheid gelooft, be my guest. Ik doe dat niet.

zwammy

Well-known member
Ik zie niet alles zo zwart wit. En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik zo'n Rusland kenner als Wierd Duk eerder geloof als andere zogenaamde 'kenners' ik heb er geen verstand van dus luister liever naar mensen die er wel meer kaas van gegeten hebben

gevegt

Well-known member
Ik zie niet alles zo zwart wit. En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik zo'n Rusland kenner als Wierd Duk eerder geloof als andere zogenaamde 'kenners' ik heb er geen verstand van dus luister liever naar mensen die er wel meer kaas van gegeten hebben
Als zelfs Wierd Duk Poetin een totaal doorgedraaide gek vindt, dan met het wel heel erg met hem gesteld zijn.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wierd Duk zorgt er eigenhandig voor dat ik nu amper nog een uitzending van VI Vandaag mis. Ik was al een tijdje afgehaakt op het herkauwde format met de drie heren. Maar enigszins tot mijn eigen verbazing is Wierd Duk de deskundige waar ik het liefst naar luister, vanwege zijn genuanceerde beschouwingen.

BlauwVinger

Well-known member
Het moment is nakend dat in restaurants de Omelette Sibérienne en in snackbars een Russisch Ei-salade in de ban worden gedaan. Ook Kozakken Boys uit Werkendam is inmiddels genomineerd voor draconische sancties, onverlet haar Donbas roots.

gevegt

Well-known member
Het is en blijft een goed bedrijf die er alles aan doet om de wereld een stukje mooier te maken,

De winst die Shell maakt op een
partij van ruim 700.000 vaten goedkoop
ingekochte Russische olie gaat naar
hulp in Oekraïne,zegt het bedrijf.Er is
veel kritiek op deze deal,die Shell
heeft gesloten na zijn bekendmaking dat
het zich uit Rusland terugtrekt.

Shell voert aan dat veel mensen rekenen
op de dagelijkse aanvoer van brandstof
en had al duidelijkgemaakt dat het
voorlopig nog Russische olie blijft
inslaan om in die behoefte te voorzien.

In overleg met hulporganisaties wordt
gekeken hoe het geld,dat in een
speciaal fonds wordt gestort,het beste
kan worden besteed.

gevegt

Well-known member
Nog meer bedrijven die de ethiek boven de winst stellen.
Wat kan de wereld toch mooi worden.

JMD

Well-known member
Dus het is mooi dat ook de Russen die in Rusland wonen en het niet met putin eens zijn compleet geblokkeerd wordt?

Dat er sancties tegen het land komen ben ik helemaal mee eens, maar dit soort zaken vind ik te ver gaan.

Kan me ook niet herinneren dat deze specifieke maatregelen eerder genomen zijn in andere oorlogen.

Bovenaan