Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

gevegt

Well-known member
Twee jaar geleden heb ik hier een jonge Russische vrouw, Irina, met succes voorbereid op haar Inburgeringsexamen A1 (háár verdienste) omdat ze zich in Nederland wilde herenigen met haar in Den Haag wonende Oekrainische man Vladimir. Er ontstond terloops een hechte vriendschap. Volgende week ontmoet ik ze weer. Ik kan niet wachten...
Toch wel in Egypte mag ik hopen?

De Wolf

Well-known member
De Russen hebben de grootste kerncentrale ter wereld beschoten.
Een trainingscentrum heeft in de brand gestaan.

Mario

Well-known member
De kerncentrale zou in Russische handen zijn. Nu maar hopen dat het geen 2e Tsjernobyl wordt.

zwammy

Well-known member
Nu ligt Oekraïne dichter bij Rusland dan dat hij een kernramp kan verbloemen dus dat scheelt wel wat

Mario

Well-known member
Geen verrassing natuurlijk dat China voor Rusland kiest. Niet zozeer dat ze zulke goede vrienden zijn, maar meer anti NAVO en VS. China heeft natuurlijk een soortgelijke situatie met Taiwan. Zogenaamd stemmen ze nergens voor of tegen, maar de media daar is pro Putin.

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja, bij de VN onthielden ze zich nog van stemmen. Boycotten van het Westen is niet per se noodzakelijk.

erka

Well-known member
Kasparov gaat helemaal los op twitter. Bottomline: Hoe langer je wacht met Putin aan te pakken, hoe hoger de prijs wordt. En daar heeft hij natuurlijk gelijk in.

erka

Well-known member
Ze kunnen niet anders. Als er geen gas meer wordt gekocht stort de hele Europese industrie in. De huishoudens houden het heus wel vol, maar daar gaat het niet om.

Bovenaan